مسافرت خود را با نصب آپشن کروز کنترل آسان کنید

فهرست مطالب

بسیاری از خانواه‌ها با استفاده از خودروی شخصی به مسافرت می‌روند. در مسافرت‌ها، راننده باید مدت زمان زیادی را رانندگی کند و مجبور است پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهد. این کار باعث خستگی راننده می‌شود. زمانی که آپشن کروز کنترل را بر روی خودرو نصب می‌کنید، راننده نیازی نیست تا به صورت مداوم پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهد. با فعال کردن این آپشن، سرعت اتومبیل ثابت می‌ماند و راننده نیازی به کنترل سرعت خودرو ندارد.

در برخی از خودروها، آپشن کروز کنترل فابریک وجود دارد که کارخانه سازنده آن را بر روی اتومبیل نصب می‌کند. در صورتی که اتومبیل شما به این آپشن مجهز نیست، می‌توانید با ما در کارموند تماس بگیرید تا بهترین نوع این آپشن را بر روی اتومبیل شما نصب کنیم.

استفاده از کروز کنترل در جاده‌های بین شهری

آپشن کروز کنترل بیشتر برای اتوبان‌ها و جاده‌های بین شهری طراحی شده تا راننده کمتر خسته شود. برای فعال کردن این آپشن، ابتدا باید سرعت خودرو را به سرعت مناسب برسانید. می‌توانید سرعت را به بالاترین حد سرعت مجاز برسانید و این آپشن را فعال کنید. با این آپشن در اتوبان‌ها نیازی نیست تا به طور مرتب سرعت خودرو را بررسی کنید، با فعال کردن این آپشن، هیچ وقت سرعت اتومبیل بیشتر از حد مجاز نخواهد شد.

با فعال کردن این آپشن، مدار اصلی، کنترل دریچه گاز اتومبیل را در دست می‌گیرد. با بررسی سرعت خودرو به صورت لحظه‌ای، میزان اختلاف سرعت حرکت خودرو را با سرعت تنظیم شده به دست می‌آورد. اگر خودرو در مسیری مستقیم حرکت کند، احتیاجی به تغییرات زیاد در دریچه گاز نیست و خودرو با سرعت مشخص شده به حرکت خود ادامه می‌دهد.

اگر خودرو در مسیری سر بالایی قرار بگیرد، سرعت خودرو کم شده و برد اصلی این آپشن با محاسبه میزان تغییر در سرعت خودرو، میزان باز شدن دریچه گاز را مشخص می‌کند و دریچه گاز را به اندازه مناسب بازتر می‌کند تا اختلاف در سرعت جبران شود. هر قدر سرعت خودرو به سرعت تنظیم شده نزدیک‌تر شود، میزان باز شدن دریچه گاز کمتر می‌شود تا سرعت خودرو از سرعت تنظیم شده بیشتر نشود.

در جاده‌های سرپایینی با تغییر حالت دریچه گاز خودرو، میزان هوای وارد شده به موتور کمتر شده تا سرعت خودرو از سرعت تنظیم شده بیشتر نشود. برد اصلی به طور لحظه‌ای سرعت خودرو را بررسی می‌کند تا اگر تغییری در سرعت به وجود آمد، بتواند عکس‌العمل مناسبی نشان دهد.

رعایت ایمنی در هنگام کار با کروز کنترل اتومبیل

در هنگام کار با هر وسیله‌ای باید موارد ایمنی را رعایت کرد. در هنگام کار با این آپشن نیز باید در جای مناسب از آن استفاده شود تا ایمنی سرنشینان حفظ شود.

از آپشن کروز کنترل هیچ وقت در کوچه و خیابان‌های شهری استفاده نکنید. این آپشن برای استفاده در مسیرهای طولانی طراحی شده و نباید از آن در جاهایی که نیاز به عکس‌العمل فوری است استفاده شود. در لحظه خطر، حتی ثانیه‌ها نیز مهم هستند و اگر پای راننده از پدال‌های گاز و به خصوص ترمز دور باشد، احتمال خطر بالا می‌رود.

غیر فعال کردن این آپشن

به دو روش می‌توان این آپشن را غیر فعال کرد. البته می‌توانید آن را به صورت موقت غیر فعال کنید و در صورت نیاز مجدد، با فشار دادن دکمه “حافظه” موجود در این آپشن، خودرو با سرعت قبل به حرکت خود ادامه می‌دهد. اگر راننده پای خود را بر روی پدال ترمز فشار دهد، یا با استفاده از کلیدی که بر روی این آپشن قرار دارد، آپشن کروز کنترل غیر فعال می‌شود.