چگونه برف پاک کن ماشین را عوض کنیم ؟ ، نحوه تعویض برف پاک کن

فهرست مطالب

برف پاک کن ماشین ، قطعه ای است که برای روزهای بارانی و برفی بسیار واجب می باشد ، به علاوه در دید راننده به جلو بسیار تاثیر گذار است ، در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تعویض برف پاک کن آشنا کنیم ، پیشنهاد می شود این مقاله را از دست ندهید .

نحوه تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

هدف ما تعویض تیغه های برف پاک کن آسیب دیده یا فرسوده است ، برای این کار به موارد زیر نیاز داریم :

  • دو تیغه برف پاک کن کاملا نو
  •  الکل
  • حداقل دو پارچه تمیز
  • شیشه پاک کن و آب

مرحله اول : وضعیت برف پاک کن را بررسی کنید

وقتی صحبت از رانندگی ایمن می شود، دید راننده بسیار مهم است. در شرایط طوفانی، یک جفت تیغه برف پاک کن خوب می تواند جان شما را نجات دهد. با این حال، مانند تمامی قطعات خودرو ، پس از مدتی فرسوده می شوند.

چگونه می توانید تشخیص دهید که زمان دریافت موارد جدید فرا رسیده است؟ در حالت ایده آل، هر دو تیغه برف پاک کن باید هر شش ماه یکبار تعویض شوند. مالکان خودرو همچنین باید هر زمان که برف پاک کن در حال استفاده است به دقت گوش کنند. اگر تیغه ها هر گونه صدای  جیرجیر یا صدای پچ پچ می دهند، در اسرع وقت آنها را دور بیندازید.

مرحله دوم : اگر برف پاک کن ها روی شیشه رگه هایی برجای می گذارند ،  آنها را تمیز کنید

در اینجا یک نکته صرفه جویی در هزینه وجود دارد. در شرایطی که تیغه های برف پاک کن شما به آرامی کار می کنند و صدای عجیب و غریبی از آنها نمی شنوید  اما این قطعات خاک را روی شیشه جلو پاشیده باشند، چه باید کرد؟ نگران نباشید. در این حالت ، احتمالاً نیازی به خرید تیغه های جدید نخواهید داشت. در عوض، به سادگی یک پارچه یا دستمال کاغذی را در مقداری الکل آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن تیغه ها استفاده کنید (برای بهترین نتیجه، شیشه جلو را نیز تمیز کنید). انجام این کار عمر تیغه های فعلی شما را برای یک یا دو ماه دیگر افزایش می دهد و پس از این زمان، باید  آنها را دور بیندازید.