فهرست مطالب

ساب جلو عقب فابریک باعث بالا رفتن کیفیت صدای سیستم صوتی خودروی شما می‌شوند. این بلندگوها به خاطر ساخته شدن از مواد اولیه باکیفیت، صدای خوبی تولید می‌کنند و دوام بالایی دارند. زمانی که سیستم صوتی خودروی خود را به این بلندگوهای ساب مجهز می‌کنید، پوشش صدا در جلو وعقب اتاق خودرو به یک صورت خواهد بود و تمامی سرنشینان خودرو، صدای با کیفیت بالایی را خواهند شنید.

با ترکیب بلندگوهای ساب با بلندگوهای دیگر، تمامی فرکانس‌های صوتی با قدرتی بالا قابل پخش خواهند بود و هیچ فرکانسی از دست نمی‌رود. زمانی که دی وی دی فابریک خودرو خود را به این بلندگوهای ساب ترکیب کنید، فرکانس‌های پایین با قدرت مناسبی پخش می‌شوند و سرنشینان خودرو تجربه بهتری از صدای تولید شده خواهند داشت.

این بلندگوهای ساب مخصوص خودروی سانتافه از آهنرباهایی قوی همراه با سیم‌پیچ‌هایی از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده‌اند. صفحه مخروط بلندگو و جنس ماده سوراند اطراف آن به گونه‌ای است که در برابر عوامل مختلف محیطی مقاومت بالایی دارند و با انعطاف مناسب، صدای باکیفیتی را تولید می‌کنند.

نصب ساب جلو عقب

این بلندگوهای ساب دارای اندازه‌ای استاندارد هستند و می‌توان از آن برای ارتقا سیستم صوتی خودرو استفاده کرد. برخی از سیستم‌های صوتی، خروجی مخصوص بلندگوهای ساب را دارند و می‌توانید این بلندگوهای ساب را به این خروجی‌ها متصل کنید. این خروجی‌ها از طریق آمپلی‌فایرهای داخلی تغذیه می‌شوند و تنها نیاز است تا سیم‌های ساب را به این خروجی‌ها متصل کنید.

اما اگر می‌خواهید خروجی ساب قدرتی بیشتر داشته باشد و یا سیستم صوتی اتومبیل شما دارای خروجی‌های پری‌آمپلی‌فایر است، نیاز دارید تا برای تقویت صدا از آمپلی‌فایر خارجی استفاده کنید. خروجی ساب سیستم صوتی به ورودی آمپلی‌فایر متصل شده و خروجی آمپلی‌فایر خارجی به ساب جلو عقب فابریک متصل می‌شود. در این حالت می‌توان کنترل‌هایی بر روی صدای تقویت شده توسط آمپلی‌فایر خارجی نیز داشت.

این بلندگوها با استفاده از فیش‌های فابریک به سیم‌کشی خودرو متصل می‌شوند و نیازی نیست تا از فیش‌های رابط برای نصب استفاده کرد. ساب جلو عقب فابریک سانتافه با کمترین تغییر در بدنه و یا سیم‌کشی خودرو قابل نصب هستند و می‌توانید آنها را بر روی خودروی خود نصب کنید.

تفاوت ساب با بلندگوهای دیگر

صدا و موزیک از ترکیب فرکانس‌های مختلف صوتی ایجاد می‌شوند. برای داشتن صدایی واضح و شفاف باید تمامی این فرکانس‌ها به گوش برسند. هر بلندگو محدودیت‌هایی در تولید فرکانس‌های مختلف دارد و می‌تواند فرکانس‌های خاصی را تولید کند. برای به دست آوردن بهترین کیفیت، بلندگوها نیز به صورت تخصصی ساخته می‌شوند.

بیشتر سیستم‌های صوتی برای ارائه صدای باکیفیت، از چندین بلندگو در اندازه‌ها و انواع مختلف استفاده می‌کنند. هر بلندگو توانایی پخش فرکانس خاصی را به بهترین نحو دارد. برای تولید فرکانس‌های بالای صوتی، صفحه بلندگو باید دارای انعطاف کمی باشد و برای ایجاد صداهایی با فرکانس کم، صفحه مخروطی بلندگو باید توانایی ارتعاش خوبی داشته باشد.

بلندگوهای ساب برای تولید فرکانس‌های پایین طراحی شده‌اند و می‌توانند این فرکانس‌ها را به خوبی پخش کنند. البته بلنگوهای ساب نیز انواع مختلفی دارند و برای تولید فرکانس‌های خیلی پایین از نوعی بلنگوی ساب استفاده می‌شود که به ساب ووفر و یا ووفر معروف است و می‌تواند صداهایی با فرکانس نزدیک به ۲۰ هرتز (بم) را تولید کند.