کمپرسورها و بادکننده‌های باد لاستیک خودرو: راهنمای کامل

فهرست مطالب

کمپرسورها و بادکننده‌های باد لاستیک خودرو: راهنمای کامل

کمپرسور هوا برای اتومبیل

با توجه به اینکه برخی از وسایل نقلیه مدرن مجهز به لاستیک‌های run-flat و سیستم‌های نظارت بر فشار باد تایر (TPMS) هستند، یک تصور غلط رایج این است که باد لاستیک قابل حمل یا کمپرسور هوا دیگر ضروری نیست.

اما اینطور نیست زیرا لاستیک ها می توانند به مرور زمان هوا را از دست بدهند حتی اگر پنچر نشوید. داشتن باد لاستیک خود به این معنی است که می توانید به راحتی و به طور معمول فشار لاستیک خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها در محدوده بهینه هستند.

لاستیک های کم باد یا بیش از حد باد می توانند اثرات نامطلوب بی شماری بر تجربه رانندگی شما داشته باشند و به طور بالقوه بر مصرف سوخت و فرسودگی لاستیک شما تأثیر بگذارند. خرید بادکننده لاستیک یک سرمایه گذاری کوچک برای کمک به اطمینان از عمر طولانی لاستیک های شما است و در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

در حقیقت، تفاوت زیادی بین بادکننده های لاستیک قابل حمل یا کمپرسورهای هوا موجود در بازار وجود ندارد. اما برخی از آنها بهتر از سایرین ساخته می شوند، که باعث می شود قابل اعتمادتر باشند و به احتمال زیاد عمر طولانی داشته باشند.

اگر زمان برای شما مهم است، باید ببینید کدام محصولات تایر را سریع‌تر باد می‌کنند، در حالی که بقیه حداکثر فشار را دارند. در نهایت، باید به این نکته توجه کنید که آیا این محصول از یک پریز 12 ولتی ماشین استفاده می کند یا یک پریز برق استاندارد. خرید یک کمپرسور هوای 12 ولتی راحت تر است، به این ترتیب می توانید آن را در ماشین خود نگه دارید و در حال حرکت از آن استفاده کنید.

اما به خاطر داشته باشید که برخی از خودروهای امروزی مجهز به پریز برق استاندارد هستند، بنابراین توصیه‌هایی برای آن‌ها نیز ارائه می‌کنیم. در اینجا انتخاب های ما برای بهترین بادکننده های لاستیک قابل حمل است.

انواع کمپرسور هوا برای خودرو

1. آنالوگ

به عنوان نوع سنتی تر کمپرسورها برای خودروها، این کمپرسورها به همان موتورهای دیگر تکیه می کنند. مدل های آنالوگ از یک فشارسنج کنترل شده برای ارزیابی فشار استفاده می کنند. این نوع اغلب سخت‌تر از همتایان خود است زیرا گرمای بیش از حد نمی‌تواند به مداری که وجود ندارد آسیب برساند.

اکثر آنها دارای یک کلید روشن/خاموش ساده، گیج فشار، سیم برق و شلنگ هوا هستند. تا زمانی که با سوپاپ لاستیک‌های شما سازگار است و می‌تواند به فشار کافی بالا برسد، آنالوگ کافی است.

2. دیجیتال

کمپرسورهای مدرن و دیجیتالی هوا برای خودروها از فناوری اساسی مشابه یک مدل آنالوگ استفاده می کنند، اما دارای صفحه نمایش LCD است. مزیت این روش این است که می توانید به راحتی معیارها را تغییر دهید و فشار ایده آل را از قبل برنامه ریزی کنید.

اکثر آنها دارای ویژگی های خاموش شدن خودکار برای جلوگیری از گرمای بیش از حد هستند. معمولاً اینها کمی حجیم تر از همتایان آنالوگ خود هستند. با این حال، از آنجایی که تقاضاهای بیشتری در ساختار وجود دارد، نویز کمتری دارند زیرا مانع بیشتری برای آن صدا وجود دارد.

ویژگی های کلیدی

  • منبع تغذیه: کمپرسور هوای شما باید بتواند از جایی برق بگیرد. اکثر کمپرسورهای هوا مستقیماً به درگاه 12 ولت وسیله نقلیه شما متصل می شوند و از باتری ماشین خارج می شوند. مطمئن شوید که طناب آنقدر بلند است که به درستی به آن برسد. بسیاری از آنها یک سیم برق AC برای وصل کردن به هر پریز دیواری استاندارد دارند. می توانید برخی از باتری های قابل شارژ را پیدا کنید که کاملاً بی سیم هستند. تا زمانی که دسترسی و عمر باتری لازم را داشته باشید، آماده خواهید بود.
  • موتور: به عنوان مهمترین ویژگی کمپرسور، موتور تمام کارها را انجام می دهد. با وات اندازه گیری می شود، هرچه قدرت بیشتری حمل کند، به طور موثرتری می تواند تایرهای شما را تحت فشار قرار دهد. در میزان پر شدن و همچنین حداکثر فشاری که می تواند به آن برسد نقش دارد. به دنبال موتورهایی در محدوده 120 تا 180 وات باشید تا بیشترین قدرت را داشته باشید. این لاستیک ها می توانند سنگین ترین لاستیک ها را تحمل کنند، اما برای خودروهای کوچکتر، 100 وات ایمن است.
  • شلنگ هوا: شیلنگ هوا بخشی است که هوای فشرده شده را از طریق شیر به لاستیک منتقل می کند. شما آن را مستقیماً به لاستیک متصل می کنید و یک مهر و موم محکم نگه می دارید و کمپرسور هوا را روشن می کنید. به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از شیرها وجود دارد و این مجموعه برای کار کردن به پسوندهای سازگار نیاز دارد. اکثر مجموعه ها شامل بیش از یک افزونه هستند، بنابراین سازگاری معمولاً مشکلی نیست.
  • گیج: برای ارزیابی فشار فعلی تایر شما ضروری است، گیج می تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. مدل های آنالوگ دارای یک لنز شفاف هستند که یک صفحه را می پوشاند. اکثر گیج ها در بیش از یک متریک اندازه گیری می کنند که رایج ترین آنها در صنعت PSI (پوند بر اینچ مربع) است. رابط های دیجیتال به شما امکان خواندن را می دهند و به شما امکان می دهند با فشار یک دکمه معیارها را تغییر دهید. آنالوگ سنتی تر و سخت تر است، در حالی که سنج های دیجیتال در تاریکی بهتر هستند.

ملاحظات دیگر

  • تنظیم. خواندن فشار لاستیک برای پرکردن صحیح لاستیک ضروری است، به شرطی که خوانش دقیق باشد. در حالی که استانداردهای ANSI وجود دارد که نیاز به دقت در دو درصد دارد، برخی از مدل ها دقیق تر هستند. رابط های دیجیتال معمولاً به دلیل حساسیت سنسورها دارای حاشیه خطای کمتری هستند.
  • حداکثر فشار. یافتن یک کمپرسور هوا یک عمل متعادل کننده اندازه و قدرت است. به طور طبیعی، کمپرسور حجیم‌تر با فشار بیشتری پر می‌شود، اما همچنین سنگین‌تر است و فضای زیادی را اشغال می‌کند. با فشار بهینه لاستیک های خود آشنا شوید و مطمئن شوید که کمپرسور از این نیازها فراتر می رود.
  • ویژگی های اضافی. بسیاری از کمپرسورهای هوا برای خودروها از قبل قابل برنامه ریزی هستند. فشار بهینه را برای لاستیک وارد می‌کنید و می‌روید. لاستیک را پر می کند و به طور خودکار خاموش می شود. برخی دیگر از کمپرسور هوا در دستگاه دیگری مانند اینورتر برق یا جامپ استارتر استفاده می کنند. این ویژگی های دیگر به آن هدف بیشتری می دهد و به صرفه جویی در فضا در صندوق عقب کمک می کند.
  • گرم شدن بیش از حد. بسیاری از کمپرسورهای هوا مستعد گرم شدن بیش از حد هستند. مطمئناً، هر دستگاهی که برای مدت طولانی کار کند بیش از حد گرم می شود و با مشکلاتی مواجه می شود. شما همیشه باید هر 15 دقیقه یک بار استراحت کنید، اما برخی از آنها خیلی سریعتر گرم می شوند. به دنبال جریان هوای خوب از طریق دهانه های تهویه شده روی سازه باشید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

مزایای کمپرسور هوا برای اتومبیل

  • راندمان سوخت را بهبود می بخشد. نگه داشتن لاستیک ها در فشار مناسب می تواند مسافت پیموده شده بنزین را به طور متوسط ​​بیش از نیم درصد بهبود بخشد. در برخی موارد تا سه درصد صرفه جویی می شود. این ممکن است کوچک به نظر برسد، اما انتشار کربن شما را هر سال حدود 304 پوند کاهش می دهد.
  • مزایای ایمنی . همه رانندگان می دانند که اگر لاستیک خودرو به درستی پر نشود، وسیله نقلیه به درستی پاسخ نمی دهد. این می‌تواند همه چیز را از توانایی ترمزگیری، احتمال هیدروپلن گرفته تا چرخش تحت تأثیر قرار دهد. یک کمپرسور هوا به شما امکان می دهد هر زمان که نیاز دارید فشار را تنظیم کنید.
  • مقرون به صرفه. علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز (یا گازوئیل) با داشتن لاستیک های باد شده مناسب، صرفه جویی کمتری نیز وجود دارد. هنگامی که زمان رانندگی به سمت کمپرسور هوا و تغییرات لازم برای راه اندازی آن را در نظر بگیرید، سرمایه گذاری اولیه در یک کمپرسور می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.
  • همه کاره و راحت. فقط به این دلیل که کمپرسورهای هوا برای خودروها در درجه اول برای خودروها طراحی شده اند، به این معنی نیست که کاربرد آن به همین جا ختم می شود. می توانید از آنها برای باد کردن لوله ساحلی، لاستیک دوچرخه و تشک بادی استفاده کنید. از آنجایی که آنها وارد خودرو می شوند و باتری آن تمام می شود، می توانید همیشه آن را در اختیار داشته باشید. 
  • قابل حمل و جمع و جور. وقتی تمام وسایل لازم برای رانندگی ایمن را جمع آوری می کنید، فضای زیادی را اشغال می کند. به خصوص اگر وسیله نقلیه ای را بدون تخت کامیون رانندگی می کنید، یافتن فضا می تواند مشکل باشد. کمپرسورهای هوا برای خودروها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، بنابراین همراه داشتن آنها آسان است.

قیمت کمپرسور هوا برای خودرو

زیر 50 دلار: می‌توانید گزینه‌های قوی زیادی را در این دسته پیدا کنید، که بیشتر آنها حدود 30 دلار هستند. آنها احتمالاً یک مدل اساسی تر خواهند بود، اما کار را انجام خواهند داد.

بین 50 تا 150 دلار: برای کمپرسورهای هوا برای اتومبیل ها، می توانید یک مدل با کیفیت بالا با چندین عملکرد تکمیلی تهیه کنید. اکثر آنها دیجیتالی هستند و تمام حفاظت های لازم برای افزایش طول عمر را در خود جای داده اند.