چراغ خطر خودرو چیست و چگونه از آن به روش صحیح استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

چراغ خطر خودرو چیست و چگونه از آن به روش صحیح استفاده کنیم؟

به سمت بانک می روید، اما جای پارک باز وجود ندارد. شما در حال حاضر عجله دارید، بنابراین دو بار پارک می کنید و چراغ های خطر خود را روشن می کنید. استفاده خوب از چراغ خطر، یا بد؟ وقت آن است که بفهمیم! چراغ‌های خطر خودروی شما می‌توانند با رانندگان دیگر در یک لحظه ارتباط برقرار کنند، با این حال، زمان‌های درست و نادرست برای استفاده از آن‌ها وجود دارد.

 

برای کمک به ایمن و قانونی ماندن شما در جاده، سناریوهایی را که در آنها باید از استفاده از آنها اجتناب کنید، موارد دیگری که احتمالاً کار درستی است و قوانین عمومی چراغ خطر به تفکیک ایالت را برجسته کرده‌ایم.

قبل از اینکه به شما بگوییم چگونه از چراغ ها استفاده کنید، اجازه دهید نحوه استفاده از آنها را بررسی کنیم.

بسیار جالب است که ببینید بیشتر رانندگان چگونه از چراغ های خطر استفاده می کنند.

 

  • تصور اشتباه بزرگی از استفاده از چراغ های هشدار دهنده در راه آهن سنگین یا در دید کم وجود دارد. خوب، این چیزی است که واقعا برای سایر رانندگان گیج کننده است.
  • روشن کردن چراغ های خطر هنگام ورود به یک تونل تاریک در واقع گزینه بدی است. جدی میگی؟
  • در اکثر خودروهای هندی، هنگام روشن شدن این چراغ ها، نشانگرهای گردش کار نمی کنند. (گروه VW در اینجا یک استثنا است). این امر باعث می شود که نتوان هنگام چرخش یا تغییر مسیر در بزرگراه نشان داد.
  • برخی از افراد فوق‌العاده روی یک گذرگاه چراغ‌های خطر خود را روشن می‌کنند تا نشان دهند که می‌خواهند مستقیم بروند. مثل جدی؟

به عبارت ساده، استفاده از چراغ های خطر به روش های فوق یا زمانی که خودرو در حال حرکت است بسیار ناایمن است.

زمانی که :

به طور خلاصه، استفاده از این چراغ ها در هنگام حرکت خودرو توصیه نمی شود. این شامل هر موقعیت ممکنی است که ماشین در حال حرکت است، خواه هوای بد یا دید کم. روشن کردن چراغ های خطر ممکن است منجر به سوء تفاهم های زیادی شود. در شرایط دید کم، می توان تصور کرد که ماشین در حال حرکت از جلو ثابت است که بسیار کشنده است.

هنگامی که خودرو به طور ایمن در سمت چپ ترین راهرو بزرگراه یا هر جاده ای پارک شده است، می توان از این چراغ های هشدار استفاده کرد. روشن کردن خطر ایده خوبی است در هنگام تعویض لاستیک پنچر شده در کنار جاده ها.

 

نشان دادن یک وسیله نقلیه شکسته در کنار ایستادن نیز ایده نسبتا خوبی است. در کنار آن، قرار دادن مثلث خطر در جاده نیز توصیه می شود.

  • عقب کشیدن : اگر مجری قانون به شما علامت دهد که عقب نشینی کنید، روشن کردن چراغ های خطر می تواند به افسر نشان دهد که سیگنال آنها را تأیید می کنید و درخواست را دنبال می کنید. سرعت خود را کم کنید، چراغ های خطر خود را روشن کنید و خودروی خود را در مکانی امن متوقف کنید.
  • تعویض لاستیک در کنار جاده: زمانی که وسیله نقلیه شما به خطری بالقوه برای سایر کاربران جاده تبدیل می شود از چراغ های خطر خود استفاده کنید. اگر در کنار جاده پارک کرده اید و لاستیک خود را عوض می کنید، به طور کلی اشکالی ندارد که خطرات خود را روشن کنید.
  • ماشین شما خراب شده و منتظر یدک کش هستید: ماشین شما به یک خطر موقت تبدیل شده است و منتظر کمک هستید. به سایر رانندگان در مورد حضور خود هشدار دهید، به خصوص اگر نمی توانید ماشین خود را از ترافیک خارج کنید.
  • رانندگی در مراسم تشییع جنازه : تشییع جنازه یک استثنا برای اکثر دستورالعمل های مربوط به نور خطر است. مرسوم است که وسایل نقلیه در مراسم تشییع جنازه با چراغ های خطر روشن رانندگی می کنند، حتی زمانی که قانون منع کرده باشد.

 

زمانی که:

  • رانندگی در هوای بد . با وجود خطرات شما و باران یا برف که دید جاده را تار کرده است، سایر رانندگان ممکن است نتوانند تشخیص دهند که در کدام خط هستید یا در حال تغییر خط هستید. به جای آن در آب و هوای نامساعد چراغ های جلو و عقب خود را روشن کنید. اگر هوا به اندازه‌ای بد است که احساس می‌کنید چراغ‌های خطر واقعاً ضروری هستند، از جاده خارج شده و تا بهبود شرایط توقف کنید.
  • رانندگی در ترافیک سنگین. در حالی که خطرات شما می توانند شما را بیشتر در معرض دید قرار دهند، همچنین می توانند پیش بینی کاری که انجام می دهید و به کجا می روید را برای سایر رانندگان چالش برانگیز کنند، زیرا هنگام فعال شدن خطرات در برخی خودروها، چراغ های راهنما غیرفعال می شوند.
  • پارک غیر قانونی پارک کردن غیرقانونی هرگز ایده خوبی نیست. اما اگر به‌طور غیرقانونی پارک می‌کنید… روشن کردن چراغ‌های خطر آن را قانونی نمی‌کند. به رانندگی ادامه دهید تا جایی که جای پارک مناسبی پیدا کنید و ترافیک را مسدود نکنید.
  • یک چراغ راهنما این کار را انجام خواهد داد. اگر به دلیل یک مشکل غیرمنتظره سرعت خود را برای خروج از بزرگراه کاهش می دهید، قبل از استفاده از خطرات خود دو بار فکر کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، چراغ های راهنما معمولاً وقتی فلاشرهای شما روشن هستند غیرفعال می شوند. این امر می‌تواند تشخیص اینکه کجا می‌روید را برای سایر رانندگان دشوار می‌کند و می‌تواند منجر به تصادف شود.
آیا از چراغ های خطر اتومبیل خود به درستی استفاده می کنید؟

 

قوانین نور خطر را در ایالت خود بدانید.

قوانین چراغ خطر در سراسر ایالات متحده متفاوت است در برخی ایالت ها، استفاده از چراغ های خطر هنگام رانندگی قابل قبول است. در موارد دیگر، روشن کردن چراغ‌های خطر هنگام رانندگی اشکالی ندارد که “سرعت وسیله نقلیه 25 مایل در ساعت یا کمتر باشد، مانند کلرادو، یا “برای نشان دادن خطر ترافیک”، مانند کالیفرنیا.

در زیر فهرست مختصری از قوانین مربوط به چراغ خطر بر اساس ایالت به ازای هر AAA آمده است، اما مطمئن شوید که قوانین و دستورالعمل های خاص ایالت خود را قبل از هر گونه فرضی بررسی کنید.

استفاده از چراغ های خطر عموماً در هنگام رانندگی مجاز استاستفاده از چراغ های خطر در هنگام رانندگی مجاز نیستاستفاده از چراغ های خطر در حین رانندگی مجاز نیست، مگر در موارد اضطراری یا سایر حالات مشخص شده
آلاباماآلاسکاآریزونا
کنتیکتفلوریداآرکانزاس
گرجستانهاواییکالیفرنیا
کنتاکیایلینویکلرادو
میشیگانکانزاسدلاور
می سی سی پیلوئیزیاناآیداهو
میسوریماساچوستایلینوی
نبراسکانواداآیووا
نیوهمپشایرنیومکزیکومینه سوتا
نیوجرسیرود آیلندمین
نیویورکتنسیمریلند
کارولینای شمالیوایومینگمونتانا
داکوتای شمالیپورتوریکواوهایو
اورگاناوکلاهما
پنسیلوانیاویرجینیا
کارولینای جنوبیواشنگتن
داکوتای جنوبیویرجینیای غربی
تگزاسویسکانسین
یوتا
ورمونت

حتی با وجود خطرات روشن، توقف خودرو در نزدیکی ترافیک می تواند خطرناک باشد. هر کاری که می توانید برای جلوگیری از عقب نشینی در وهله اول انجام دهید، ارزش بررسی دارد.

 

سوالات متداول

چراغ خطر در خودرو چیست؟

فلاشرهای اضطراری یا چراغ های خطر زمانی فعال می شوند که راننده دکمه/سوئیچ چراغ خطر را فشار دهد. چراغ ها به سایر رانندگان در مورد وضعیت اضطراری که ممکن است در آن قرار داشته باشید یا اینکه ماشین شما در کنار جاده پارک شده است هشدار می دهد. وقتی فلاشر اضطراری خود را فعال می کنید، هر چهار چراغ راهنما روشن می شوند.

 

چه زمانی باید از چراغ های خطر هنگام رانندگی استفاده کنم؟

 

در اینجا چند موقعیت وجود دارد که باید از چراغ های خطر خود استفاده کنید.

 

  • شما توسط یک افسر پلیس کشیده می شوید.
  • تصادف رانندگی میکنی
  • ماشینت خراب میشه
  • داری لاستیک عوض میکنی
  • شما در حال رانندگی در مراسم تشییع جنازه هستید.
  • پارکینگ غیر قانونی
  • رانندگی در هوای بد.
  • کاهش سرعت برای خروج از بزرگراه.

چگونه چراغ های خطر خودرو را خاموش کنیم؟

چه چراغ‌های جلو روشن یا خاموش باشند، همیشه می‌توانید با کشیدن ساقه به سمت خود و رها کردن آن، چراغ‌های جلو را روشن کنید. در مواقع اضطراری، دکمه خطر را فشار دهید تا همه چراغ‌های راهنما چشمک بزنند. برای خاموش کردن آنها، دوباره دکمه را فشار دهید.

آیا باید از چراغ های خطر در باران شدید استفاده کرد؟

وقتی باران می‌بارد، مطمئن نباشید که خطرات شما روشن هستند. مطمئن شوید که چراغ‌های جلوتان روشن است.» و در شرایط بارانی یا مه آلود به نور بالا تغییر ندهید “زیرا نور به عقب منعکس می شود و باعث تابش خیره کننده می شود.”

آیا هنگام خاموش شدن خودرو، خطرات باقی می مانند؟

آره! چراغ های خطر می توانند باتری ماشین شما را خالی کنند. هر وسیله الکتریکی در وسیله نقلیه شما در صورتی که روشن بماند مانند چراغ های جلو، رادیو و حتی سنجاق درها می تواند به فاضلاب تبدیل شود. این موارد در صورتی که در حالت خاموش بودن موتور وسیله نقلیه شما کار کنند، می توانند مشکل ساز شوند.

چگونه باید روی صندلی ماشین بنشینید؟

زاویه پشتی صندلی شما باید کمی بیشتر از عمود 90 درجه باشد. در 100 تا 110 درجه، صندلی کمترین فشار را به کمر شما وارد می کند. خم شدن بیش از حد به عقب شما را مجبور می کند که سر و گردن خود را به سمت جلو فشار دهید، که می تواند باعث درد گردن و شانه و سوزن سوزن شدن انگشتان شود.

چه زمانی از دنده L یا L2 خود استفاده می کنید؟

 

L “پایین” برای دنده اول مانند زمانی که در حال کشیدن بار هستید یا می خواهید ماشین را در حالت اول نگه دارید مانند بالا رفتن از یک تپه. 2 اینچ دنده دوم زمانی که می خواهید با گشتاور کمتری مانند برف/یخ شروع کنید.

آیا باید از چراغ های خطر در مه استفاده کرد؟

سرعت خود را کم کنید و زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد خود بگذارید. با استفاده از چراغ های جلوی کم نور، وسیله نقلیه خود را برای دیگران هم جلوتر و هم پشت سرتان قابل مشاهده کنید، زیرا این بدان معناست که چراغ های عقب شما نیز روشن خواهند بود. اگر چراغ های مه شکن دارید از آنها استفاده کنید. هرگز از چراغ های نور بالا استفاده نکنید.

چراغ های خطر چشمک زن به چه معناست؟

چراغ‌های خطر، چراغ‌هایی هستند که با هم چشمک می‌زنند و برای هشدار دادن به سایر رانندگان در مواقع اضطراری استفاده می‌شوند.

چگونه چشمک زن خود را خاموش می کنید؟

چگونه از فلاشر ماشین استفاده می کنید؟

استفاده از چراغ‌های خطر خودرو را در نظر بگیرید که: سرعت خود را کم کنید، چراغ‌های خطر را روشن کنید و خودروی خود را در مکانی امن متوقف کنید. تعویض لاستیک در کنار جاده. هنگامی که وسیله نقلیه شما به خطری بالقوه برای سایر کاربران جاده تبدیل می شود از چراغ های خطر خود استفاده کنید.

 

چرا چراغ های خطر من خاموش نمی شوند؟

سوئیچ چراغ های خطر را بررسی کنید و ببینید آیا سوئیچ گیر کرده است. گاهی اوقات سوئیچ تمایل به چسبیدن دارد و باعث می شود چراغ های خطر روشن بمانند. اگر سوئیچ کار می کند، کنتاکت های موجود در سوئیچ سوخته و با هم ذوب شده اند. فیوز را بردارید و کلید را بردارید و تعویض کنید.

آیا چراغ های خطر به طور خودکار در تصادف روشن می شوند؟

بله، وسایل نقلیه مدرن این کار را انجام می دهند. آنها همچنین می توانند چراغ های خطر را در شرایط ترمز اضطراری فعال کنند، بنابراین حتی قبل از / بدون ضربه.

 

چرا هنگام رانندگی در باران هرگز نباید از چراغ های خطر خود استفاده کنید؟

چراغ های خطر در واقع می توانند دید را کاهش دهند و سایر رانندگان فکر کنند که شما متوقف شده یا متوقف شده اید. آنها تشخیص اینکه آیا رانندگان جلویی روی ترمز ضربه می زنند یا نه و به شما اجازه نمی دهند از چراغ راهنما استفاده کنید، دشوار می کنند.

 

چرا مردم هنگام بارندگی فلاشرها را روشن می کنند؟

فلاشرهای اضطراری برای مواقع اضطراری یا هشدار دادن به سایر رانندگان در مورد یک خطر غیرمنتظره هستند. باران یا برف اضطراری نیست، سایر رانندگان نیز در آن هستند و می توانند آن را ببینند.

 

از چه چراغ هایی در باران استفاده کنم؟

توضیح چراغ های جلو باید در مه، باران و برف استفاده شوند. نور پرتوهای بلند در این شرایط آب و هوایی به راننده منعکس می شود و باعث ایجاد تابش خیره کننده ای می شود که دیدن جلو را دشوار می کند.

چراغ ماشین چقدر می تواند روشن بماند؟

اکثر باتری های خودرو دارای ظرفیت 45 Ah و ولتاژ سیستم الکتریکی خودرو 12 ولت هستند. بنابراین اگر چراغ های داخل خودرو را تمام شب روشن گذاشته باشید و دو لامپ کوچک 10 واتی به سوختن ادامه دهند، باتری فقط بعد از 27 ساعت خالی می شود.

چرا وقتی ماشینم خاموش است چراغ های خطر من چشمک می زند؟

روشن ماندن چراغ‌ها پس از خاموش شدن خودرو نشان می‌دهد که ممکن است مشکل خوردگی در یکی از سوکت‌ها یا به طور بالقوه یک مجموعه کلید چراغ راهنما قطع شده باشد، که مشخص است باعث این اتفاق در بسیاری از خودروها می‌شود.

چه مدت می توانید قبل از اینکه ماشینتان بمیرد چراغ هایتان را روشن بگذارید؟

بین 30 تا 90 دقیقه محدوده وضعیت باتری شما است. اگر باتری را بکشید، نمی تواند ماشین را روشن کند. برای چندین ساعت، می تواند آن چراغ ها را روشن کند.

چرا صندلی پشت راننده امن ترین است؟

اکثر تصادفات تصادفات از جلو هستند. قرار گرفتن در صندلی عقب وسط بیشترین سود را در تصادفات نادر اما خطرناک تر از جانبی دارد. در صورتی که تصادف از جلو برخورد داشته باشد، قرار گرفتن در صندلی ماشین رو به عقب ایمن تر است زیرا سر، گردن و پشت کودک در طول تصادف تحت حمایت قرار می گیرند.

 

چرا صندلی پشت راننده امن ترین است؟

اکثر تصادفات تصادفات از جلو هستند. قرار گرفتن در صندلی عقب وسط بیشترین سود را در تصادفات نادر اما خطرناک تر از جانبی دارد. در صورتی که تصادف از جلو برخورد داشته باشد، قرار گرفتن در صندلی ماشین رو به عقب ایمن تر است زیرا سر، گردن و پشت کودک در طول تصادف تحت حمایت قرار می گیرند.

چگونه علامت چرخش بازوی راست می دهید؟

 

برای پیچ‌های راست، بازوی چپ خود را با آرنج خم از پنجره راننده به بیرون دراز کنید و دست خود را در حالی که کف دست رو به جلو باشد به سمت آسمان بگیرید. باز هم، بهتر است بازوی خود را در این حالت نگه دارید تا زمانی که گردش به راست خود را شروع کنید، همانطور که هنگام شروع پیچ، چراغ های راهنما را روشن می گذارید.

چراغ های جلو اتومبیل چیست؟

چراغ جلو لامپی است که به جلوی وسیله نقلیه وصل می شود تا جاده پیش رو را روشن کند. هدلامپ ها اغلب چراغ جلو نیز نامیده می شوند، اما در دقیق ترین کاربرد، هدلامپ برای خود دستگاه و چراغ جلو به پرتو نور تولید و توزیع شده توسط دستگاه گفته می شود.