همه چیز درباره پوشش تفلون برای اتومبیل

فهرست مطالب

ظاهر یک خودرو نقش مهمی در جذابیت کلی آن دارد. یک وسیله نقلیه با رنگ بیرونی بکر و درخشان، هر جا که می رود، مطمئناً سرها را می چرخاند. برعکس، خط و خش، آثار کثیفی و رنگ پژمرده می‌توانند حتی خواستنی‌ترین خودرو را نامناسب جلوه دهند. بنابراین، انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ وضعیت خودرو بسیار مهم است. پوشش خودرو به عنوان یک ابزار موثر در این تلاش عمل می کند. پیشرفت‌های اخیر در صنعت خودرو، روش‌های موثری مانند پوشش تفلون برای خودروها را معرفی کرده است. نوع پوشش خودرو محافظت عالی در برابر عناصر مضر را ارائه می دهد و درخشش نمایشگاه خودرو را حفظ می کند.

ما یک نمای کلی از پوشش تفلون برای خودروها انجام می دهیم، به مزایا و معایب آن نگاه می کنیم و خواهیم دید که چگونه به نگه داشتن وسایل نقلیه در شرایط عالی کمک می کند.

پوشش تفلون برای اتومبیل چیست؟

پوشش تفلون برای خودروها می تواند به محافظت از رنگ خودرو کمک کند
پوشش تفلون از رنگ خودرو در برابر آلودگی، زباله و قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند

حفظ رنگ خودرو بخشی جدایی ناپذیر از نگهداری خودرو است. پوشش تفلون بدنه خودرو در این زمینه نقشی جدایی ناپذیر دارد. پوشش تفلون که پوشش پلی تترا فلوئورواتیلن (PTE) نیز نامیده می شود، یک لایه محافظ روی رنگ خودرو ایجاد می کند. مواد مصنوعی خاک و آب را از بین می برد. علاوه بر این، این فرآیند یک سطح نچسب ایجاد می کند – فضایی را برای تمیز کردن و نگهداری آسان ایجاد می کند.

در حالی که PTE جزء اصلی باقی می ماند، پوشش تفلون با مواد دیگری مانند پلیمرها، رزین ها و حلال ها مخلوط می شود. این ترکیب باعث می شود که پوشش آسان اجرا شود و دوام داشته باشد. علاوه بر این، برخی از سرویس ها از سیلیکون و سایر اجزا برای تقویت بیشتر ویژگی های دفع آب استفاده می کنند.

در حالی که بسیاری از روش‌های حفاظت از رنگ خودرو DIY وجود دارد ، پوشش تفلون برای خودروها گزینه مناسبی برای حفظ رنگ باقی می‌ماند. پوشش تفلون علاوه بر دفع ذرات کثیفی، از نمای بیرونی خودرو در برابر تابش نور خورشید نیز محافظت می کند.

مزایای پوشش تفلون برای اتومبیل

روش حفاظتی مدرن بسیار موثر است و در چندین مورد سودمند باقی می ماند. با این حال، اجازه دهید نگاهی به برخی از مزایای عمده پوشش تفلون برای خودروها بیندازیم.

هزینه های نگهداری را کاهش می دهد

تعمیر و نگهداری خودرو می تواند مقدار قابل توجهی را افزایش دهد. پوشش تفلون می تواند با از بین بردن نیاز به پولیش و اپیلاسیون خودرو به کاهش هزینه های نگهداری کمک کند. در نتیجه، این به صرفه جویی در زمان ارزشمند کمک می کند.

در برابر خراش محافظت می کند

پوشش محافظ می تواند به جلوگیری از خراش کمک کند
پوشش تفلون از خودرو در برابر خراش های جزئی محافظت می کند

انواع مختلف خراش‌های خودرو می‌تواند خودرو را از نظر بصری غیر جذاب کند. همچنین، این موارد می تواند بر ارزش بازار خودرو تأثیر بگذارد. علاوه بر این، خودرو در طول عمر خود مستعد خراش است. پوشش تفلون برای خودروها سطح بالایی از مقاومت را در برابر سایش و خراش های جزئی ایجاد می کند.

تمیز کردن آسان

تمیز کردن کثیفی و زباله روی سطح ماشین ممکن است سخت باشد. پوشش تفلون در برابر ذرات مضر مقاومت می کند. در نتیجه، تمیز کردن وسیله نقلیه به یک نسیم تبدیل می شود.

چشم های بیشتری را جذب می کند

پوشش تفلون برای خودروها رنگ خودرو را در شرایط خوبی نگه می دارد
یک وسیله نقلیه در شرایط بکر، چشم های بیشتری را به خود جذب می کند و شانس فروش سریع آن را افزایش می دهد

جذابیت بصری نقش مهمی در فروش خودرو دارد. علاوه بر این، یکی از نکات موثر تبلیغات خودرو برای ارسال عکس های جذاب است . پوشش تفلون ماشین را در حالت عالی نگه می دارد – به صاحبان این امکان می دهد تصاویر جذابی را ارسال کنند و چشم های بیشتری را به خود جلب کنند.

معایب پوشش تفلون برای اتومبیل

علاوه بر مزایای زیاد، برخی معایب پوشش تفلون برای خودروها نیز وجود دارد. در زیر مضرات پوشش تفلون ذکر شده است.

نه کاملا اثبات خراش

پوشش تفلون در برابر خراش های جزئی محافظت می کند. با این حال، خراش ها و فرورفتگی های عمده همچنان می توانند از سطح تفلون نفوذ کنند.

توسط مواد شیمیایی آسیب می بیند

چندین ماده شیمیایی می توانند روی پوشش تفلون تأثیر بگذارند یا آن را به طور کلی حذف کنند. همچنین، تمیز کردن شدید با مواد شوینده یا سایر مواد شوینده می تواند لایه محافظ را از بین ببرد.

گران

در مقایسه با سایر پوشش ها، تفلون می تواند در دراز مدت گران باشد
پوشش تفلون می تواند در دراز مدت گران باشد

هزینه فرآیند پوشش تفلون خودرو از فیلم محافظ رنگ (PPF) و پوشش سرامیکی برای خودروها در صورت استفاده کوتاه مدت کمتر است. با این حال، در دراز مدت، هزینه بیشتری دارد.

زندگی کمتر

پوشش تفلون بسته به نوع کاربری عمر کوتاه تری نسبت به روکش سرامیکی و PPF دارد.

فرآیند پوشش تفلون خودرو

فرآیند پوشش تفلون علاوه بر تمیز کردن خودرو شامل مراحل اضافی نیز می شود. اجرای صحیح محافظت در برابر آسیب رنگ خودرو ، ذرات کثیفی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را افزایش می دهد. در زیر یک فرآیند دقیق در مورد نحوه انجام پوشش تفلون بر روی خودرو ذکر شده است.

ماشین شویی

اولین مرحله شامل شستشوی کامل ماشین با صابون یا شامپوی توصیه شده است. سپس قسمت شستشو می آید تا هر گونه نشانه ای از باقی مانده را از بین ببرد. سپس خودرو خشک می‌شود تا اطمینان حاصل شود که باقیمانده‌ها بر روند اپیلاسیون بعدی تأثیر نمی‌گذارند.

پولیش ماشین

مرحله بعدی واکس زدن خودرو تا رسیدن به نتایج دلخواه است. این فرآیند را می توان تا زمانی که خودرو به براقیت مورد نیاز دست یابد، تکرار کرد.

اعمال پوشش تفلون

پوشش تفلون برای اتومبیل ها محافظت از رنگ خودرو را افزایش می دهد
در طول فرآیند، یک لایه چندین بار برای افزایش حفاظت اعمال می شود

مرحله آخر اعمال پوشش تفلون بر روی خودرو است. این روکش را می توان چندین بار برای افزایش محافظت اعمال کرد. پس از اجرای پوشش تفلون، مایع اجازه ته نشین شدن را می دهد. علاوه بر این، این فرآیند با یک جلسه صاف کردن دیگر بدون موم دنبال می شود.

نگهداری از پوشش تفلون خودرو

روش های مختلفی برای بازگرداندن رنگ پژمرده خودرو به راحتی وجود دارد . با این حال، بهتر است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب در وهله اول انجام شود. با این حال، در زیر چند روش موثر برای حفظ پوشش تفلون برای خودروها ذکر شده است.

  • خدمات شستشوی اتومبیل معتبر را انتخاب کنید.
  • از مواد شیمیایی و ساینده هایی که می توانند به پوشش آسیب برسانند استفاده نکنید.
  • برای گردگیری از پارچه میکروفیبر استفاده کنید.
  • حتما از پولیش خودرو با کیفیت استفاده کنید.
  • پس از رانندگی در شرایط بارانی، حتما ماشین را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید.

سوالات متداول

پوشش تفلون برای اتومبیل چیست؟

پوشش تفلون ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف با پلی تترا فلوئورواتیلن است. این ترکیب در قسمت بیرونی خودرو اعمال می شود. در نتیجه، این به عنوان یک لایه محافظ در برابر کثیفی، زباله و سایر ذرات مضر عمل می کند. علاوه بر این، پوشش تفلون از رنگ خودرو در برابر نور خورشید محافظت می کند.

آیا پوشش تفلون برای خودروها بی خطر است؟

بله، پوشش تفلون برای وسایل نقلیه بی خطر است. مواد شیمیایی به کار رفته در ترکیب برای نمای بیرونی خودرو مضر نیستند. بلکه به محافظت از رنگ و نمای بیرونی خودرو در برابر ذرات مضر کمک می کنند.

با انتخاب پوشش تفلون جذابیت خودروی خود را افزایش دهید
پوشش تفلون را برای خودروی خود انتخاب کنید و از رنگ و نمای بیرونی خودرو خود بهتر محافظت کنید

همه چیز در مورد پوشش تفلون برای اتومبیل ها وجود دارد. روش پوشش مدرن می تواند یک راه عالی برای محافظت از رنگ خودرو باشد. در نتیجه، کمک می کند تا خودروی شما را در وضعیت بکر نگه دارید.

بسیاری از خدمات پولیش خودرو در دبی ، ابوظبی و سایر امارات خدمات مربوط به پوشش را ارائه می دهند. علاوه بر این، در اینجا یک راهنمای نقاشی ماشین برای آماده سازی ماشین خود قبل از رفتن به هر نوع پوششی وجود دارد.