کاسه نمد میل سوپاپ چیست؟

فهرست مطالب

این مخلوط بیشتر برای اهداف احتراق پیش می رود و به وسیله نقلیه نیرو می دهد. این کاسه نمد میل سوپاپ میل سوپاپ قطعات کوچکی هستند، اما نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت موتور دارند.

مقدار مناسب روغن کاری مورد نیاز است، نه بیشتر از آن و نه کمتر از آن. همین امر کاسه نمد میل سوپاپ میل سوپاپ  را تایید می کند. کاسه نمد میل سوپاپ بد میل سوپاپ منجر به یک نقص کلی در موتور می شود. بیایید ببینیم چگونه می توانید کاسه نمد میل سوپاپ هایی را که اگر خراب شده اند شناسایی کنید.

کاسه نمد میل سوپاپ: علائمی که باید هنگام خراب شدن آنها مشاهده کرد

کاسه نمد میل سوپاپ باعث نشت روغن می شود تا سیستم سوپاپ روغن کاری شود. هنگامی که روانکاری به صورت کنترل شده انجام می شود، این به هدایت سوپاپ کمک می کند تا بدون هیچ آسیبی سر بخورد. روغن بیش از حد و باعث تجمع کربن می شود. روغن بسیار کمتری دارد و باعث سایش ساقه و راهنما می شود.

دو نوع کاسه نمد میل سوپاپ وجود دارد:

مثبت و منحرف کننده. نوع مثبت آن به باس راهنمای سوپاپ متصل می‌شود و در آنجا کار می‌کند، پاک‌کننده، و روغن‌سنجی.

کاسه نمد میل سوپاپ بادگیر همانطور که از نام آن پیداست کار می کند، آنها روغن را از ساقه سوپاپ دور می کنند. به همین دلیل است که به آنها کاسه نمد میل سوپاپ چتری نیز می گویند زیرا از راهنمای شیر در برابر روغن اضافی محافظت می کنند.

اکنون، بیایید به شناسایی مهرهای ساقه بد بپردازیم-

دود سفید-آبی

دود سفید-آبی

اگر هنگام روشن کردن موتور با دود سفید-آبی مانند چیزی مواجه شدید، این نشانه ای است که به راحتی قابل مشاهده است. هنگامی که خودرو را یک شبه یا برای مدت طولانی می گذارید، روغن باقیمانده بالای سر داخل درب سوپاپ را می پوشاند.

وقتی موتور را روشن می کنید، روغن باقیمانده مکیده می شود. سپس کاسه نمد میل سوپاپ این روغن را به داخل محفظه احتراق می برد و از آنجایی که روغن باقیمانده است، نوع دود آبی سفید را خارج می کند.

کاسه نمد میل سوپاپ چیست

این نوع دود همچنین زمانی که خودرو را در تابلوهای ایست یا هر جایی بیکار نگه می دارید تولید می شود. هنگامی که خودرو در حالت بیکار قرار می گیرد، دریچه دریچه گاز بسته می ماند و این منجر به سطوح بالای خلاء در منیفولد ورودی می شود. این وضعیت باعث جذب بیشتر روغن در سرها می شود که در اطراف ساقه ها جمع می شوند.

علائم خرابی کاسه نمد میل سوپاپ خودرو

علائم خرابی کاسه نمد میل سوپاپ خودرو

وقتی راننده شتاب می گیرد، این روغن از کاسه نمد میل سوپاپ فرساینده مکیده می شود و در آنجا به سمت راهنمای سوپاپ می رود و در اگزوز می سوزد. این سوختن سپس ابرهای بزرگ سفید-آبی را آزاد می کند. این فرآیند پس از هر شتاب در دور آرام تکرار می شود.

کاسه نمد میل سوپاپ میل خراب

کاسه نمد میل سوپاپ بد ساقه دریچه علائم خاصی را نشان می دهد که به راحتی قابل شناسایی است

به همین دلیل است که می بینید دود سفید از ماشین خارج می شود

بوی دود را از ماشین خود خارج کنید: به این صورت است

ترمز خاموش دریچه گاز

مرحله دیگری که می توانید متوجه بد شدن بخار شوید، هنگام ترمزگیری خاموش است. وقتی از شیب تند پایین می آیید و در حالی که پدال گاز را ثابت نگه می دارید، خلاء منیفولد ورودی بالا ایجاد می شود. این باعث می شود روغن به سمت جلوی درب سوپاپ جمع شود.

وقتی شتاب را فشار می‌دهید، روغن سوخته به مقدار زیادی از لوله اگزوز خارج می‌شود و درست کردن کارها باعث نگرانی می‌شود.

 

مصرف روغن

مصرف روغن، بیش از حد مورد نیاز، زمانی اتفاق می افتد که آب بندی ساقه خراب شود. این میزان روغن را می‌توان از قبل با استفاده از میله اندازه‌گیری کرد و بعد از یک سواری دوباره متوجه آن شد.

اگر سطح روغن به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد، نشانه آن است. این اتفاق می افتد زیرا روغن نیز با سوخت به مقدار قابل توجهی می سوزد.

دود زیاد

اگر درزگیرهای سوپاپ به اندازه کافی فرسوده شده باشند. می توانید متوجه دود آبی-سفید همیشه در هنگام راه اندازی شوید. اگرچه دود پس از کارکرد طولانی‌تر موتور محو می‌شود، اما در ابتدا، دود همیشه ظاهر می‌شود.

این اتفاق می‌افتد زیرا آب‌بندی بد سوپاپ منجر به سوختن روغن می‌شود و ممکن است نامنظم باشد. به طور مشابه، هنگامی که مشکل از رینگ های پیستون و راهنماهای سوپاپ باشد، دود حتی پس از کار طولانی تر هرگز محو نمی شود.

انتخاب مواد برای کاسه نمد میل سوپاپ بخار

کاسه نمد میل سوپاپ میل سوپاپ  از مواد مختلفی ساخته شده است. آنها می توانند از نایلون، لاستیک PTFE، فولاد و لاستیک مصنوعی ساخته شوند. برای تعیین نوع مناسب کاسه نمد میل سوپاپ ساقه، همیشه می توانید برخی از نکات نگهداری را توسط تعمیرکار حرفه ای خودرو خود ترجیح دهید.

آب بندی ساقه سوپاپ

آب بند بخار مثبت برای اسکاج، پاک کردن و اندازه گیری روغن کار می کند

گاهی اوقات این مواد با هم ترکیب می شوند تا یک طرح واحد و درجه یک را تشکیل دهند. کاسه نمد میل سوپاپ های لاستیکی مصنوعی بیشترین استفاده را دارند و سه نوع هستند:

نیتریل، پلی آکریلات و Viton®. کیفیت این کاسه نمد میل سوپاپ ها به مقاومت حرارتی آن ها بستگی دارد و از آنجایی که Viton® بهترین نوع لاستیک مصنوعی است، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کاسه نمد میل سوپاپ با یک ژاکت فلزی ترکیب می شود و در نتیجه از گرما و سایش محافظت می کند. بنابراین در حالی که به دنبال جایگزینی آب بند ساقه هستید، دفترچه راهنما را بخوانید و بر اساس آن نوع کاسه نمد میل سوپاپ را خریداری کنید.

تعویض کاسه نمد میل سوپاپ راهنمای سوپاپ: هزینه تعویض

علائم خرابی کاسه نمد میل سوپاپ خودرو

درهزینه تعویض بسته به سال و مدل ماشین شما بین 30 تا 100 دلار از شما دریافت می کند. اما مشکل هزینه کار و زمان است. شما باید اجازه دهید ماشین خود را برای 2 تا 4 ساعت در مغازه مکانیک قرار دهید. هزینه کار بسته به موقعیت مکانی یا شهر شما از 60 تا 100 دلار در ساعت از شما دریافت می کند. این باعث می شود که قیمت کل به طور متوسط بین 150 تا 500 دلار باشد.

فرسودگی کاسه نمد میل سوپاپ

کاسه نمد میل سوپاپ ساقه فرسوده باعث می شود اگزوز دود آبی سفید پرتاب کند. 

نتیجه

برای تعویض مهر و موم، بهتر است خودروی خود را نزد یک مکانیک حرفه ای ببرید. از آنجایی که این کاسه نمد میل سوپاپ ها وظیفه کنترل روانکاری در میل سوپاپ را بر عهده دارند، این قطعات ریز نقش اساسی در آن دارند.

Carmond.ir (فروشگاه کارموند):

Digimond.ir (فروشگاه دیجی موند):