نصب کیلس استارتر بر روی انواع خودرو

فهرست مطالب

Kelsey Car Performance

خودروهای جدید به امکانات مختلفی مجهز هستند و می‌توان از این امکانات برای استفاده راحت‌تر از اتومبیل بهره برد. تعداد زیادی از این آپشن‌ها را می‌توان بر روی انواع خودروهای قدیمی نصب کرد. یکی از این آپشن‌ها، کیلس استارتر خودرو است. اگر خودروی شما مجهز به کیلس استارتر فابریک نیست؛ می‌توانید برای اتومبیل خود از این آپشن استفاده کنید.

دلیل استفاده از کیلس استارتر

کیلس استارتر به شما کمک می‌کند تا بدون خارج کردن کلید از جیب و یا کیف خود، بتوانید قفل درب‌های خودرو را باز کنید و وارد اتومبیل شوید. زمانی که سوار خودرو شدید، این آپشن به شما این امکان را می‌دهد که فقط با فشردن یک دکمه، موتور خودرو را روشن کنید. زمانی که خودرو را پارک کردید هم، تنها نیاز دارید تا مجددا دکمه استارت را فشار دهید تا موتور اتومبیل خاموش شود. استفاده از خودرو با استفاده از این آپشن آسان خواهد بود و نیازی نیست تا با استفاده از سوئیچ و یا ریموت کنترل، از خودرو استفاده کنید.

نحوه عملکرد کیلس استارتر خودرو

این سیستم از دو بخش تشکیل شده است، ریموت کنترل که همراه راننده است و برد کنترلی که در خودرو نصب می‌شود. این آپشن به گونه‌ای طراحی شده که کمترین میزان مصرف باتری را داشته باشد و بتوانید از باتری به مدت طولانی استفاده کنید. برد کنترلی که در خودرو نصب می‌شود در فواصل زمانی مشخص، بررسی می‌کند که سیگنالی موجود است یا نه. ریموت کنترل نیز پالس‌هایی را در فواصل زمانی متناسب با برد کنترلی در خودرو ارسال می‌کند و بعد از آن مدار خاموش شده و باتری مصرف نمی‌شود.

Installation of car kicks starterزمانی که به خودرو نزدیک می‌شوید، پالس‌هایی که از ریموت کنترل ارسال می‌شوند را برد کنترلی موجود در خودرو دریافت می‌کند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. با دریافت کدهای ارسالی از ریموت کنترل، برد کنترل خودرو، سیگنالی را ارسال می‌کند که توسط ریموت کنترل دریافت می‌شود و سیگنال دیگری به خودرو ارسال می‌کند. برد کنترل موجود در خودرو با دریافت سیگنال تائید که توسط ریموت کنترل ارسال شده، درب‌های خودرو را باز می‌کند.

بیشتر بخوانید…

زمانی که برد کنترلی داخل خودرو درب‌ها را باز می‌کند، سیستم‌های دیگر اتومبیل که برای روشن شدن موتور لازم هستند را فعال می‌کند. با فعال شدن برق موتور، خودرو منتظر فشردن کلید استارت شده و زمانی که راننده کلید را فشار می‌دهد، موتور روشن می‌شود. زمانی که راننده دکمه روشن خاموش (Start / Stop) را فشار می‌دهد، موتور خاموش شده و همچنان خودرو آماده روشن شدن می‌ماند. اگر راننده از خودرو خارج شود و با دور شدن از اتومبیل، اگر دکمه قفل شدن را بر روی ریموت کنترل فشار ندهد، با ضعیف شدن قدرت سیگنال ریموت، برد کنترل موجود در خودرو، به صورت اتوماتیک درب‌ها را قفل می‌کند.

مزیت استفاده از کیلس استارتر خودرو

استفاده از کیلس استارتر باعث بالا رفتن امنیت خودرو می‌شود. در سیستم‌های دزدگیر معمولی، برای ارتباط با خودرو، فقط یک سیگنال مورد استفاده قرار می‌گیرد و فقط این سیگنال از ریموت کنترل به خودرو ارسال می‌شود. در این حالت امکان هک کردن سیستم بالا می‌رود و سیگنال کنترل و تائید وجود ندارد.

اما در سیستم کیلس استارتر سیگنال‌های تائید باعث بالا رفتن امنیت می‌شود. در برخی از این سیستم‌های کیلس استارتر خودرو، سیگنال مورد استفاده در هر بار استفاده تغییر می‌کند و زمانی که راننده اتومبیل را قفل می‌کند، برای باز کردن مجدد درب‌ها، یک سیگنال دیگر تعیین می‌شود. در دفعه بعد که راننده به اتومبیل نزدیک می‌شود، ریموت کنترل باید این سیگنال جدید را ارسال کند تا برد کنترلی موجود در خودرو واکنش نشان دهد. این نوع سیستم باعث امنیت بالای خودرو می‌شود و می‌توان با خیال راحت خودرو را پارک کرد.

کیلس استارتر خودرو و نکات امنیتی آن

کیلس استارتر و امنیت آن