چرا تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده کارخانه مهم است؟

فهرست مطالب

چرا تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده کارخانه مهم است؟

کارموند: آیا شما از آن دسته از صاحبان خودرو هستید که از شعار “اگر خراب نیست، تعمیرش نکنید” را دنبال می کنید؟ پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری خودرو مزایای زیادی برای صاحب خودرو دارد. برای شروع، به جلوگیری از مشکلات قبل از وقوع کمک می کند. همچنین این یک راه عالی برای حفظ ارزش فروش مجدد وسیله نقلیه شما است. در حالت ایده‌آل، برنامه‌های تعمیر و نگهداری خودرو توسط سازندگان خودرو برای منافع صاحبان خودرو ایجاد می‌شود.

 

اکثر خودروسازان فاصله خدمات تعمیر و نگهداری را بر اساس برنامه زمانی 30-60-90 تعیین کرده اند. این بدان معناست که برخی از اجزای خودروی شما باید در فاصله 30000، 60000 و 90000 مایلی بازرسی، تعمیر یا تعویض شوند. با این حال، اگر شما مانند اکثر صاحبان خودرو هستید، ممکن است شروع به این سوال کنید که آیا هر بررسی تعمیر و نگهداری پیشنهادی در وسیله نقلیه شما برای رفاه آن ضروری است یا خیر.

توجه به این نکته مهم است که برخی از موارد قابل تعویض مانند شیلنگ ها، لاستیک ها ، واشرهای لاستیکی و برف پاک کن ها به طور نامنظم فرسوده می شوند. این قطعات نیاز به بررسی منظم، توسط مالک خودرو، یا توسط یک مکانیک حرفه ای دارند.

چرا نگهداری برنامه ریزی شده کارخانه مهم است؟

بر اساس گزارش انجمن صنایع پس از فروش خودرو، 50 میلیارد دلار از تعمیر و نگهداری خودرو هر سال انجام نمی شود. تایلر لگرند، مدیر دسته در عملیات خرده‌فروشی بریجستون، می‌گوید: «عمر وسایل نقلیه مردم را کوتاه می‌کند و آنها را در معرض خطر هزینه‌های تعمیر بیشتر در آینده و خطر گیر افتادن در کنار جاده قرار می‌دهد.

گذشته از این واقعیت که توصیه های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده توسط افرادی که ماشین شما را ساخته اند نوشته شده است، موارد زیر می تواند به شما کمک کند:

  • با رفع نگرانی های جزئی قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید .
  • با نظارت بر سلامت اجزای ضروری خودرو مانند ترمزها ، لاستیک‌ها و سطح مایعات ، ایمنی خود را در جاده افزایش دهید .
  • ارزش فروش مجدد خودروی خود را با کمک به نگه داشتن همه چیز از تهویه مطبوع گرفته تا رادیاتور در وضعیت خوبی حفظ کنید.
  • خدماتی که انجام شده و خدماتی که باید در مرحله بعدی برنامه ریزی شوند را ثبت کنید.
  • مشکلات زود تشخیص داده می شوند، بنابراین پیشگیری و رفع آن آسان تر و ارزان تر می شود.
  • ایمنی در جاده بهبود یافته است، زیرا اجزای ضروری وسیله نقلیه شما مانند لاستیک ها، ترمزها و سطح مایعات در حد مطلوب نگه داشته می شوند.
  • با تعویض و سرویس اقلام در خودروی خود در فواصل مسافت پیموده شده (مانند شمع ها، فیلترها و مایعات ) از مزایای عملکرد بهینه ، خرابی کمتر و مصرف سوخت بهتر بهره مند خواهید شد.

چگونه برنامه تعمیر و نگهداری خودروی خود را پیگیری کنم؟

بهترین راه برای پیگیری برنامه تعمیر و نگهداری خودرو، مطالعه کتابچه راهنمای مالک است. با این حال، اگر این اطلاعات به طور مرتب در دسترس شما نیست، می توانید صفحه منابع آنلاین سازنده خود را بررسی کنید.

 

چک کردن با یک مرکز حرفه ای تعمیر خودرو می تواند در تعیین برنامه تعمیر و نگهداری شما کمک زیادی کند. برنامه های پیشنهادی معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند:

1. تعمیر و نگهداری عادی

به عنوان یک مالک خودرو، شما قبلاً به این خدمات تعمیر و نگهداری یا آنچه معمولاً به عنوان تعمیر و نگهداری استاندارد شناخته می شود، عادت کرده اید. این نوع خدمات تعمیر و نگهداری خودرو شامل دریافت خدمات منظم طبق توصیه سازنده است.

خدمات تعمیر و نگهداری استاندارد برای دارندگان وسایل نقلیه ای است که هر سال مسیرهای کوتاه کمتر از 10 تا 15000 مایل را بدون توقف و در طول مسیر شروع می کنند. خدمات تعمیر و نگهداری معمولی برای خودروهایی که شرایط رانندگی استثنایی سختی را پشت سر نمی گذارند ایده آل است.

2. تعمیر و نگهداری شدید

 

خدمات برنامه زمانبندی تعمیر و نگهداری شدید برای خودروهایی است که کارهای بسیار سختی مانند رانندگی در مسافت طولانی در ترافیک توقف و حرکت، حمل و نقل، بکسل و خارج از جاده را انجام می دهند.

 

خودروهایی که تحت چنین شرایطی رانندگی می کنند به تعویض و بررسی های مکرر قطعات نیاز دارند. این نوع خدمات شامل انواع مختلفی از خدمات نیست، بلکه دوره های کوتاه تری بین سرویس های معمولی را شامل می شود.

 

وسیله نقلیه شما به چه نوع تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟

بهترین راه برای درک آنچه وسیله نقلیه شما نیاز دارد، خواندن کتابچه راهنمای مالک آن است. برنامه های تعمیر و نگهداری سازنده واقعاً مهم است، زیرا آنها بیشترین دانش را در مورد وسایل نقلیه خود در هر مرحله از زندگی خود دارند.

با این حال، بسته به عادات رانندگی خود، باید تصمیم بگیرید که آیا ماشین شما نیاز به تعمیر و نگهداری معمولی دارد یا بیشتر.

اکثر وسایل نقلیه به هیچ چیز دیگری به جز تعمیر و نگهداری استاندارد، که از سرویس های منظم تشکیل شده توسط دستورالعمل های سازنده تشکیل شده است، نیاز ندارند.

خودروهایی که شرایط رانندگی سختی را پشت سر نمی‌گذارند و تنها کمتر از 10 تا 12000 مایل در سال رانده می‌شوند، احتمالاً با برنامه تعمیر و نگهداری در دفترچه راهنمای مالک مناسب خواهند بود.

از سوی دیگر، اگر وسیله نقلیه شما به طور مرتب برای کارهای سخت مانند خارج از جاده، یدک کشی و حمل و نقل سنگین یا رانندگی در مسافت های طولانی استفاده می شود، بررسی های تعمیر و نگهداری مکرر و تعویض قطعه ضروری خواهد بود.

این بدان معنی است که مدت زمان کوتاه تری بین خدمات وجود خواهد داشت. برخی از رانندگان ممکن است نیاز داشته باشند که وسایل نقلیه خود را بیشتر از سایرین سرویس کنند (معمولاً به دلیل مایل های طولانی طی شده، شرایط گرد و غبار، آب و هوای بسیار گرم یا سرد و نمک موجود در جاده ها).

برنامه های تعمیر و نگهداری سازنده خود را به طور کامل دنبال کنید و با مکانیک خود در مورد عادات رانندگی خاص خود صحبت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع خدماتی لازم است تا وسیله نقلیه خود را تا زمانی که ممکن است در بهترین حالت نگه دارید.

Carmond.ir (فروشگاه کارموند):

Digimond.ir (فروشگاه دیجی موند):