انواع درب خودرو چیست؟

فهرست مطالب

انواع درب خودرو چیست؟

بسیاری از مردم نمی دانند که چند نوع درب خودرو می تواند وارد شود و چرا آنها به این شکل طراحی شده اند. درهای خودرو از درب های سنتی تا عجیب و غریب متغیر است که به سمت بیرون یا عقب باز می شوند. برخی توسط لولا و برخی دیگر توسط یک مسیر متصل می شوند. ما یک لیست 12 برتر از این انواع مختلف درب ها را که در اتومبیل ها یافت می شوند و همچنین دلیل طراحی آنها ایجاد کرده ایم.

 

در حالی که اکثر صاحبان خودرو درهای استاندارد و معمولی را که ما به خوبی می شناسیم انتخاب می کنند، ممکن است برخی از شما بخواهید یکی از این انواع درب های خودروی پر زرق و برق را امتحان کنید. مطمئناً از بین جمعیت متمایز خواهید شد!

بدون هیچ مقدمه ای و بدون ترتیب خاصی، در اینجا 12 تنوع برتر درب خودرو که در بازار یافت می شوند، آورده شده است.

 

انواع درب خودرو

  • درب های معمولی
  • درب های قیچی
  • درهای گولینگ
  • درب های پروانه ای
  • درهای خودکشی
  • درب دو وجهی
  • درب قو
  • درب رپتور
  • در کشویی
  • درب سایبان
  • درب لولایی جلو
انواع درب خودرو چیست؟

1. درب های معمولی

اینها درهایی هستند که در اکثر خودروها می بینید. آنها در لبه جلوی درب ماشین لولا شده اند و فضایی را برای باز شدن درب از بدنه ماشین به سمت بیرون فراهم می کنند.

در مقایسه با سایر انواع درهای خودرو، این درب ها به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شوند زیرا بعید است که هنگام رانندگی باز شوند. اگر در حین هر حرکت رو به جلو با سرعت باز شود، مقاومت باد برای بسته نگه داشتن درب کار می کند.

2. درب قیچی

 

درب های قیچی که به نام های Lambo Doors، درب های سوئیچ تیغه، درب های لامبورگینی و غیره نیز شناخته می شوند، درب های خودرویی هستند که به طور عمودی در یک لولای ثابت در جلوی در می چرخند، نه مانند درب های معمولی به سمت بیرون.

 

درب های قیچی یکی از لوازم اصلی برند لامبورگینی هستند. به حدی که حتی وقتی در سایر وسایل نقلیه نشان داده می شود، رانندگان نمی توانند به ریشه های بومی درب اشاره نکنند. درها به عنوان قیچی شناخته می شوند زیرا به جای باز شدن مانند درهای معمولی ماشین، به سمت بالا باز می شوند و در جلوی در، پشت گلگیر، بسیار شبیه تیغه های قیچی می چرخند.

در حالی که ممکن است فکر کنید که درهای قیچی برای اهداف یک ظاهر طراحی شده اند، در واقع چیزهای بیشتری از این وجود دارد. البته، آنها ظاهری متمایز و بدون شک قدرتمند ارائه می دهند، اما به عنوان یک ضرورت برای ایمنی نیز دیده می شوند.

یکی از اهداف اصلی درب عنکبوتی، لامبورگینی کانتاچ، دید عقب ضعیفی داشت و برای رانندگی در معکوس، رانندگان مجبور بودند از در به بیرون خم شده و به پشت سر خود نگاه کنند تا درست ببینند. باز کردن درها به سمت بالا به رانندگان این امکان را می داد که بدون ترس از برخورد با چیزی در هنگام عقب نشینی درب را باز کنند.

اگرچه مشکل دید با مدل های بعدی مانند لامبورگینی دیابلو و مورسیلاگو حل شد، سنت درهای عنکبوتی ادامه یافت.

 

مزایای درب قیچی

  • این پتانسیل را می دهد تا ماشین را با در باز کار کنید، کاری که یک درب ماشین سنتی نمی تواند انجام دهد.
  • می تواند هنگام پارک کردن در فضاهای تنگ مفید باشد، با توجه به اینکه درها در تمام محدوده حرکتی خود در مسیر خودرو قرار می گیرند.
  • با قرار گرفتن لولاها در ناحیه ای مشابه با درب خودروهای معمولی، مدل های مشابه خودرو قابلیت تبدیل شدن به درب های قیچی را دارند.
  • خطر برخورد درها با دوچرخه سواران را هنگام باز شدن کاهش می دهد.

 

معایب درب قیچی

  • درب همچنان مانع از دسترسی می شود، در برخی موارد بیشتر از درب های معمولی.
  • هزینه ساخت لولای درب می تواند بیش از یک درب معمولی باشد.
  • اگر ارتفاع سقف کافی نباشد، درب می تواند با سقف پارکینگ در تماس باشد.
  • در صورت واژگونی خودرو در تصادف، خارج شدن از خودرو در مواقع اضطراری دشوارتر و در برخی موارد غیرممکن است.

3. درهای Gullwing

در صنعت خودروسازی، درب بال مرغانی، که به عنوان درب بال شاهین یا درب بالا نیز شناخته می شود، درب خودرویی است که به جای کناره، در سقف لولا می شود، همانطور که ابتدا مرسدس بنز 300 SL پیشگام بود. به عنوان یک ماشین مسابقه در سال 1952 (W194)، و سپس به عنوان یک ماشین اسپرت تولیدی در سال 1954.

 

درها که به سمت بالا باز می شوند، تصویر بال های یک مرغ دریایی را تداعی می کنند. در زبان فرانسه، آنها portes papillon (درهای پروانه ای) هستند. درب پاپیلون توسط ژان بوگاتی برای تیپ 64 در سال 1939 طراحی شد، 14 سال قبل از اینکه مرسدس بنز درب معروف و مشابه خود را با نام 300 SL تولید کند.

درب پاپیلون پیش ساز درب گول وینگ است و در معماری آن کمی متفاوت است، اما اغلب هنگام بحث در مورد طراحی بال مرغان نادیده گرفته می شود. درهای خودروهای معمولی معمولاً در لبه جلویی در لولا می شوند و درب به صورت افقی به سمت بیرون حرکت می کند.

جدا از مرسدس بنز 300 SL در اواسط دهه 1950 و مرسدس بنز C111 آزمایشی در اوایل دهه 1970، شناخته شده ترین نمونه های خودروهای جاده ای با درهای بال مرغان، Bricklin SV-1 از دهه 1970، DMC هستند. DeLorean از دهه 1980 و تسلا مدل X در دهه 2010. از درهای بال مرغان نیز در طراحی هواپیما استفاده شده است، مانند سری چهار سرنشینه تک موتوره Socata TB که در فرانسه ساخته شده است.

مزایای درب Gullwing

  • برای استفاده در پارکینگ های محدود و تنگ که اغلب در مناطق شهری یافت می شوند عالی هستند.
  • آنها به فاصله جانبی بسیار کمی نیاز دارند که امکان ورود و خروج بهتر از خودرو را فراهم می کند.
  • آنها باعث افزایش دید روی شانه راننده می شوند.

معایب درب Gullwing

  • در صورت واژگونی، اگر خودرو بر روی سقف خود فرود آید، خروج از خودرو از طریق درها غیرممکن است. با این حال، این مشکل توسط مرسدس SLS، با نصب لولاها با پیچ‌های انفجاری که در صورت واژگونی منفجر می‌شوند، حل شد.
  • طراحی درب تبدیل خودرو به کانورتیبل را بسیار سخت می کند.

4. درهای پروانه ای

درب های پروانه ای نوعی درب خودرو هستند که گاهی اوقات در خودروهای با کارایی بالا دیده می شود. آنها کمی با درب های قیچی متفاوت هستند. در حالی که درهای قیچی مستقیماً از طریق نقاط لولا در پایین ستون A اتومبیل به سمت بالا حرکت می کنند، درهای پروانه ای از طریق لولاهایی در امتداد ستون A به سمت بالا و بیرون حرکت می کنند. این امر ورود و خروج را آسان‌تر می‌سازد، به‌هزینه نیاز به فضای خالی بیشتر از آنچه برای درهای قیچی نیاز است.

درهای پروانه ای برای اولین بار در آلفارومئو 33 استرادیل در سال 1967 مشاهده شد. این درها معمولاً در نمونه های اولیه گروه C و IMSA GTP استفاده می شدند، زیرا شکل آیرودینامیکی سایبان را حفظ می کردند و در عین حال به راننده اجازه می دادند سریعتر از حالت معمولی وارد خودرو و خارج شوند. و درهای آب گیر

تویوتا سرا که بین سال‌های 1990 تا 1995 ساخته شد، خودرویی با عرضه محدود بود که منحصراً برای بازار ژاپن طراحی شده بود و اولین خودروی تولید انبوه با درهای پروانه‌ای بود. مرسدس بنز SLR مک لارن یکی از معدود خودروهای روبازی است که از درهای بال پروانه ای استفاده می کند. این امر با داشتن نقاط لولا در امتداد کنار ستون A به جای در بالا امکان پذیر می شود.

درهای پروانه ای طرحی اتخاذ شده از نمونه های اولیه و ابرخودروهای مدرن مانند مک لارن F1، تویوتا GT-One، Saleen S7، Enzo Ferrari (و نسخه روز آن، FXX)، بنتلی اسپید 8، پژو 908 HDi FAP، مک لارن سنا بوده است. ، و مازراتی MC20.

مک لارن 12C دارای یک سیستم منحصر به فرد است که در آن درهای پروانه ای از لولا بالایی استفاده نمی کنند. این به خودرو و نسخه کانورتیبل آن اجازه می دهد تا از پنجره های بدون قاب استفاده کنند.

مزایای درب پروانه ای

  • به دلیل قرار گرفتن بر روی گلایدرهای درب اتوماتیک، می توانند خود به خود باز و بسته شوند.
  • مناسب برای پارک کردن فضاهای تنگ

معایب درب پروانه ای

  • اگر ارتفاع سقف کافی نباشد، درب می تواند با سقف پارکینگ در تماس باشد.
  • در صورت واژگونی خودرو در تصادف، خارج شدن از خودرو در مواقع اضطراری دشوارتر و در برخی موارد غیرممکن است.

5. درهای خودکشی

درب انتحاری درب خودرویی است که به جای جلو در پشت آن لولا شده است. چنین درهایی در ابتدا در کالسکه های اسبی مورد استفاده قرار می گرفتند، اما به ندرت در وسایل نقلیه مدرن یافت می شوند، در درجه اول به این دلیل که ایمنی کمتری نسبت به درهای لولایی جلو دارند.

 

در ابتدا در بسیاری از مدل‌ها استاندارد بود، اما بعداً در تجارت خودروهای سفارشی رایج شدند. خودروسازان این درها را درب‌های کالسکه (رولز رویس و لینکلن)، درب‌های انعطاف‌پذیر (اوپل)، درب‌های آزاد (مزدا)، درب‌های دسترسی عقب (زحل) می‌نامند یا به سادگی آنها را به عنوان درب‌های لولایی عقب توصیف می‌کنند.

درهای لولایی عقب در خودروهای تولید شده در نیمه اول قرن بیستم رایج بود، از جمله سیتروئن کشش آوانت نمادین. در دوران قبل از بستن کمربند ایمنی، باز شدن تصادفی چنین درهایی به این معنی بود که خطر افتادن از خودرو در مقایسه با درهای لولایی جلو، که در آن جریان هوا به جای باز کردن بیشتر درها، باعث بسته شدن درها می شد، بیشتر بود.

به گفته دیو براونل، سردبیر سابق نشریه، درهای لولایی عقب مخصوصاً در میان اوباش در دوران گانگستری در دهه 1930 محبوبیت داشتند، ظاهراً به دلیل سهولت در راندن مسافران از وسایل نقلیه در حال حرکت با هوای اطراف ماشین در حال حرکت که در را باز نگه می داشت. اخبار موتور همینگز

 

پس از جنگ جهانی دوم، درهای لولایی عقب بیشتر به درهای عقب سدان های چهار در محدود می شد. شناخته شده ترین استفاده از درهای لولایی عقب در خودروهای آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم، لینکلن کانتیننتال 4 درب کانورتیبل و سدان (1961-1969)، کادیلاک الدورادو بروگام 1956-1959 سدان های چهار در و فورد تاندربرد 1967-1967 بود. سدان های چهار در

مزایای درب خودکشی

درهای لولایی عقب، ورود و خروج از وسیله نقلیه را آسان‌تر می‌کنند و به مسافر اجازه می‌دهند با چرخش برای نشستن وارد شوند و با قدم گذاشتن به جلو و خارج از آن خارج شوند. این برای مسافرانی که نیاز به ورود با وقار دارند مهم است. بنتلی ایالتی بریتانیا دارای درهای سرنشینی است که در عقب باز می شوند که عریض تر از حد معمول هستند و بسیار عریض باز می شوند و به پادشاه اجازه می دهند تا با وقار از خودرو خارج شود.

در ترکیب با درهای جلوی سنتی، درهای لولایی عقب به راننده امکان دسترسی آسان تر به درب عقب را می دهد. در تاکسی‌های آستین FX4، رانندگان می‌توانستند از طریق پنجره راننده به دستگیره درب بیرونی عقب و بدون خارج شدن از وسیله نقلیه برسند.

درهای لولایی عقب همچنین موقعیت بهتری را برای شخصی که صندلی کودک را در صندلی عقب خودرو نصب می‌کند نسبت به درب‌های معمولی فراهم می‌کند، در حالی که ساخت آنها ساده‌تر و ارزان‌تر از درب‌های کشویی است که معمولاً در مینی‌ون‌ها استفاده می‌شود.

ترکیبی از درهای جلوی لولایی جلو و درهای عقب لولایی باعث طراحی بدون ستون B می شود و یک دهانه بزرگ برای ورود و خروج از خودرو ایجاد می کند.

معایب درب خودکشی

هنگامی که درهای جلو مستقیماً در مجاورت درهای انتحاری عقب قرار دارند، در صورتی که افراد سعی کنند از درهای جلو و عقب به طور همزمان استفاده کنند، خروج و ورود به وسیله نقلیه ممکن است ناخوشایند باشد.

 

همچنین تعدادی از خطرات ایمنی وجود دارد:

  • عوامل آیرودینامیکی در خودروهای قدیمی‌تر را وادار به باز شدن درهای لولایی عقب با سرعت می‌کنند. در سال 1969، Consumer Reports این مشکل را در یک سوبارو 360 گزارش کرد.
  • اگر فردی که کمربند ایمنی نبسته از خودروی در حال حرکت با درب کالسکه بیرون بیفتد، درب می تواند آنها را بگیرد و با سرعت در جاده بکشد و صدمات جدی ایجاد کند.
  • اگر شخصی در حالی که موازی پارک شده است از وسیله نقلیه خارج شود و ماشینی به درب برخورد کند، به جای دریده شدن در، فرد له می شود.

سازندگان خودرو این خطرات را با ویژگی‌های ایمنی مانند کمربند ایمنی و قفل‌هایی که نیاز به باز شدن درب‌های لولایی جلو قبل از اجازه باز شدن درهای لولایی عقب دارند، کاهش می‌دهند.

6. درب دو وجهی

این یکی از جدیدترین طراحی ها در دنیای درب خودرو است و نام آن از هندسه گرفته شده است. ما برای توضیح معنای Dihedral وقت نمی گذاریم، زیرا می خواهیم در این داستان روی درب ها تمرکز کنیم، نه روی سال ها کار مورد نیاز تیم های مهندسین با استعداد برای طراحی آن قطعات.

به طور خلاصه، درهای دو وجهی در محدوده کونیگزگ یافت می شوند. دری که بتوان آن را دو وجهی در نظر گرفت، به پهلو و سپس به سمت بالا و با زاویه باز می شود. شایان ذکر است که آنها همچنین دارای لولاهایی بر روی ستون های A هستند که به پشتیبانی از کل دستگاه کمک می کند.

ساخت کونیگزگ مجموعه ای از درها را به ما ارائه کرده است که به اندازه درهای قیچی لامبورگینی کانتاچ در زمان خود نوآورانه هستند. ایده اصلی سیستم مارپیچ همگام دو وجهی کونیگ زگ این است که هرگز خیلی نزدیک به حاشیه بلند پارک نکنید، در غیر این صورت صورتحساب بزرگی برای تعمیر فیبر کربن در نمایندگی به شما تحویل داده می شود.

 

مزایای درب دو وجهی

  • خروج و ورود به ماشین راحت تر است

معایب درب دو وجهی

  • پارک کردن خیلی نزدیک به حاشیه بلند می تواند به درب آسیب برساند و با توجه به فیبر کربن بودن درها، هزینه تعمیرات می تواند سنگین باشد.

7. درب قو

درب های قو نوعی درب هستند که گاهی در خودروهای با کارایی بالا یا خودروهای مفهومی دیده می شوند. درب های قو به روشی مشابه درب های معمولی خودرو عمل می کنند، اما بر خلاف درب های معمولی، با زاویه ای رو به بالا باز می شوند.

این طراحی با باز شدن کمی به سمت بالا و دور شدن از حاشیه به درها کمک می کند تا حاشیه ها را به خصوص در خودروهای اسپرت پایین تر باز کنند. این نام از شباهت یک ماشین با درهای باز به یک قو با بال های باز گرفته شده است.

استون مارتین از این طراحی در بسیاری از مدل های خود استفاده کرده است، از جمله DB9، DB10، DB11، DBS V12، One-77، Rapide، Vantage، Vanquish، Virage، CC100 و Vulcan.

 

این طرح همچنین توسط شرکت خواهر استون مارتین، Lagonda، در Lagonda Taraf و همچنین توسط سایر سازندگان در Hennessey Venom GT، Vencer Sarthe و Pagani Huayra Roadster استفاده شد.

خودروهای مفهومی از درهای سوان نیز استفاده کرده‌اند، از جمله جگوار C-X75 مفهومی، نیسان URGE، برتونه نوچیو، لامبورگینی استریون، تویوتا NS4 و غیره.

مزایای درب قو

  • ظاهری شیک به خودرو می بخشد
  • راحت در فضاهای پارکینگ تنگ

معایب درب قو

  • با توجه به طراحی درب، بسته شدن درب در صورت قرار گرفتن در فضای تنگ برای راننده باعث ناراحتی راننده می شود.

8. Raptor Door

 

سبک درب ماشین رپتور مانند درب قیچی است. با این حال، مکانیک آن کمی پیچیده تر است. این درها ابتدا به سمت بیرون باز می شوند و سپس به آرامی به سمت پایین و به موازات بدنه خودرو می لغزند. آنها به عقب برمی گردند، به این معنی که یک یدک کش کوچک تمام چیزی است که برای بستن در لازم است.

این خودرو نام خود را از عملکرد مکانیزم و قطعات کار می‌گیرد، با ترکیبی از چرخ دنده‌های چرخشی که توسط جمع‌کننده مداری فعال شده با پس‌گرد چرخشی در به کار گرفته می‌شوند.

درها در سال 2007 عرضه شدند و فراری GG50 یکی از مدل های اصلی خودرویی است که از این طراحی استفاده می کند.

 

نوع درب خودروی رپتور را می توان در 3 موقعیت روی بدنه خودرو نصب کرد و با درب چرخشی 90 درجه به آن ظاهری لامبورگینی می بخشد که می تواند به زیر یا بالای گلگیر برود یا ظاهری شبیه مدل کونیگزگ به آن بدهد. درب می تواند در کنار گلگیر بچرخد.

مزایای درب رپتور

  • بسته شدن درب به دلیل مکانیزمی که در حالت پس زدن دارد به راحتی بسته می شود.
  • درب را می توان در سه موقعیت نصب کرد که سبک و دسترسی متفاوتی را ارائه می دهد.
  • می تواند هنگام پارک کردن در فضاهای تنگ مفید باشد، با توجه به اینکه درها در تمام محدوده حرکتی خود در مسیر خودرو قرار می گیرند.

معایب درب رپتور

  • اگر مانند مدل کونیگزگ نصب شود، پارک بیش از حد نزدیک به حاشیه بلند می تواند به درب آسیب برساند.
  • اگر ارتفاع سقف در صورت نصب مانند مدل لامبورگینی کافی نباشد، درب می تواند با سقف پارکینگ در تماس باشد.

9. درب ماشین کشویی

درب کشویی نوعی درب است که معمولاً به صورت افقی و بیرونی روی یک مسیر برای سر خوردن درب نصب می شود یا از آن آویزان می شود.

این یک ویژگی است که عمدتاً به مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها واگذار می‌شود تا ورودی یا خروجی بزرگی را برای مسافران بدون انسداد مسیر مجاور بین وسیله نقلیه و هر شیء مجاور یا طرف(های) مسافر و وانت‌های تجاری ایجاد کند تا اجازه دهد. دسترسی بدون مانع بزرگتر به فضای داخلی برای بارگیری و تخلیه.

درهای کشویی اغلب در خارج از MPV های کوچک مانند تویوتا پورت، پژو 1007 و رنو کانگو استفاده می شود، اما بیشتر در MPV های فول سایز مانند تویوتا پریویا، سیتروئن C8، پژو 807، کرایسلر استفاده می شود. ویجر و کارناوال کیا.

 

استفاده از آنها در طول سال ها افزایش یافته است زیرا MPV ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند زیرا دسترسی آسان را فراهم می کند و پارک کردن در فضاهای تنگ را امکان پذیر می کند. متداول ترین نوع درب کشویی که دارای سیستم تعلیق سه نقطه ای است و به سمت بیرون باز می شود، سپس در کنار خودرو اجرا می شود، در سال 1964 توسط فولکس واگن AG به عنوان یک آپشن در وانت های نوع 2 خود معرفی شد.

مزایای درب کشویی

  • برای استفاده در پارکینگ های تنگ عالی است.
  • دسترسی آسان برای بارگیری و تخلیه کالا و همچنین مسافران.

معایب درب کشویی

  • نصب درب ها گران تر است.
  • مکانیزم درب تحمل باریک تری نسبت به درب لولایی معمولی شما دارد.

10. درب سایبان

سایبان وسیله نقلیه نوعی درب است که به ندرت برای اتومبیل استفاده می شود. هیچ نام رسمی ندارد بنابراین به عنوان سایبان مفصلی، سایبان حبابدار، سایبان کابین خلبان، درب سایبان یا به سادگی سایبان نیز شناخته می شود. سایبان نوعی در است که در بالای خودرو قرار می گیرد و به نوعی بالا می رود تا دسترسی مسافران را فراهم کند.

شبیه سایبان هواپیما است. هیچ گونه زیرمجموعه‌ای از سایبان‌ها وجود ندارد، بنابراین می‌توان آن‌ها را در جلو، کنار یا پشت لولا کرد، اگرچه لولا کردن در جلو رایج‌ترین است. درب های سایبان به ندرت در خودروهای تولیدی استفاده می شوند و گاهی اوقات در خودروهای مفهومی استفاده می شوند.

مزایای درب سایبان

  • درهای معمولی خودرو خارج از مسیر خودرو باز می شوند، بنابراین هنگام باز شدن می توانند جاده یا پیاده رو را مسدود کنند. این مشکل با سایبان ها نیست زیرا به صورت عمودی باز می شوند.
  • ستون A ضروری نیست زیرا درهای جانبی وجود ندارد، بنابراین شیشه جلو می تواند از جلو تا عقب خودرو گسترش یابد و میدان دید بیش از 180 درجه را به راننده بدهد و نقاط کور را به حداقل برساند. گاهی اوقات ستون های A مانند استرلینگ نوا همچنان اضافه می شود تا ظاهری معمولی به خودرو بدهد.

معایب درب سایبان

  • تهویه مطبوع یا کنترل آب و هوا با یک سایبان تمام شیشه ای یا با یک شیشه جلو پیچیده ضروری است زیرا سایبان اثر گلخانه ای قابل توجهی را ایجاد می کند.
  • در صورت تصادف واژگونی، خروج از وسیله نقلیه غیرممکن خواهد بود، مگر اینکه شیشه شکسته شود.
  • ورود و خروج از وسیله نقلیه با رکاب بلند و موقعیت نامناسب سقف می تواند سخت باشد. این مشکل با Saab Aero X برطرف شد که دارای یک سایبان 3 قسمتی برای باز کردن کامل فضای داخلی است.
  • در شرایط آب و هوای بد مانند برف، باران یا تگرگ، ورود یا خروج از خودرو بدون خیس شدن فضای داخلی غیرممکن است، مگر اینکه به صورت مخفی باشد (همچنین باید هرگونه تجمع برف قابل توجهی را از سقف پاک کنید، در غیر این صورت خیلی سنگین برای بلند کردن).

11. درهای جیبی

درب جیبی درب کشویی است که در امتداد عرض خود می لغزد و در صورت باز شدن در محفظه ای در دیوار مجاور یا مانند وسایل نقلیه در بدنه خودرو ناپدید می شود.

 

درب های جیبی در برخی از ون های تحویل، و همچنین، به عنوان مثال، رنو Estafette و موریس J4، و واگن های قطار، مانند مترو لندن 1973 استوک استفاده می شود، اما به ندرت در خودروها.

واگن های مترو MR-63 و MR-73 مونترال دارای درهای جیبی دو پنل هستند. Kaiser Darrin 1954 دارای مجموعه ای منحصربفرد از درهای جیبی بود که به سمت گلگیر جلو حرکت می کرد. به همین دلیل، درها هیچ پنجره جانبی نصب نشده بود.

12. درب لولایی جلو

این نوع درب مراقبتی ماشینی را با تنها یک در ایجاد کرد. تمام جلوی خودرو، از جمله تابلوی ابزار و فرمان، لولایی است و به سمت بالا می چرخد ​​تا به راننده و سرنشین دسترسی داشته باشد.

در صورت وقوع حادثه، مسافران باید از طریق سانروف برزنتی فرار کنند. تنها یک مدل خودرو شناخته شده برای استفاده از این نوع درب خودرو وجود داشت و آن بی‌ام‌و Isetta 600 از سال 1955 تا 1962 بود.

مزایای درب لولایی جلو

  • راننده و مسافر می توانند از جلو از خودرو خارج شوند. این امر خطر برخورد با کارت مقابل را هنگام خروج یا ورود از درب جانبی از بین می برد.
  • پارک کردن در فضاهای تنگ راحت تر است

معایب درب لولایی جلو

  • در حالی که پارک کردن در فضاهای تنگ را آسان‌تر می‌کند، اما اگر ماشینی را نزدیک جلوی خود پارک کنید، باز کردن در را دشوار می‌کند.

شما آن را دارید! انواع درب های خودرو می تواند به شما این امکان را بدهد که سبک خود را به رخ بکشید و از بین مردم متمایز شوید یا دسترسی راحت و ایمنی مورد نظرتان را به شما بدهد.

 

سوالات متداول

انواع درب خودروها چیست؟

  • درب های قیچی.
  • درب های بال مرغابی.
  • درب های پروانه ای.
  • درهای خودکشی
  • درهای کشویی.
  • درب قو.
  • درب های سایبان.
  • درب های دو وجهی

درب های خودروها چه نام دارند؟

یک درب معمولی که به عنوان درب معمولی نیز شناخته می‌شود، در لبه جلویی در لولا می‌شود و بنابراین به درب اجازه می‌دهد تا از بدنه خودرو به سمت بیرون حرکت کند.

چه نوع درهای ماشینی باز می شوند؟

Gullwing – (همچنین “بال شاهین” نامیده می شود) به سقف در لبه افقی بالای در متصل می شود و روی یک محور افقی به سمت بالا باز می شود. به درب های گولینگ با لولای دوم بین در و پانل سقف متحرک، درب های بال شاهین گفته می شود.

تفاوت بین درب های پروانه ای و درب های قیچی چیست؟

درب های پروانه ای نوعی درب خودرو هستند که گاهی اوقات در خودروهای با کارایی بالا دیده می شود. آنها کمی با درب های قیچی متفاوت هستند. در حالی که درهای قیچی مستقیماً از طریق نقاط لولا در پایین ستون A اتومبیل به سمت بالا حرکت می کنند، درهای پروانه ای از طریق لولاهایی در امتداد ستون A به سمت بالا و بیرون حرکت می کنند.

درب لامبو چه نام دارد؟

درب های قیچی، همچنین به عنوان درب های لامبو، درب های سوئیچ تیغه، درب های لامبورگینی و غیره شناخته می شوند، یک کالای اصلی در برند لامبورگینی هستند. به حدی که حتی وقتی در سایر وسایل نقلیه نشان داده می شود، رانندگان نمی توانند به ریشه های بومی درب اشاره نکنند.

درهای تسلا چه نام دارند؟

تسلا مدل X که برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد، دارای درهای دو لولایی بال مرغانی است که توسط تسلا درب های بال شاهین نامیده می شود. مدل X چندین ملاحظات طراحی برای کاربردی تر کردن درها دارد.

درب های بنتلی چه نام دارند؟

درب انتحاری درب خودرویی است که به جای جلو در پشت آن لولا شده است. چنین درهایی در ابتدا در کالسکه های اسبی مورد استفاده قرار می گرفتند، اما به ندرت در وسایل نقلیه مدرن یافت می شوند، در درجه اول به این دلیل که ایمنی کمتری نسبت به درهای لولایی جلو دارند.

 

فراری ها چه نوع درهایی دارند؟

انزو فراری دارای درهای پروانه ای معروفی بود که در لافراری نیز استفاده شده بود.

درب انتحاری در ماشین چیست؟

هنگامی که درهای یک خودرو به جای جلو، از عقب لولا شده است، نتیجه اغلب به صورت عامیانه “درهای خودکشی” نامیده می شود. قابل درک است که خودروسازان به دلیل ماهیت بیمارگونه اصطلاحات، به ندرت آنها را به این شکل به بازار عرضه می کنند، در عوض اصطلاحاتی مانند درهای “کوچ” را ترجیح می دهند.

آیا درهای Lambo می توانند به طور معمول باز شوند؟

بر خلاف چیز واقعی، آنها مستقیماً باز نمی شوند. در عوض، در ابتدا مانند درهای معمولی باز می شوند، به اندازه ای که به داخل کابین فشرده شوند. سپس می‌توان آن‌ها را به سمت آسمان کج کرد تا نشان دهد که چقدر تلاش می‌کنید.