خودروسازان ایرانی مشتری پروپاقرص بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی

فهرست مطالب

لیست بهترین و باکیفیت ترین خودروهای بنزینی و برقی چینی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است که متاسفانه در این لیست، ماشین های چینی وارداتی به ایران، در صدر بدترین‌ها قرار گرفته‌اند! در ادامه به سراغ بهترین، بدترین و بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی می‌رویم.
پیشرفت شرکت‌های خودروسازی چینی در سال‌های اخیر را حتی کودکان ۵ ساله‌ هم درک می‌کنند اما در میان انبوهی از برندهای چینی، کدام بد و کدام یک خوب هستند؟ کدام یک از برندهای خودروسازی چینی، با کیفیت کار می‌کنند و کدام یک، ماشین بد و بی کیفیتی را به مشتری تحویل می‌دهند. در ادامه با لیست بهترین شرکت های خودروسازی چینی در سال ۲۰۲۲ همراه می‌شویم. متاسفانه در این لیست، نام‌هایی به چشم می‌آید که طی سالیان گذشته، با اسم خودروهای باکیفیت و مرغوب چینی به ایران وارد می‌شدند اما امتیاز آن‌ها، چیز دیگری را بیان می‌کند!

نکته مهم: هرچقدر امتیاز برند، عدد کمتری را نشان دهد، آن شرکت کیفیت بالاتری را کسب کرده است.

فهرست عناوین:
  • بهترین و بی کیفیت‌ ترین شرکت خودروسازی چینی در زمینه ساخت ماشین‌های بنزینی (ICE) در سال 2022
  • بدترین و با کیفیت‌ ترین شرکت خودروسازی چینی در زمینه ساخت ماشین‌های برقی در سال ۲۰۲۲
  • خودروهای چینی وارداتی به ایران، بی کیفیت ترین ماشین چینی‌ های جهان هستند
  • بدترین و بی کیفیت ترین خودروهای چینی در بازار ایران
  • آیا خودروهای چینی وارداتی به ایران بی کیفیت و بد هستند؟
  • بهترین شرکت خودروسازی چینی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟
  • بهترین شرکت خودروسازی چینی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

بهترین و بی کیفیت‌ ترین شرکت خودروسازی چینی در زمینه ساخت ماشین‌های بنزینی (ICE) در سال 2022

بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی در سال 2022

هوندا اینترگا هاچ بک مدل ۲۰۲۳

نام شرکتامتیاز
دانگ فنگ – هوندا۱۳۱
جتا (زیر شاخه فولکس واگن در چین)۱۴۴
گک میتسوبیشی۱۴۴
ولوو۱۴۴
گوانگچی – هوندا۱۴۶
هونگچی۱۴۶
دانگ فنگ سنری (scenery)۱۴۹
گک – تویوتا۱۵۳
کادیلاک (خط مونتاژ جنرال موتورز در چین)۱۵۵
تویوتا (خط مونتاژ تویوتا در چین)۱۵۶
فاو – آئودی۱۵۶
جیلی۱۵۷
وولینگ موتورز۱۵۷
بنز – فوجیان (Fujian)۱۵۷
لینک اند کو (زیر شاخه ابر شرکت جیلی)۱۵۸
فاو – فولکس واگن۱۶۰
بیوک۱۶۱
سایک – مکسوس۱۶۲
دانگ فنگ – پژو۱۶۵
چانگان۱۶۷
تانک۱۶۸
کاری اتو (زیر شاخه چری)۱۶۸
شورلت (خط مونتاژ در چین)۱۶۹
برند Wei Pai۱۶۹
چانگان – لینکولن۱۶۹
چری – لندروور۱۷۳
چانگان – فورد۱۷۳
چری – جگوار۱۷۶
چانگان – Auchan۱۷۶
نیسان – ژنگنژو (Zhengzhou)۱۷۶
سایک – فولکس واگن۱۷۷
هاوال۱۷۷
دانگ فنگ فنگشن (همان برند آئولوس)۱۷۷
گک ترامپچی۱۷۷
رووی (Roewe)۱۷۷
دانگ فنگ – سیتروئن۱۷۸
دانگ فنگ – پژو۱۸۲
کای چن (Kai Chen یا همان زیر شاخه دانگ فنگ)۱۸۲
سیاهو (Siaho)۱۸۳
برند SWM موتورز۱۸۳
چری۱۸۴
پنتیوم (Pentium)۱۸۴
ام جی۱۸۵
برلیانس – بی ام و۱۸۵
ریفاین اتوموبیل (زیر شاخه جک)۱۸۹
یوئدا – کیا (محصول مشترک دانگ فنگ و کیا)۱۹۰
دانگ فنگ – نیسان۱۹۱
دانگ فنگ – اینفینیتی۱۹۴
سینوتراک VGV۱۹۴
کایرون (زیر شاخه سانگ یانگ در چین)۱۹۵
چانگان – مزدا۱۹۷
شرکت سی هورس (seahorse) یا همان برند هایما۲۰۰
چری اکسید (محصول احتمالی و بعدی مدیران خودرو)۲۰۴
جی ام سی فورد۲۰۷
فوجیان (southeast)۲۰۸
هیوندای بیجینگ۲۰۹
بیجینگ اتو (صاحب امتیاز برند بایک)۲۱۱
بیجینگ بنز۲۱۲
بائوجون (Baojun زیر مجموعه جنرال موتورز و سایک)۲۲۴
جتور (زیر مجموعه چری)۲۲۴
بیجینگ آفرود (Beijing off-road)۲۳۱
اشکودا۲۳۲

خودروهایی که از پیشرانه احتراق داخلی بهره می‌برند، به اصطلاح ICE (مخفف internal consumption engine) نامیده می‌شوند. شرکت‌های خودروسازی دانگ فنگ – هوندا، جتا و گک – میتسوبیشی، به ترتیب لقب بهترین سازنده‌ی خودروهای ICE چینی در سال 2022 را کسب کرده‌اند. بد نیست بدانید که اکثر غول‌های خودروسازی جهان مثل تویوتا، هوندا یا حتی جنرال موتورز، مالک یک خط مونتاژ و توسعه و تحقیق اختصاصی در کشور چین هستند و معمولا یکی از غول‌های خودروسازی چینی هم در کنار آن‌ها فعالیت می‌کنند.

بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی در سال 2022

کراس اور شورلت سیکر

این واحدها علاوه بر خودروهای خارجی، همیشه میزبان یک یا چند محصول اختصاصی برای چین هستند. به عنوان مثال، کراس اوور هیوندای موفاسا محصول مشترک برند هیوندای – بجینگ و است برند جنرال موتورز – سایک هم با کراس اور شورلت سیکر، جای پای خود را در چین محکم کرده است.

بدترین و با کیفیت‌ ترین شرکت خودروسازی چینی در زمینه ساخت ماشین‌های برقی در سال ۲۰۲۲

بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی در سال 2022

شاسی بلند تمام برقی بی وای دی یانگ وانگ U8

پیشرفت کشور چین در زمینه ساخت خودروهای برقی، واقعا دسته کمی از سرعت نور ندارد. خودروهای برقی شرکت بی وای دی مثل شاسی بلند برقی یانگ وانگ U8 و کراس اوور برقی دنزا N7، حتی در ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی هم خواهان دارند. در سالی که گذشت، برندهای جدیدی مثل جیلی جئومتری به این بازی وارد شدند تا محصولات تسلا در کشور چین را به گوشه رینگ بیاندازند. بد نیست اشاره کنیم که خط تولید گیگافکتوری تسلا در شانگهای، مسئولیت تولید و مونتاژ خودروهای تسلا در چین را بر عهده دارد و تنه به تنه‌ی گیگافکتوری برلین جلو می‌رود.

بدترین و بهترین خودروسازان چین

شاسی بلند برقی لی اتو L7

برند ایکس پنگ هم در سال ۲۰۲۲ چند سورپرایز از جنس خودروهای پرنده را رو کرد و نهایتا به شاسی بلند برقی ایکس پنگ G9 به کار خود خاتمه داد و به سوی ۲۰۲۳ حرکت کرد. اسکای ورث هم گرچه فعلا برای ما ناشناخته است اما از زیرمجموعه‌های اسکای ول به حساب می‌آید. این برند قرار است با همکاری ایران خودرو، اولین شاسی بلند برقیِ مونتاژ ایران یا همان اسکای ول EV6 را روانه خیابان‌های ایران کند. برندهای دیگر مثل Li Auto با لی اتو L7 و لیپ موتور هم با سدان C01 حسابی سال خوبی را پشت سر گذاشته‌اند اما از نظر امتیاز، حتی به گرد پای بی وای دی هم نمی‌رسند!

نام شرکتامتیاز
شرکت آرک فاکس (ARCFOX)۱۲۶
بی وای دی۱۲۷
جئومتریک (زیر شاخه خودروهای برقی جیلی)۱۲۷
نتا (NETA)۱۲۹
فیفان۱۳۴
نیو (Nio)۱۳۶
برند لانتو (Lantu car زیر مجموعه دانگ فنگ)۱۴۱
برند WM موتور۱۵۱
برند های فای۱۵۲
ایکس پنگ۱۵۴
اسکای ورث (شریک تجاری بی وای دی)۱۵۴
اسکای ول۱۵۷
لی اتو (Li Auto)۱۶۰
جیانگلینگ (Jiangling)۱۶۳
برند اورا یا ایولر (Euler)۱۶۹
چری نیو انرژی (Chery New Energy)۱۷۱
لیپ موتور (Leapmotor)۱۹۳
لینگ بائو۱۹۶
پولار (Polar)۲۲۴
تسلا۲۲۷
تنگ شی یا همان برند دنزا (Denza)۲۳۳
برند Cyrus با همکاری هواوی۲۵۱
هنگران (Hengrun)۲۸۳

خودروهای چینی وارداتی به ایران، بی کیفیت ترین ماشین چینی‌ های جهان هستند!

کشور ایران طی سال‌های گذشته، با خودروهای اروپایی خداحافظی کرده و در حال حاضر هم علارقم حضور کوشا خودرو و واردات خودروهای کیا، به ژاپنی و کره‌ای‌ها، روی خوشی نشان نمی‌دهد؛ پس فقط چینی‌ها باقی می‌مانند! البته خودروهای چینی باکیفیت مثل بی وای دی یا جیلی هم از ایران رفته‌اند و فعلا باید محصولات درجه چندم چینی سر کنیم! با توجه به امتیازهای بالا، در ادامه به چند مورد از برندها و بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی که طی سال‌های گذشته به ایران وارد شده‌اند نگاهی خواهیم داشت.

بدترین و بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی در بازار ایران

نکته مهم: هرچقدر امتیاز برند، عدد کمتری را نشان دهد، آن شرکت کیفیت بالاتری را کسب کرده است.

برند چانگان با امتیاز ۱۶۷

شرکت چانگان در سال ۲۰۲۲ و به لطف محصولات پرچمدار خود مثل CS35 پلاس یا CS75 و نهایتا شاسی بلند CS95 پلاس، تقریبا توانست تا آبرویش را حفظ کند و به قعر جدول نرود. در حال حاضر واردات چانگان CS35 پلاس به ایران قطعی شده است اما باید بدانید که این خودرو نسبت به پرچمداران چینی، یک ماشین متوسط یا حتی ضعیف به حساب می‌آید. همچنین در ویدیو بالا می‌توانید زیر و بم چانگان UNI-K را تماشا کنید. لازم به ذکر است که این کراس اور، شانس بالایی برای واردات به ایران را دارد.

برند دانگ فنگ فنگشن یا همان آئولوس با امتیاز ۱۷۷

فنگشن در بازارهای بین المللی با نام آئولوس شناخته می‌شود و در آینده‌ای نزدیک قرار است با سدان آئولوس یا همان فنگ شن D53 راهی ایران شود. البته کراس اوور آئولوس AX7 هم جزو محصولات باکیفیت این برند است اما فعلا هیچ خبری از واردات آن به ایران شنیده نمی‌شود. البته همان بهتر که وارد نشود، چرا که این برند، اصلا کیفیت خوبی ندارد.

برند چری، سوگولی مدیران خودرو با امتیاز ۱۸۴

بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی در سال 2022

کرس اور فونیکس FX

شرکت چری جزو شناخته شده‌ترین برندهای چینی در ایران و جهان است که حتی محصولات خود را در عربستان هم به فروش می‌رساند و در حال حاضر، با اسم فونیکس هم در بازار ایران فعال است. محصولات پرچمدار چری مثل شاسی بلند تیگو ۸ پرو یا فونیکس اف ایکس، حس پولدار بودن را به خریداران القا می‌کنند اما بد نیست بدانید که امتیاز شرکت چری در سال ۲۰۲۲، از برندهایی مثل چانگان، هاوال و حتی گک ترامپچی هم پایین‌تر است. همچنین باید اشاره کنیم که شرکت مدیران خودرو در سال آینده قصد دارد تا خودروهای برقی و هیبریدی چری را در کنار محصولات متفاوتی مثل آریزو ۵ اسپرت، به ایران وارد کند.

برند سانگ یانگ کایرون با امتیاز ۱۹۵

شاسی بلند کایرون قصد داشت تا با اسم بنز و کره، تجربه بد فروش موسو را خاک کند اما متاسفانه و به دلایل متعدد، هیچ وقت جای خود را در بازار ایران پیدا نکرد. شرکت سانگ یانگ کایرون هم به مانند محصولاتش، روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و با امتیاز ۱۹۵ در سال ۲۰۲۲، نسبت به خیلی از چینی‌ها در شرایط بدتری قرار دارد.

برند سی هورس یا همان شرکت هایما با امتیاز ۲۰۰

بی‌ کیفیت ترین خودروهای چینی در سال 2022

هایما S8

نام هایما در کشور ایران با محصولات (به اصطلاح با کیفیتی) مثل کراس اوور هایما S7 گره خورده و به زودی قرار است تا برادر بزرگ‌تر این خودرو در قامت هایما S8 روانه بازار ایران شود. حالا بد نیست بدانید که شریک تجاری ایران خودرو با کسب امتیاز ۲۰۰ در سال ۲۰۲۲، به عنوان یکی از بی‌ کیفیت ترین شرکت‌های سازنده خودروهای چینی شناخته شده است!

برند چری اکسید، شریک احتمالی مدیران خودرو با امتیاز ۲۰۴

طبق برخی شایعات، احتمال می‌دهیم که خودروهای برند چری اکسید مانند LX 400T ، تحت نام مدیران خودرو راهی ایران شوند. داستان جایی جذاب می‌شود که امتیاز این شرکت خودروسازی را متوجه می‌شویم! برند چری اکسید با کسب امتیاز ۲۰۴ در سال ۲۰۲۲، جزو بدترین خودروسازان چینی به حساب می‌آید که حتی داخل چین هم طرفدار زیادی ندارد.

شرکت بیجینگ اتو (بایک دیار خودرو) با امتیاز ۲۱۲

خودروهای آفرودی شرکت دیار خودرو مثل بایک BJ40 قرار است تا لقب جیپ رانگلر چینی را در بازار ایران تصاحب کنند اما جیپ کجا و بایک کجا! شرکت بیجینگ اتو (Beijing auto) که در بازارهای بین المللی با نام بایک شناخته می‌شود، آن چنان هم با کیفیت نیست و با امتیاز 212، یکی از بی‌ کیفیت ترین شرکت‌های سازنده خودروهای چینی به حساب می‌آید. همچنین بد نیست اشاره کنیم که بایک Beijing X55 هم قرار است تا در قامت محصول جدید دیار خودرو، روانه ایران شود.

برند جتور، شریک جدید بهمن موتور با امتیاز ۲۲۴ به عنوان بی کیفیت ترین خودروساز چینی شناخته شد!

بدترین و بهترین خودروسازان چین

جتور T1 یا همان تراولر

شرکت جتور یکی از زیر مجموعه‌های چری به حساب می‌آید که اکثر تمرکز و توان خود را روی طراحی و ساخت خودروهای جوان پسند مثل جتور T1 قرار داده است. در سال‌های گذشته، زمزمه‌های ورود جتور X70 به ایران شنیده می‌شد و اکنون به طور قطعی می‌دانیم که جتور X1 قرار است با نام فیدلیتی XP1 و تحت عاملیت گروه خودروسازی بهمن موتور، روانه ایران شود؛ اما آیا این خبر خوبی است؟ البته که خیر! شرکت جتور با کسب امتیاز ۲۲۴، به عنوان بدترین و بی‌ کیفیت ترین شرکت‌ سازنده خودروهای چینی در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود.

آیا خودروهای چینی وارداتی به ایران بی کیفیت و بد هستند؟

پیشرفت صنعت خودروسازی چینی به خصوص در بخش خودروهای برقی، از دید هیچکس پنهان نیست. اما با توجه به لیست بالا، متاسفانه بدترین و بی کیفیت ترین شرکت های خودروسازی چینی، محصولات خود را به ایران می‌فرستند یا مونتاژ می‌کنند. به هرحال فعلا دست ما از بازار جهانی کوتاه است و فعلا باید با همین چینی‌های بی کیفیت سر کنیم! طبق لیست بهترین و بدترین خودروسازان چینی در سال ۲۰۲۲، برندهایی مثل چری (مدیران خودرو) و هایما (ایران خودرو) و جتور (بهمن موتور) به عنوان خودروسازان بی کیفیت چینی در سال ۲۰۲۲ دسته بندی شده‌اند. در سمت مقابل، بی وای دی و گک – تویوتا در کنار کادیلاک – سایک، سرافراران این آزمایش بودند و لقب بهترین و با کیفیت ترین شرکت های خودروسازی چینی را کسب کرده‌اند.

بهترین شرکت خودروسازی چینی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

بدترین و بهترین خودروسازان چین

خودرو سدان برقی بی وای دی هان

غول‌هایی مثل شرکت بی وای دی، دانگ فنگ – هوندا یا گک – میتسوبیشی و برند باسابقه‌ی هونگچی، عنوان بهترین شرکت های خودروسازی چینی در سال ۲۰۲۲ را به دست آورده‌اند. همچنین این عنوان برای شرکت های خودروسازی برقی به بزرگانی مثل بی وای دی، جئومتری (زیر مجموعه جیلی) و فیفان رسیده است.

بدترین شرکت خودروسازی چینی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

طبق آمارها، شرکت‌هایی مثل چری (مدیران خودرو)، اکسید (شریک احتمالی مدیران خودرو در سال‌های آینده)، جتور (شریک جدید گروه خودروسازی بهمن) و برند SeaHorse یا همان هایما (شریک ایران خودرو) در سال 2022، عملکرد بدی را داشته‌اند و با افتخار، لقب بدترین و بی‌ کیفیت ترین شرکت‌های سازنده خودروهای چینی را کسب‌ کرده‌اند. البته شرکت چانگان (شریک سایپا) نسبت به نام‌های بالا، روزگار بهتری را سپری می‌کند و آن چنان بی کیفیت نیست!