کفپوش خودرو و نکاتی که باید در مورد آن بدانید!

فهرست مطالب

کفپوش خودرو و نکاتی که باید در مورد آن بدانید!

کف خودرو ها معمولا به دلیل قرار گرفتن کفش برروی آنها دچار آلودگی و یا سایش می شود و به همین دلیل برای محافظت از کف خودرو کفپوش ابداع شده است.
این کف پوش ها در ابعاد و جنس های متفاوتی تولید می شوند و نگرانی شما را از خیس شدن یا آلودگی کف خودرو برطرف می کنند

و ضمنا کفپوش خودرو جز یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین لوازم تزیینی ماشین قرار می‌گیرد و استفاده از آن برای حفظ زیبایی ماشین بسیار تاثیر گذار است.
در این مقاله ما با انواع کف پوش و نکاتی که باید در مورد آن بدانید آشنا خواهیم سد پس با ما در ادامه همراه باشید!

کف پوش ها از چه جنسی ساخته می شوند؟

کف پوش ها از موارد گوناگونی ساخته می شوند و این بسته به قیمت و مکان استفاده آنها متفاوت است اما عمدتا در ساخت آنها از موارد پلاستیکی استفاده می گردد.
انواع کف پوش ها به ترتیب تنوع عبارت اند از:

کف پوش پلاستیکی:

پرمصرفترین ماده در ساخت کف پوش ها پلاستیک است. به دلیل آب گریزی و ضمنا قیمت پایین و البته امکان ساخت در ابعاد و اشکال مختلف این ماده محبوب تولید کنندگان کفپوش است.

نکته ای که در مورد این ماده وجود دارد کیفیت موارد اولیه است و کفپوش پلاستیکی شما باید نه آنچنان سفت باشد که قرار گرفتن پا برروی آن ناخوشایند باشد و نه آنچنان نرم باشد که در زیر پا حرکت کند.

کفپوش pvc :

پی وی سی که در واقع نوعی از پلاستیک است علاوه بر داشتن مزایای قبلی پلاستیک تمیز شوندگی بهتری را نیز ارائه می دهد.
این کف پوش ها مقاومت بالاتری نسبت به خراش و آلودگی نیز دارند و به همین دلیل میتوان آن ها را بهترین گزینه برای انتخاب به عنوان کف پوش دانست.

کف پوش چرمی:

همه می دانند که چرم ظاهر لوکسی دارد و به همین دلیل بسیاری از رانندگان خصوصا صاحبان خودروهای لوکس به دنیال کف پوش های چرمی می روند.
چرم جدا از ظاهر زیبای خود دارای نکات منفی ای نیز هست و نیاز به نگهداری و تمیزکاری مرتب دارد و منا در مقابل نور خورشید و آب نیز در طولانی مدت آسیب پذیر است.

استفاده از کفپوش خودرو چه اهمیتی دارد؟

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که کفپوش خودرو تنها برای راننده حائز اهمیت بوده و برای سایر سرنشینان اتومبیل تنها جنبه زیبایی دارد.

یا به عبارت دیگر این محصول به چشم یکی از لوازم جانبی خودرو دیده شود. معمولا زمانی که خودرویی نو خریداری می شود زیر پایی هایی نیز در آن وجود خواهد داشت.

این زیر پایی ها نه تنها زیبایی ندارند بلکه باعث ناراحتی و اذیت شدن راننده نیز می شوند. همچنین اغلب از جنس پلاستیک بوده و معمولا

زیر پا سوراخ شده و در مدت کمی از بین می روند. لذا باید در فرصتی مناسب این زیرپایی ها را تغییر داده و انواع مناسب کفپوش مناسب

خودرو را خریداری کرد. از جمله مواردی که بر اهمیت استفاده از کفپوش ها در خودرو می افزایند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش ها مانعی در برابر کثیف شدن محیط داخل خودرو هستند.
    تمیز کردن آن ها کار ساده ای است.
    وجود کفپوش ها ی خودرو در روزهای برفی و بارانی از کثیف شدن و گلی شدن کف ماشین جلوگیری می کند.
    وجود کفپوش ‌ها در ماشین جای راحتی برای پا ها فراهم کرده و باعث راحت نشستن می شوند.
    کفپوش ها یکی از فاکتورهای بسیار مهم در زیبایی ظاهری داخل کابین خودرو هستند.
    کفپوش ها گرد غبار ناشی از کفش ها را به خود جذب می کنند.
    چنانچه کفپوش های موجود در خودرو جنسی نرم داشته و متناسب با نوع خودرو باشند، پاهای راننده و سرنشینان نیز در طول مسیر راحت بوده و کمتر خسته می شوند.

مهم ترین نکات در خرید کف پوش چیست؟

حال که با مزایا و انواع کف پوش آشنا شدیم بیایید نگاهی به مهمترین نکات انتخاب یک کفپوش مناسب برای خودرو بیندازیم:

جنس کفپوش:

همانطور که در بالا عنان شد مهمترین فاکتور در انتخاب کفپوش مناسب برای خودرو جنس آن است. کفپوش مناسب دارای جنسی با دوام و ضمنا مقاوم است.
ضمنا کف پوش هایی که دارای جنس نامرغوبی هستند میتوانند در صورت گذر زمان یا تابش نور آفتاب به آنها یا گرمای درون خودرو

در تابستان از خود بوی نامطبوعی نیز آزاد کنند و این برای سرنشینان خودرو بسیار آزاردهنده خواهد بود.

سایز مناسب و ثابت بودن:

نکته مهمی در مورد کفپوش وجود دارد و آن ثابت ماندن کفپوش در جای خود است. لق زدن کفپوش علاوه بر آزار دهندگی باعث خطرات بسیاری نیز مانند گیر کردن کفپوش در زیر پدال گاز یا ترمز است.

تمیز کردن آسان:

تمیز کردن ساده و کامل سومین نکته مهم در انتخاب کف پوش مناسب برای خودرو است. توصیه می گردد از کف پوش های pvc

که تمیزشوندگی آسانی دارد استفاده کنید و از انتخاب کف پوش هایی که دارای پرز یا الیاف به دلیل تمیز کردن دشوار آنها خودداری کنید.

کف پوش سه بعدی چیست؟

این روزها نام جدیدی در هنگام انتخاب کفپوش برای خودرو شنیده می شود و آن کفپوش سه بعدی است. کفپوش سه بعدی خودرو یکی از جدیدترین و در عین حال زیباترین کفپوش است

که به طور کامل فضای داخلی خودرو را پوشش می دهد.کفپوش های سه بعدی خودرو با طراحی منحصر به فردی که دارند به خوبی مواد اضافی

و مایعات را به کمک شیارهای خود جمع آوری می کنند. مایعات و مواد اضافی به کمک شیارهای موجود در کفپوش ها به خوبی جمع آوری می شود تا مایعات به درون کف خودرو نفوذ نکند.
این کفپوش ها با دارا بودن مزایای زیادی مانند قابلیت جذب بالای مایعات و انعطاف پذیری بالا و نصب راحت و البته عدم جابه جا شدن

و لغزندگی در زیر پا میتوانند در صورت داشتن جنس مناسب بهترین انتخاب برای خودروی شما باشند.

کف پوش خودرو علاوه بر افزودن زیبایی به کف خودرو دارای مزایای زیادی است که در این مقاله با آنها آشنا شدیم. اکنون باید در نظر داشته باشید

که از خرید کف‌پوش‌هایی که اختصاصا برای نوع خودروی شما طراحی نشده است، خودداری کنید. بهترین نوع کف‌پوش جدا از موضوع جنس کفپوش، کفپوشی است که دقیقاً اندازه کف خودروی شما باشد.
نسبت به فیکس‌‌شدن کف‌پوش در کف خودرو حساس باشید. درصورتی‌که کفپوش به‌آسانی زیر پای شما جمع می‌شود

یا لیز می‌خورد، نشان می‌دهد که این کفپوش مناسب خودروی شما نیست.
با توجه به نوع آب‌وهوای محل رفت‌وآمد و سکونت خود، نسبت به انتخاب جنس کفپوش اقدام نمایید. مثلا کف‌پوش‌های نمدی قیمت پایینی دارند

اما اصلاً برای مناطق بارانی مناسب نیستند و خیس‌شدن مداوم آن‌ها، باعث رشد قارچ و انتشار بوی بد می‌شود بنابر این بهتر است از کف پوش های جدیدتر مانند کف پوش های pvc استفاده نمایید.