با این روش 10 مرحله ای لکه های زنگ فرش ماشین را از بین ببرید

فهرست مطالب

تمیزی خودرو برای نگهداری و عمر طولانی آن ضروری است. با این حال، با گذشت زمان، خودرو علائم فرسودگی و پارگی را نشان می دهد. اگر فرش ماشینی شما شروع به نشان دادن علائم ساییدگی و پارگی کرده است، می تواند به دلایل مختلفی باشد.  

گاهی اوقات، فضای داخلی وسایل نقلیه می تواند کثیفی و لکه هایی را جمع کند که رسیدگی به آنها کمی چالش برانگیزتر از لکه های معمولی یا ردپاهای گل آلود است. به عنوان مثال لکه های زنگ زده را در نظر بگیرید. وقتی ابزارهای ماشین برای تعمیر و نگهداری خودرو در صندوق عقب یا جای پای ماشین باقی می‌مانند، می‌توانند مشکل ساز شوند. اقلامی مانند جک ماشین، پیچ گوشتی، زنجیر، قوطی روغن و کابل های جامپر به راحتی می توانند زنگ زدگی را روی فرش ماشین انتقال دهند. 

همچنین می‌تواند به دلیل مبلمان فلزی، ابزار باغبانی یا چرخ‌های زنگ‌زده دوچرخه‌ها و اسکوترهای کودکان باشد که آثار متمایز قهوه‌ای مایل به قرمز بر روی فرش ماشینی شما بر جای می‌گذارد. صرف نظر از علت، 10 مرحله زیر به شما کمک می کند تا لکه های زنگ زدگی را از روی فرش ماشین پاک کنید تا ظاهری تمیز و باطراوت به آنها ببخشید.

مراحل از بین بردن لکه زنگ از روی فرش ماشینی 

راه های مهم برای از بین بردن لکه های زنگ روی فرش ماشینی
بیایید راه های مهم برای زدودن زنگ زدگی فرش ماشینی را مرور کنیم

زنگ زدگی خورنده است و در صورت عدم مراقبت می تواند پخش شود و آسیب های گسترده تری به فرش یا حتی سایر اجزای فلزی خودرو وارد کند. بیایید چند روش موثر برای از بین بردن لکه های زنگ زدگی روی فرش ماشینی را مرور کنیم. 

1. منطقه فرش را آماده کنید

برای شروع، منشا لکه زنگ زدگی را مشخص کنید و آن را از ماشین خود پاک کنید. اگر پیش‌بینی می‌کنید کالایی که باعث ایجاد لکه شده است را در آینده معرفی کنید، اقدامات احتیاطی را برای محافظت از فرش‌ها و جلوگیری از تکرار مشکل انجام دهید. 

علاوه بر این، کفپوش ها را بیرون بیاورید و بیرون از ماشین تمیز کنید. اگر لکه های زنگ زدگی به صندوق عقب خودرو محدود می شود، می توانید بدون این مرحله ادامه دهید.

2. ابزار و لوازم تمیز کردن را جمع آوری کنید

مراحل از بین بردن لکه زنگ روی فرش ماشینی شامل مونتاژ ابزار است
قبل از شروع فرآیند برای از بین بردن زنگ زدگی فرش ماشین، لوازم تمیز کننده لازم را جمع آوری کنید

تمام اقلام لازم برای زدودن زنگ زدگی فرش ماشینی را جمع آوری کنید. به خاطر داشته باشید که لکه های زنگ سخت تر ممکن است به محصولات تمیز کننده اضافی نیاز داشته باشند. با این حال، مطمئن شوید که این محصولات و ابزارهای ضروری تمیز کننده ماشین را در دسترس دارید :

  • چاقو
  • وکیوم
  • کاسه یا سطل کوچک
  • مایع ظرفشویی
  • اب
  • اسفنج
  • حوله تمیز

3. باقی مانده زنگ را حذف کنید

راه های از بین بردن زنگ زدگی فرش ماشینی
بقایای زنگ را از روی فرش ماشین جدا کنید تا ظاهری تازه به آن ببخشید

از سمت کسل کننده چاقوی خود برای از بین بردن زنگ زدگی اضافی از قسمت آسیب دیده فرش ماشینی با ظرافت و با احتیاط استفاده کنید. این مرحله به حذف لکه زنگ عمیق فرورفته از روی الیاف فرش کمک می‌کند و مدیریت آن را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، در اینجا نحوه از بین بردن زنگ زدگی از نمای بیرونی خودرو آورده شده است .

4. جاروبرقی برای از بین بردن لکه های زنگ روی فرش ماشین

راه حل هایی برای از بین بردن لکه زنگ روی فرش ماشینی شامل جاروبرقی آنها است
برای بیرون آوردن گرد و غبار از فرش ماشینی، آنها را به خوبی جاروبرقی بکشید

فرش های ماشین را کاملاً جاروبرقی بکشید تا زنگ زدگی و کثیفی که از الیاف فرش خارج شده است خارج شود. بسیار مهم است که از باقی ماندن ذرات زنگ زدگی اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است پس از استفاده از محلول تمیزکننده متفرق شوند. اگر یک جارو شارژی با ابزار شکاف دارید، می تواند به ویژه در رسیدن به نقاط تنگ در داخل چاه پا موثر باشد. 

با این حال، اگر سیم کشی دارید، یک جاروبرقی استاندارد خانگی کافی است. در اینجا چند نکته تخصصی برای تمیز کردن خودرو آورده شده است . علاوه بر این، در اینجا چند روش موثر برای تمیز کردن عمیق فرش ماشینی بدون دستگاه استخراج وجود دارد .

5. لکه زنگ زدگی با محلول صابون خانگی

نیازی به خرید زنگ زدای تخصصی فرش ماشینی ندارید. شما به راحتی می توانید یک لکه بر کارآمد فرش ماشینی را در خانه ایجاد کنید. برای از بین بردن لکه های زنگ از روی فرش ماشینی، محلولی را با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی با 2 فنجان آب گرم در یک کاسه کوچک آماده کنید. 

اسفنج را در این آب صابون فرو کنید و لکه زنگ را به آرامی پاک کنید. تمیز کردن کامل نیز از جمله خدمات مهم جزئیات داخلی خودرو است . با این حال، مراقب باشید که محل را به شدت با اسفنج نشویید، زیرا شستشوی تهاجمی می‌تواند زنگ‌های رقیق‌شده را به قسمت‌های دیگر فرش شما پخش کند و این موضوع را تشدید کند.

6. اجازه دهید محلول به مدت 15 دقیقه تنظیم شود

پس از اشباع کامل لکه، حداقل 15 دقیقه آن را دست نخورده نگه دارید. این بازه زمانی به محلول آب و صابون اجازه می دهد تا به الیاف فرش نفوذ کند و به طور موثر لکه زنگ را از بین ببرد. با این حال، در این دوره حتما مراقب آن باشید. 

اگر محلول سفت و خشک شود، از بین بردن لکه های زنگ از روی فرش ماشینی می تواند بسیار چالش برانگیزتر شود. شایان ذکر است که اگر فرش ماشینی شما با لکه های دیگری مانند لکه های روغن لکه دار شده است، می توانید یک پاک کننده فرش ماشینی DIY ایجاد کنید که برای رفع آن مشکل خاص طراحی شده است. این یکی از راه های مهم برای از بین بردن لکه زنگ روی فرش ماشینی است.

7. با آب ولرم بشویید

تمیز کردن لکه های زنگ از فرش ماشینی
از یک پارچه تمیز برای شستشوی کف صابون و باقی مانده زنگ زدگی با آب گرم استفاده کنید.

در صورتی که فرش هنگام درمان با محلول صابون شما کف بیش از حد پیدا کرد، ظرف جداگانه ای پر از آب تمیز و گرم تهیه کنید. از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا هرگونه کف صابون و باقی مانده زنگ زدگی را بشویید. 

اگر وقت ندارید و ترجیح می دهید راه حل های تمیزکننده خود را ایجاد نکنید، می توانید بازار محصولات لکه بر فرش ماشینی را کشف کنید. این محصولات نه تنها برای مقابله با لکه‌های زنگ زدگی بلکه سایر لک‌ها مانند چربی، روغن و علائم ناخوشایند مختلف طراحی شده‌اند. آنها همچنین به جلوگیری از زنگ زدن بدنه خودرو کمک می کنند .

8. فرش خشک با حوله

راه هایی برای پاک کردن لکه های زنگ از روی فرش ماشینی
پس از خشک شدن فرش در هوا از یک حوله فرش خشک استفاده کنید تا لکه زنگ را به آرامی پاک کنید.

مراحل از بین بردن لکه زنگ روی فرش ماشینی شامل پاک کردن ملایم لکه زنگ به طور مکرر با یک حوله خشک است. این روش به تدریج لکه زنگ را از روی فرش ماشینی روی حوله منتقل می کند. تا زمانی که فرش کاملاً بدون لکه شود، استفاده از یک حوله خشک یا حوله تمیز دیگر را ادامه دهید. 

برای جلوگیری از ایجاد کپک، اطمینان از خشک شدن کامل فرش ها بسیار مهم است. در صورت ظاهر شدن، دانستن نحوه تمیز کردن قالب از روی فرش ماشینی می تواند به طور موثری هر گونه بوی کپک زدگی را از داخل ماشین شما حذف کند.

9. روش لکه های زنگ مقاوم را تکرار کنید

ممکن است متوجه شوید که برای از بین بردن موثر لکه های زنگ زدگی از روی فرش خودرو، چندین تلاش لازم است. اگر درمان اولیه آب و صابون بی اثر باشد، ممکن است به محلول تمیزکننده مبتنی بر سرکه نیاز باشد. برای تهیه این محلول به موارد زیر نیاز دارید:

  • سرکه سفید مقطر
  • آب لیمو (تازه یا بطری)
  • نمک

1 فنجان سرکه را با 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید تا لکه های زنگ زدگی فرش ماشین شما برطرف شود. لکه زنگ زدگی را با این محلول مبتنی بر سرکه کاملاً اشباع کنید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند تا لکه زنگ پایدار را از بین ببرد. 

سپس ناحیه را کاملاً بشویید و با پاک کردن آن با حوله خشک کنید، همان مراحلی که قبلاً توضیح داده شد. اگر به دنبال درک نحوه تمیز کردن نمک از فرش ماشینی هستید، سرکه نیز می تواند راه حل مفیدی باشد.

اگر ترجیح می دهید از بوی سرکه در ماشین خود جلوگیری کنید، می توانید به سادگی آب لیمو را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید و روی آن نمک بپاشید. این مخلوط را حدود 10 دقیقه بگذارید، سپس آن را با آب گرم بشویید. در نهایت از یک حوله برای خشک کردن فرش استفاده کنید.

10. خلاء نهایی برای یک نگاه احیا شده

نکاتی برای از بین بردن لکه های زنگ از روی فرش ماشینی شامل وکیوم نهایی است
یک بار دیگر از جاروبرقی استفاده کنید تا فرش ماشینی کاملا تمیز شود

پس از از بین بردن موثر لکه زنگ، یک بار دیگر از جاروبرقی استفاده کنید تا فرش در حالت بکر بماند. هنگامی که مطمئن شدید که فرش داخلی خودرو کاملاً خشک شده است، می توانید فرش های ماشین جاروبرقی را به ماشین برگردانید. 

در حالی که موفق شده اید لکه های زنگ را از روی فرش ماشین پاک کنید، ممکن است این ناحیه از مراقبت های بیشتری برای بازگرداندن رنگ و ظاهر اصلی خود بهره مند شود. رنگ‌آمیزی فرش ماشینی با ابزار مناسبی که در اختیار دارید، کار ساده‌ای است.

این نکات مفیدی در مورد نحوه از بین بردن لکه های زنگ زدگی روی فرش ماشینی بود. علاوه بر این، اگر می خواهید اتومبیل خود را ضد زنگ تهیه کنید، از این شرکت های ضد زنگ در امارات دیدن کنید: