مقایسه دو روغن موتور برتر واولین و پنزویل

فهرست مطالب

مقایسه دو روغن موتور برتر واولین و پنزویل

به غیر از لاستیک و دیگر موارد، روغن موتور یکی از موضوعات مهم مورد بحث دنیای خودرو در مورد تعمیر و نگهداری است

و در حالی که تایرها شما و سرنشینانتان را ایمن می‌کنند، روغن موتور، موتور شما را ایمن نگه می‌دارد که انتخاب درست آن را بسیار مهم می‌کند. اما انتخاب روغن موتور مناسب با وجود تنوع بالای روغن ها و برندها چندان آسان نیست، بنابراین برای روشن کردن موضوع، در اینجا نحوه انتخاب بین دو برند را برای شما آورده ایم.
با ما در ادامه همراه باشید!

روغن موتور واولین

Valvoline در سال 1866 توسط دکتر جان الیس بر این اساس تاسیس شد که وی خواص روان کنندگی نفت خام را کشف کرد. این کشف یکی از مهمترین کشفیات برای توسعه

موتورهای بخار و بعداً موتورهای احتراق داخلی است. این امر باعث می شود واولین اولین تولید کننده روغن موتور باشد که امروزه آن را می شناسیم.

و به عنوان یک واقعیت جالب تاریخی دیگر، واولین روغن استفاده شده در اولین خودروی تولید انبوه، Ford Model-T بود.


علاوه بر این، این روغن موتور  اولین روغن موتور مناسب تمام آب و هوا را تولید کرد که به درجه بندی گرم و سرد اشاره دارد. به عبارت دیگر اولین روغن موتوری

که برای زمستان و تابستان مناسب است تولید این کارخانه است. همچنین، واولین یکی از معدود تولیدکنندگان روغن است که روغن پایه خود و همچنین مواد افزودنی

مورد نیاز خود را خودش تولید می کند، در حالی که سایرین، مانند پنزویل، از مواد اولیه خارج از کارخانه خود استفاده می کنند.
علاوه بر این، تقریباً در هیچ کجا نظر بدی در مورد روغن Valvoline پیدا نخواهید کرد. و به همین دلیل بسیاری از تعمیرگاه‌ها از Valvoline به عنوان روغن پیش‌فرض مشتریان خود استفاده می‌کنند.

بنابراین، در مجموع، واولین  سابقه ای 150 ساله دارد و یکی از پیشگامان تولیدکنندگان روغن موتور است که از نفت خام به عنوان پایه استفاده می کنند. ه

مه این بدان معنی است که شما نمی توانید در مورد انتخاب روغن موتور واولین اشتباه کنید.
خودروسازانی که این روغن  موتور را توصیه می کنند:

  • تویوتا
    کامینز

روغن موتور پنزویل

پنزویل که در پنسیلوانیا تولید می شود، با توجه به اینکه در سال 1889 تأسیس شد، نامی تا حدودی باستانی است. با این حال، در طول بیست سال اول،

پنزویل تا سال 1911 بخشی از استاندارد اویل بود و سپس مستقل شد و شروع به برندسازی محصولات خود تحت نام خود کرد.
اکنون، در تمام آن سال‌ها تا سال 1998، هم مردم و هم تولیدکنندگان پنزویل را دوست داشتند، زیرا تمام انتظارات را برآورده می‌کرد و کیفیتی

در سطح جهانی داشت. با این حال، در سال 1998، پنزویل مستقل شد و نفت ایالت کواکر را نیز تصاحب کرد.
و متأسفانه، در چهار سال بعد، هر دو روغن پنزویل و کواکر استیت شهرت بدی پیدا کردند. مشکل این بود که پنزویل  باعث تجمع بیش از حد لجن شد

و از آنجایی که Quaker State از همان روغن پایه استفاده می کرد، داستان در مورد آن نیز یکسان بود.
با این حال، این مشکلات مدت هاست که از بین رفته اند زیرا در سال 2002، Sacquireduired Pennzoil همراه با Quaker State شروع به استفاده از روغن‌های پایه شل کرد که یکی از بهترین‌های جهان هستند.

تا به امروز، ده ها خودروساز پنزویل را برای وسایل نقلیه خود، از جمله فراری، توصیه می کنند و برخی از تولیدکنندگان حتی از آن به عنوان پرکننده پیش فرض در کارخانه استفاده می کنند.

علاوه بر این، شل دارای برندهای دیگری به همراه Pennzoil است که بسته به کیفیت آنها را با خوب، بهتر و بهترین علامت گذاری می کند و این روغن موتور با بهترین علامت گذاری می شود.

شرکت های خودروسازی که پنزویل  را توصیه می کنند:

  • فیات
    کرایسلر
    بی ام و
    مینی
    رولز – رویس
    هیوندای
    شورلت
    ماشین فراری
    ایویکو
    اوپل
    دوکاتی

قیمت روغن موتور  Valvoline با Pennzoil چه تفاوتی دارد؟

در پایان، مهم نیست که روغن خاص موتور شما چقدر خوب است، برای اکثر خریداران، همه چیز به قیمت آن خلاصه می شود.

بنابراین، ما این مقایسه قیمت ها را بر روغن پایه تقسیم می کنیم. به معنی روغن های معمولی، نیمه سنتتیک و فول سنتتیک. همچنین گریدهای ویسکوزیته یکسان خواهد بود.

 قیمت های  روغن های معمولی نفتی واولین و پنزویل

  • Valvoline 10W-40 – $44.58
    Pennzoil 10W-40 – $30
    Pennzoil 10W30 – $20.98
    Valvoline 10W-30 – $22.96

به نظر می رسد که وقتی صحبت از روغن های معمولی می شود، Valvoline در هر دو درجه ویسکوزیته گران تر است. و در حالی که تفاوت قیمت درجه 10W-30 تقریباً ناچیز است،

تفاوت 15 دلاری برای درجه 10W-40 به سختی قابل توجیه است. به همین دلیل، پنزویل قطعاً ارزش خرید بیشتری دارد، زیرا درست مانند Valvoline روغنی باکیفیت است اما قیمت مناسب تری دارد.

قیمت روغن نیمه مصنوعی واولین و پنزویل

  • Pennzoil 10W-30 – $32.85
    Pennzoil 5W-30 – $32.4
    Valvoline 5W-20 – $21.98
    Valvoline 10W-30 – $22.96
    Valvoline 5W-30 – $22.96
    Pennzoil 5W-20 – $17.59

وقتی صحبت از روغن های ترکیبی مصنوعی می شود، داستان بسیار متفاوت است. در اینجا، Pennzoil در همه درجه های ویسکوزیته

به جز 5W20 به طور قابل توجهی گران تر است. و این باعث می شود Valvoline ارزش خرید بسیار بالاتری داشته باشد.

 قیمت روغن تمام سنتتیک واولین و پنزویل

  • Valvoline 5W-30 – $26.97
    Valvoline 0W-20 – $26.97
    Valvoline 5W-20 – $26.97
    Valvoline 10W-30 – $26.97
    Pennzoil 10W-30 – $26.97
    Pennzoil 5W-30 – $26.44
    Pennzoil 0W-20 – $26.44
    Pennzoil 5W-20 – $26.44

با توجه به اینکه امروزه روغن های فول سنتتیک رایج ترین هستند، جای تعجب نیست که قیمت ها رقابتی ترین باشد.

و اگرچه Pennzoil اندکی ارزانتر از Valvoline است، تفاوت قیمت 53 سنت قابل چشم پوشی است و باعث می شود که این یک مساوی باشد.

عملکرد Valvoline در مقابل Pennzoil چگونه است؟

در پایان، تاریخچه شرکت‌های روغن موتور، نظرات مشتریان و قیمت‌ها در مقابل تست‌های مناسب اهمیت چندانی ندارند و به همین دلیل سری آزمایش‌های ما با آزمایش اصطکاک آغاز می‌شود،

که به ما نشان می‌دهد این دو روغن تا چه اندازه اثر محافظتی از خود به جای می‌گذارند. به عبارت دیگر، چقدر بین دو سطح فلزی متحرک را روغن کاری می کنند.

این آزمایش اصطکاک طوری تنظیم می شود که یک چرخ فلزی در گودال روغن قرار می گیرد و در حین چرخش در برابر یاتاقان فلزی آسیاب می شود.

به طور طبیعی، آزمایش برای مدت زمان مشخصی طول می کشد تا ثابت بماند و یاتاقان اصطکاک با هر آزمایش جایگزین می شود.
همچنین، یاتاقان اصطکاکی قبل از هر آزمایش وزن می شود و همه آنها با 0.580 اونس وارد می شوند. سپس، پس از پایان آزمایش، یاتاقان دوباره وزن خواهد شد

و این تفاوت وزن تعیین می کند که روغن چقدر خوب عمل کرده است. این بدان معناست که هر چه روغن بهتر باشد، اصطکاک کمتری بین چرخ و یاتاقان وجود خواهد داشت

و یاتاقان وزن کمتری را نسبت به 0.580 اونس اولیه خود از دست می دهد. همچنین تمامی روغن های موجود در تست 5W-30 هستند:

نتایج تست:

  • Amsoil – 0.580
    Castrol – 0.579
    Valvoline – 0.579
    Liqui Molly – 0.579
    Mobile 1 – 0.579
    Red Line – 0.578
    Royal Purple – 0.577
    Amazon Basics – 0.577
    Pennzoil – 0.575
    Motul – 0.575
    Supertech – 0.574
    Motorcraft – 0.569

بدیهی است که پنزویل با توجه به از دست دادن بلبرینگ آن 0.005 اونس، اثر حفاظتی خوبی ایجاد نمی کند، در حالی که Valvoline فقط 0.001 اونس از دست داده است.

علاوه بر این، Valvoline با چهار برند دیگر در جایگاه دوم قرار دارد، در حالی که Pennzoil همراه با Motul در رتبه نهم قرار دارد. که این نتایج را برای پنزویل بسیار ناامید کننده می کند.

از نظر تبخیر و دفع حرارت Valvoline با Pennzoil چه تفاوتی دارد؟

تست تبخیر برای تعیین میزان مقاومت هر روغن در برابر تبخیر طراحی شده است. این آزمایش همچنین به ما نشان می دهد که روغن چقدر مستعد نازک شدن در دماهای بالا است

و در نتیجه چقدر کارآمد است. اکنون تست به گونه ای تنظیم می شود که مقدار یکسانی از هر روغن برای مدت زمان مشخصی روی مشعل قرار می گیرد.

پس از آزمایش، ظروف دوباره وزن می شوند و هر چه هر روغن وزن بیشتری از دست بدهد، عملکرد بدتری دارد. به عبارت دیگر، هر چه روغن بعد از آزمایش بیشتر نباشد، تبخیر آن بیشتر می شود.
آزمایش اتلاف گرما همزمان با آزمایش تبخیر انجام می شود. و نحوه کار به این صورت است که دمای روغن بلافاصله بعد از آزمایش اندازه گیری می شود.

و هر چه روغن کمتر گرم شود، در اتلاف گرما بهتر است که منجر به خواص روانکاری بهتر تحت بارهای زیاد می شود. و مهمتر از آن، نشان می دهد

که روغن چقدر دمای موتور را تنظیم می کند، زیرا نباید فراموش کنیم که روغن موتور نقش مهمی در خنک نگه داشتن موتور بازی می کند.

نتایج تست تبخیر:

  • Castrol – 0
    Amsoil – 0
    Valvoline – 0.1
    Pennzoil – 0.1
    Mobil 1 – 0.1
    Amazon Basics – 0.1
    Royal Purple – 0.2
    Supertech – 0.2
    Motorcraft – 0.3

پنزویل در تست تبخیر بسیار بهتر از تست اصطکاک قبلی است. در اینجا، Valvoline و Pennzoil هر دو در طول آزمایش 0.1 اونس از دست دادند و رتبه دوم را با دو برند دیگر به اشتراک گذاشتند.

با قضاوت بر اساس این نتایج و نتایج قبلی، می توان گفت که Pennzoil برای کاربردهای سنگین با دمای بالا خوب است، در حالی که Valvoline برای موتورهای حساس تر با عملکرد بالا نیز مناسب است.

نتایج تست حرارتی:

  • Valvoline – 72.78c
    Castrol – 73.89c
    Pennzoil – 80c
    Amazon Basics – 80c
    Motorcraft – 82.22c
    Amsoil – 107.78c
    Mobil 1 – 165.56c
    Supertech – 165
    Royal Purple – 165.56c

به نظر می رسد که Valvoline بهترین روغن در اتلاف گرما است و به صورت کلی Valvoline در مقایسه با Pennzoil در هر یک از این تست ها برنده واضح است.

در نتیجه

ما می‌توانیم نتیجه بگیریم که Valvoline و Pennzoil هر دو روغن موتور در کلاس جهانی تولید می‌کنند، و شما نمی‌توانید با خرید هیچ کدام اشتباه کنید.

با این حال، اگر بخواهیم به این نکته توجه کنیم، Valvoline تاریخچه پایدارتری دارد و تقریباً به اندازه پنزویل تغییرات مالکیتی ندارد،

به علاوه 150 سال تجربه، که آن را به یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان روغن موتور تبدیل می کند.
Valvoline در هر سه آزمایشی که ما پیدا کردیم و ارائه کردیم نتایج بهتری گرفت، بنابراین تنها چیزی که می توانیم نتیجه بگیریم این است که Valvoline بهتر است.

با این حال، تقریباً دوازده خودروساز پنزویل را توصیه می‌کنند، و امروزه متعلق به شل است که یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در این تجارت است.
بنابراین باز هم، شما هر کدام از دو برند را انتخاب کنید اشتباه نکرده اید.