چگونه یک لاستیک پنچر را تعمیر کنیم؟ – در 7 مرحله آسان

فهرست مطالب

 

چگونه می دانید که سوراخ شده اید؟

در جاده‌های آسفالت‌شده، اگر فرمان شما شروع به تکان دادن مبهم در دستانتان کند، یا اگر صدای کوبیدن بلندی را بشنوید که همزمان با چرخش چرخ‌هایتان باشد ، لاستیک پنچر شده است.

در خارج از جاده، در سرعت‌های پایین‌تر، احتمالاً قبل از اینکه آن را احساس کنید، صدای تپش را خواهید شنید. در هر دو مورد، با پیدا کردن اولین مکان امن برای خروج از جاده یا مسیر، از آسیب بیشتر به لاستیک یا وسیله نقلیه خودداری کنید.

به وسایل یدکی خود متکی نباشید

 

کمتر و کمتر رایج شده است که وسایل نقلیه جدید مجهز به لاستیک زاپاس فول سایز باشند. صرفه جویی در فضا، یا دونات، فقط برای رساندن شما به یک فاصله بسیار کوتاه با سرعت بسیار پایین در سراسر شهر به فروشگاه لاستیک، طراحی شده اند. در صورت امکان باید از استفاده از فضای ذخیره‌ساز در جاده یا مسیر خاکی اجتناب کنید.

و حتی اگر یک زاپاس فول سایز با لاستیک و چرخ همسان داشته باشید، باز هم امکان پنچری بیش از یک لاستیک در یک زمان وجود دارد. و مرد، اگر شما آماده نباشید یا اگر در جایی اتفاق بیفتد که نمی توانید به راحتی کمک بگیرید، مشکل بزرگی ایجاد می کند.

آنچه شما نیاز دارید

ابزارهایی که باید برای تعمیر یک لاستیک پنچر شده توسط خودتان داشته باشید، خیلی بیشتر از وصل کردن یک لاستیک در یک مغازه لاستیک فروشی هزینه ندارند. و صدها دلار ارزان تر از تماس برای یدک کش هستند. آنها همچنین کوچک و سبک هستند. واقعاً هیچ بهانه ای برای حمل نکردن این وسایل در ماشین یا کامیون خود وجود ندارد.

بهترین کیت تعمیر لاستیک که من پیدا کردم توسط Boulder Tools ساخته شده و 38 دلار قیمت دارد. مانند سایر کیت‌ها، شامل شاخه‌های طناب و ابزارهایی است که برای نصب آن‌ها نیاز دارید، اما این یکی با گنجاندن مواردی مانند انبردست دماغه سوزنی، هسته‌های سوپاپ یدکی و تیغ تاشو فراتر از آن است.

شما همچنین به یک کمپرسور نیاز خواهید داشت. این همان چیزی است که پس از رفع پنچری لاستیک خود را مجدداً باد می کنید، یا اگر برای رانندگی خارج از جاده هوا را پایین می آورید، چگونه به فشار جاده برگشت می دهید. اگر تنها چیزی که نیاز دارید یک گزینه اضطراری است، یکی از این کمپرسورهای اسلایم 23 دلاری عالی است.

به فندک شما (یا خروجی 12 ولت) وصل می شود، بنابراین حتی نیازی به باز کردن کاپوت خود ندارید. اگر مرتباً لاستیک‌های آفرود سایز بزرگ را باد می‌کنید، نمی‌خواهید به چنین چیزی تکیه کنید، اما این داستان برای زمان دیگری است.

من همچنین یک قوطی Fix-a-Flat را در هر ماشینی که خانواده‌ام در اختیار دارد، بعلاوه ماشین‌های اکثر دوستانم می‌چسبانم. Fix-a-Flat شامل یک درزگیر و هوای فشرده در یک قوطی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از انواع سوراخ‌های کوچک ناشی از یک پیچ یا میخ حتی بدون برداشتن چرخ مراقبت کنید.

 

و این قابلیت، آن را به ابزاری منحصربفرد در زرادخانه شما تبدیل می‌کند که می‌تواند برای تعمیرات حتی پیچیده مفید باشد، در مواردی که خارج کردن چرخ بی‌خطر نیست یا در جایی که به دست آوردن توانایی چرخاندن چند صد یارد ماشین می‌تواند وضعیت را بسیار ایمن‌تر کند. (فکر کنید: یک شیب تند خارج از جاده یا کنار یک بزرگراه شلوغ، با کامیون هایی که فقط چند متر دورتر از آن عبور می کنند).

همه همچنین باید یک گیج لاستیک با کیفیت همراه داشته باشند. از آن برای بررسی فشار تایرهای خود در ماه یک بار استفاده کنید و در صورت خاموش بودن آنها را به تنظیمات توصیه شده کارخانه تنظیم کنید. دمای محیط، ارتفاع و زمان مناسب همگی می‌توانند باعث از دست دادن یا افزایش فشار تایر شوند و در صورت انجام این کار، به مصرف سوخت، هندلینگ و عملکرد شما آسیب می‌رساند.

اجتناب از مشکل

لاستیک های خود را به طور منظم بررسی کنید و قبل از اینکه آج تا عمق 2/32 اینچ سایش شود، آنها را تعویض کنید. یک راه آسان برای بررسی این موضوع این است که یک پنی را وارونه در آج قرار دهید (ابتدا سر لینکلن). اگر آج از خط موی هونست آبه در پیشانی او گذشت، شما خوب هستید.

اگر نه، لاستیک نو سفارش دهید. لاستیک هایی که تا 2/32 اینچ آج فرسوده شده یا از آن گذشته است، بسیار مستعد سوراخ شدن هستند و مانند یک لاستیک در شرایط خوب چسبندگی ندارند.

لاستیک ها همچنین دارای حداکثر طول عمر شش سال هستند. برای تعیین قدمت لاستیک‌های خود، به دنبال شماره شناسایی لاستیک در دیواره جانبی باشید: این شماره با DOT شروع می‌شود، 11 رقم است و به چهار عدد ختم می‌شود. دو رقم اول از آن چهار عدد آخر نشان دهنده هفته تولید لاستیک (از 52 عدد در سال) است. دو مورد آخر سال است.

اگر لاستیک شما علائم ترک خوردگی یا پارگی را نشان می دهد، یا اگر چیزی سفید یا فلزی از لاستیکی ساییده شده است، فورا آن را تعویض کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که از لاستیک مناسب برای شرایطی که با آن روبرو هستید استفاده می کنید. اگر خارج از سنگفرش سفر می‌کنید، یک لاستیک باکیفیت همه‌جانبه به شما کمک می‌کند از سوراخ شدن هم در آج و مهم‌تر از آن در دیواره کناری جلوگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر وسیله نقلیه ای که در حال رانندگی هستید، همه ابزارهای لازم برای تعویض لاستیک را در اختیار داشته باشد. حداقل به یک آچار و یک جک نیاز دارید . آن کسی نباشید که فراموش می کند آنها را به ماشین برگرداند. من حتی این چیزها را در اتومبیل های کرایه ای قبل از رانندگی بررسی می کنم، آنها بسیار ضروری هستند.

مقاله مرتبط: 1. چرخش تایر چیست؟ 2. تراز چرخ چیست؟ 3. بالانس تایر چیست؟

چگونه لاستیک پنچر شده را تعمیر کنیم؟

  • مرحله 1: سوراخ را پیدا کنید
  • مرحله 2: چرخ را بردارید
  • مرحله 3: سوراخ شدن را ارزیابی کنید
  • مرحله 4: مشکل را حذف کنید
  • مرحله 5: سوراخ را بزرگ کنید
  • مرحله 6: Plug را نصب کنید
  • مرحله 7: چرخ را دوباره نصب کنید
چگونه یک لاستیک پنچر را تعمیر کنیم؟ - در 7 مرحله آسان

 

مرحله 1. سوراخ را پیدا کنید

هنگامی که در یک مکان امن قرار گرفتید، از ماشین خارج شوید و لاستیک پنچر شده را پیدا کنید. سعی کنید منبع سوراخ را شناسایی کنید. گاهی اوقات یک جسم خارجی تنها با یک نگاه بسیار آشکار خواهد بود. گاهی اوقات لازم است ماشین را یکی دو پا بچرخانید تا مشکل را آشکار کنید.

اگر می توانید ببینید که به وضوح یک میخ یا پیچ در آج لاستیک شما تعبیه شده است، این خبر خوبی است. اگر میخ یا پیچ به شدت در آج لاستیک فرو رفته است، در این زمان نیازی به برداشتن آن نیست. قوطی Fix-a-Flat خود را بیرون بیاورید، دستورالعمل های آن را دنبال کنید تا آن را به دریچه لاستیک خود متصل کنید، و کل محتویات قوطی را داخل لاستیک خالی کنید. باید باد شدن لاستیک را مشاهده کنید.

اگر به حالت عادی برگشت، فوراً حرکت کنید، چند مایل بروید، سپس بایستید و باد لاستیک خود را چک کنید و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید. اگر به نظر می رسد لاستیک هوا را نگه می دارد، خوب است که به رانندگی ادامه دهید، اما هر زمان که توقف کردید به لاستیک نگاه کنید. وقتی از سفر برگشتید و وقت داشتید، ادامه دهید و بقیه مراحل را در اینجا دنبال کنید تا سوراخ را با دوشاخه تعمیر کنید.

اگر نمی توانید منبع سوراخ را پیدا کنید، اگر یک سوراخ آشکار است، یا اگر قوطی Fix-a-Flat ندارید، باید چرخ را بردارید.

 

مرحله 2. چرخ را بردارید

ابتدا زاپاس خود را بردارید (حتی اگر صرفه جویی در فضا باشد) و آن را زیر قاب وسیله نقلیه خود در جلوی لاستیک جلو یا پشت لاستیک عقب قرار دهید. به این ترتیب، اگر وسیله نقلیه شما از جک خود بیفتد، روی زاپاس می افتد و آسیب به شما و آسیب به خودرو به حداقل می رسد.

قبل از اینکه وسیله نقلیه را بالا بیاورید مهره های گیره را باز کنید. چپ لوسی را به خاطر بسپارید.

در مرحله بعد، دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای مالک خود را دنبال کنید تا جک را بر اساس آن پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

هنگامی که چرخ از زمین جدا شد، مهره های بند را به پایان برسانید. آنها را در جایی امن قرار دهید. چرخ را به سمت بدن خود بکشید. مراقب باشید چرخ ها می توانند سنگین باشند.

مرحله 3. سوراخ شدن را ارزیابی کنید

اگر در آج خود سوراخ دارید، می توان آن را تعمیر کرد. لاستیک هایی که در شرایط خوب هستند بیش از یک سوراخ ساده در آن مکان تجربه نمی کنند. اگر سوراخ در دیواره جانبی شما است (بخشی از لاستیک که تقریباً عمودی حرکت می کند)، فقط باید زاپاس خود را سوار کنید و در اولین فرصت ممکن لاستیک را تعویض کنید.

اگر سوراخ روی آج لاستیک است و نمی توان به سادگی با ریختن یک قوطی Fix-a-Flat در آن از آن مراقبت کرد، لاستیک را به پشت خودروی خود بچرخانید، جایی که ابزارها قرار دارند و می توانید با خیال راحت کار کنید. از ترافیک

هنگام چرخاندن آن به دنبال سوراخ ها و اجسام خارجی باشید. اگر یک سوراخ کوچک است و لاستیک دیگر هوا نشت نمی کند، ممکن است ایده خوبی باشد که سوراخ را برای مراجعه آسان بعدا علامت گذاری کنید.

کیت توصیه شده شامل این انبرهای سوزنی است. در غیر این صورت، چند ابزار یک پایه خوب است.

مرحله 4. مشکل را حذف کنید

 

اگر جسم خارجی در لاستیک شما وجود دارد و لاستیک دیگر نمی تواند هوا را در خود نگه دارد، آن را بردارید. در ویدیو، من از یک تفنگ پیچی برای قرار دادن پیچ در لاستیک استفاده کردم، یعنی رزوه های آن با تسمه های لاستیکی و فولادی درگیر شده است.

بیشتر جاده‌ها تفنگ پیچی مخصوص به خود را ندارند، بنابراین سوراخ‌کاری به همان شکل با نخ‌ها درگیر نمی‌شود و بیرون کشیدن آن با استفاده از انبر دماغه سوزنی آسان‌تر است.

من لاستیک‌هایی را دیده‌ام که با همه چیز، از میله فولادی گرفته تا خار کاکتوس، سوراخ شده‌اند. اشیاء ارگانیک مانند شاخه های درخت می توانند بقایایی را پشت سر بگذارند. سعی کنید همه اینها را از سر راه بردارید.

مرحله 5. سوراخ را بزرگ کنید

اگر سوراخ بزرگتر از مداد است، از این مرحله صرفنظر کنید. اگر نه، گیره کیت تعمیر لاستیک خود را بردارید و از آن برای بزرگ کردن سوراخ استفاده کنید تا تقریباً به اندازه یک مداد شود.

اگر سوراخ بسیار کوچکی دارید، در ابتدا این کار دشوار خواهد بود. ابزار ریمینگ را با پیچاندن آهسته آن در آج و در حین اعمال فشار رو به پایین، نصب کنید. در غیر این صورت، فقط ابزار را تا بالای دسته به داخل سوراخ فشار دهید، سپس آن را بیرون بیاورید.

این کار را تا زمانی تکرار کنید که سوراخ به اندازه کافی بزرگ شود که بتوانید ابزار را بدون تلاش زیاد وارد و خارج کنید.

 

عبور دوشاخه از چشمک می تواند مشکل ساز باشد. این چیزها به گونه ای طراحی شده اند که به سختی از سوراخ جدا می شوند، نه به راحتی در آن قرار می گیرند. انبردست کمک خواهد کرد.

مرحله 6. Plug را نصب کنید

یک پلاگ طناب را از لفاف پلاستیکی بردارید، یک سر آن را با انبردست بینی صاف کنید و آن را از طریق چشمک ابزار نصب فشار دهید. لبه بیرون زده دوشاخه را با انبردست بگیرید و آن را از طریق چشمک بکشید تا طول های مساوی دوشاخه از دو طرف بیرون بزند.

یک انگشت روان کننده را از کیت بردارید و آن را روی دوشاخه و لبه جلوی ابزار قرار دهید.

ابزار نصب را تا جایی که می‌تواند به داخل فشار دهید، سپس آن را تا جایی که می‌توانید بیرون بکشید.

نوک ابزار را در بالای سوراخ لاستیک قرار دهید، ابزار را با هر دو دست محکم بگیرید و آن را با فشار از داخل لاستیک عبور دهید تا راهنمای عمق با آج همسطح شود. سپس ابزار را تا جایی که می توانید محکم و سریع از سوراخ بیرون بیاورید. پلاگین طناب باید از چشمک عبور کند و در داخل لاستیک باقی بماند.

وقتی ابزار را بیرون می کشید، دوشاخه باید در لاستیک باقی بماند. حالا فقط آن طول اضافی را کوتاه کنید.

اگر فقط یک سوراخ کوچک دارید، یک دوشاخه باید این کار را انجام دهد. اگر نه، ممکن است نیاز به نصب دوم یا سوم داشته باشید. اگر باید چند شاخه نصب کنید، پس برنامه ریزی کنید که در اولین فرصت ممکن آن لاستیک را به فروشگاه ببرید، جایی که می توان آن را از نظر ایمنی ارزیابی کرد.

ممکن است مجبور شوید آن را جایگزین کنید. اما در بیشتر مواقع، همین دوشاخه کافی خواهد بود. از تیغ استفاده کنید تا طول اضافی را با آج تایر کوتاه کنید.

اگر لاستیک شما هوا را تا حد فشار توصیه شده نگه می دارد، پس احتمال دارد که خوب باشد. کافی است پس از چند مایل دوباره فشار را بررسی کنید تا مطمئن شوید. اگر به دلایلی کمی هوای اطراف دوشاخه را از دست دادید، Fix-a-Flat را اضافه کنید.

مرحله 7. چرخ را دوباره نصب کنید

از کمپرسور هوای خود برای باد کردن لاستیک با فشار توصیه شده استفاده کنید. (این مورد را در داخل درب راننده درج شده است.) پس از باد کردن، مراحل جدا کردن لاستیک را که در بالا توضیح داده شد، برگردانید تا چرخ را دوباره نصب کنید. ابتدا مهره ها را با دست نصب کنید تا چرخ را روی توپی محکم کنید.

سپس، هنگامی که وسیله نقلیه را پایین آوردید و جک را خارج کردید، از آچار گیره استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام مهره‌ها تا حد ممکن محکم هستند. آنها را به شکل ستاره ای سفت کنید تا چرخ به طور یکنواخت به توپی بازگردد. درست به یاد داشته باشید. بعد از آن روز دوباره اینها را بررسی کنید.

تمام ابزارها، جک و آچار چوبی خود را به محل مناسب خود برگردانید. شما نمی خواهید این چیزها را به اشتباه بیاندازید.