چگونه لامپ چراغ جلو را تعویض کنیم؟

فهرست مطالب

 

بررسی کنید که آیا لامپ چراغ جلو خاموش است یا خیر

تعیین علت مشکل چراغ جلو به سادگی با مشاهده شروع می شود. ابتدا چراغ های جلو را روشن کنید تا ببینید آیا فقط یک چراغ خاموش است یا خیر. اگر یکی خاموش باشد، 90 درصد مواقع با تعویض لامپ، چراغ دوباره روشن می شود.

یک آزمایش سریع، اگر لامپ دستی ندارید یا وقتی متوجه مشکل چراغ جلو می‌شوید در جاده هستید، این است که خود را کنار بکشید و با مشت به چراغ ضربه بزنید، که گاهی باعث روشن شدن آن می‌شود.

اگر ادامه پیدا کند، به این معنی است که فیلامنت سوخته است. وقتی به آن ضربه می‌زنید، رشته را تکان می‌دهید و اگر تماس برقرار کرد، در واقع روشن می‌شود. این حداقل می تواند شما را قادر سازد تا به منطقه ای برسید که بتوانید نور را تعمیر کنید.

هنگامی که در حال انتخاب لامپ برای وسیله نقلیه خود هستید، به موارد زیر فکر کنید :

  • فاصله را پرتاب کنید یا اینکه چقدر می توانید در جاده ببینید. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بهتر دیدن در شب، نگاه کردن به جلو، دیدن پیچ‌ها و پیچ‌ها یا موانع در جاده است. دیدن دورتر این فرصت را به شما می دهد که در تاریکی سریعتر واکنش نشان دهید.
  • دمای رنگ. برخی از لامپ ها دارای رنگ سفید گرم تر هستند، در حالی که برخی از لامپ ها دارای رنگ سفید سردتر هستند. رنگ سفید سردتر کنتراست و وضوح بیشتری را به شما می دهد – به خصوص در سطوح بازتابنده مانند خط کشی جاده یا خطوط جاده.
  • عمر لامپ ، یا مدت عمر یک لامپ.

مزایای لامپ های مختلف

  • Sylvania Basics طولانی‌ترین لامپ‌های موجود در قفسه هستند و کاملاً با آنچه در خودروی شما از کارخانه آمده است مطابقت دارند.
  • لامپ های XtraVision برای دید بیشتر در جاده و فاصله پرتاب طولانی تر رتبه بندی شده اند.
  • لامپ های Silverstar دید پایین تر در جاده را با رنگ نور سفید سردتر جفت می کنند.
  • Silverstar Ultra همان نور سفید ستاره نقره‌ای را با دورترین میدان دید در بین لامپ‌های سیلوانیا می‌دهد.
  • ZXE لامپ‌های هالوژن فوق‌العاده قدرتمندی هستند که ظاهر و احساس یک سیستم HID یا LED را بدون کیت تبدیل و بدون نگرانی در مورد قانونی بودن لامپ‌ها می‌دهند.

 

نحوه تعویض لامپ چراغ جلو

نحوه تعویض لامپ چراغ جلو

 

1. اول ایمنی

شما می خواهید در حین نصب از دست و صورت خود با دستکش و عینک ایمنی محافظت کنید. شما لامپ های حساس را در دست می گیرید و به طور بالقوه به نقاط تنگ دست خواهید یافت، بنابراین مطمئن شوید که از شما محافظت می شود.

اگر در حال تعویض یک لامپ هستید، بهتر است هر دو را تعویض کنید. بعداً در وقت شما صرفه جویی می کند و اطمینان حاصل می کند که به روشنایی یکنواخت در جاده نگاه می کنید.

3. محل قرارگیری نور بالا و پایین را شناسایی کنید

اکثر خودروها دارای یک لامپ جداگانه برای نور بالا و پایین هستند، اما برخی از خودروها از یک لامپ برای هر دو استفاده می کنند. اگر وسیله نقلیه شما دو لامپ دارد، لامپ کم نور معمولاً در بیرون و نور بالا معمولاً در داخل است. این را تست کنید یا راهنمای تعمیر را بررسی کنید تا از خودروی خود مطمئن شوید.

4. به نورها دسترسی پیدا کنید (این متغیر است)

اینجاست که با بیشترین واریانس مواجه خواهید شد. برخی از چراغ‌های جلو در مجموعه‌های قابل جابجایی و دسترسی آسان ذخیره می‌شوند که معمولاً پس از برداشتن چند پیچ ​​بیرون می‌آیند. آن ها را بیرون بیاورید و می توانید مجموعه چراغ جلو را روی فاسیا قرار دهید تا به لامپ ها برسید.

 

5. با رها کردن گیره دوشاخه را بردارید

هنگامی که در حال جدا کردن دوشاخه لامپ هستید، یک پیچ گوشتی جیبی به آزاد کردن گیره کمک می کند. اینها گاهی اوقات سفت می شوند، به خصوص اگر وسیله نقلیه قدیمی تر باشد.

6. لامپ قدیمی را بردارید

به سادگی محفظه لامپ را بگیرید و آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. وقتی زبانه ها در یک ردیف قرار گرفتند، می توانید آن را مستقیماً بیرون بکشید.

7. لامپ های صحیح نور بالا و پایین را شناسایی کنید

اگر وسیله نقلیه شما از لامپ های مختلفی برای نور بالا و پایین استفاده می کند، ممکن است شماره قطعه متفاوتی داشته باشند. عدد بالاتر معمولاً نور پایین است.

8. New Bulb را نصب کنید

برای نصب لامپ، زبانه ها را در جهت عقربه های ساعت یک ربع بچرخانید تا صدای کلیک را بشنوید. اینها را یکی یکی نصب کنید تا در مورد تعویض نور بالا یا پایین سردرگم نشوید.

9. در هر دو طرف نصب کنید

حتی اگر یکی از چراغ ها هنوز کار کند. برای حداکثر ایمنی و دید، همیشه ایده خوبی است که لامپ ها را به صورت جفت جایگزین کنید.

 

10. چراغ های جلو را تست کنید

با نصب لامپ ها، چراغ های جلو را روشن کنید و از نور بالا و پایین عبور کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند.

اگر لامپ جایگزینی شما کار نمی کند

در نهایت، اگر یک لامپ را تعویض کردید و کار نکرد، باید فیوزها و سیم کشی را تست کنید. اگر برق به فیوزها می رود و برق به چراغ شما نمی رود، مشکل سیم کشی دارید. ممکن است سیمی در جایی شکسته، گیر کرده باشد یا چیزی شبیه به آن.

نکته دیگری که اگر اخیراً یک لامپ هالوژن را تغییر داده اید باید در نظر بگیرید این است که آیا لامپ جایگزین برای دوشاخه شما مناسب است یا خیر. امروزه لامپ‌های هالوژن بسیار داغ هستند و برخی از فروشگاه‌های قطعات خودرو ، لامپ‌های رنگی یا روشن‌تری را به فروش می‌رسانند که از نظر دید بهتر معرفی می‌شوند، اما حتی داغ‌تر هستند.

بنابراین، اتفاقی که با یک دوشاخه OEM استوک می‌افتد که خودرو با آن از کارخانه عرضه شده است، این است که نمی‌تواند این وات اضافی را تحمل کند. شروع به ذوب شدن می کند و سپس اتصال بدی برقرار می کند و نور شما خاموش می شود. در آن مرحله شما حتی نمی توانید یک لامپ جدید قرار دهید، باید کل سوکت نور را عوض کنید.

علت خاموش شدن چراغ های خودرو چیست؟

1. پیری

شایع ترین مقصر سوختگی نور سن است. ممکن است در حال رانندگی باشید و متوجه نباشید که یکی از چراغ‌های جلوی شما خاموش است، و سپس، از آنجایی که دیگری هم سن و سال است، در عرض چند هفته ممکن است یکی از آنها نیز خراب شود. ناگهان مشکل به طرز وحشتناکی آشکار می شود.

 

2. سرما و گرمای شدید

علاوه بر سن، سرما یا گرمای شدید نیز می تواند باعث سوختن چراغ های جلو شود. تغییرات دما می تواند بر روی رشته لامپ تأثیر بگذارد که بسیار ظریف است.

3. اکسیداسیون

با لامپ‌های هالوژن جدید، یکی دیگر از دلایل کم‌نور شدن لامپ‌ها می‌تواند اکسید شدن محفظه پلاستیکی باشد که باعث سفید یا زرد شدن آن می‌شود. او می‌گوید که این باعث کاهش پرتو نوری می‌شود که به رانندگان کمک می‌کند تا جاده تاریک پیش رو را ببینند. او می افزاید: «در این صورت، شما باید کل مجموعه چراغ جلو را تعویض کنید.

 

4. ترک در محفظه لامپ

علاوه بر این، هر گونه ترک در محفظه می تواند باعث سوختن لامپ های هالوژن شود زیرا نمی توانند رطوبت را تحمل کنند. بنابراین، می توانید یک لامپ جدید را در آن قرار دهید و در عرض یکی دو روز به دلیل رطوبت و رطوبت منفجر شود.

 

همچنین این لامپ ها با انگشتان شما قابل لمس نیستند. اگر آنها را نصب می کنید، باید از دستکش لاستیکی استفاده کنید، زیرا اگر انگشت خود را روی لامپ قرار دهید، نمک حاصل از عرق شما همان لامپ را می سوزاند.