هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری چقدر است؟

فهرست مطالب

هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری چقدر است؟

کارموند: آخرین به روز رسانی در 7 آگوست 2022

تعویض مبدل های کاتالیزوری گران است.

هزینه های تعویض مبدل کاتالیزوری در خودروها متفاوت است، اما باید انتظار داشته باشید که چیزی بین 1100 تا 2600 دلار برای تعویض مبدل کاتالیزوری خود، شامل قطعات و نیروی کار، هزینه کنید.

آیا باید مبدل کاتالیزوری خود را تعویض کنید؟ هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری چقدر باید باشد؟ آیا بیمه تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری را پوشش می دهد؟ به خواندن ادامه دهید تا هر آنچه را که باید در مورد تعویض مبدل کاتالیزوری بدانید، کشف کنید.

فهرست مطالب:

  • مبدل کاتالیزوری چیست؟
  • آیا به مبدل کاتالیزوری نیاز دارم؟
  • مبدل کاتالیزوری کجاست؟
  • نشانه هایی که مبدل کاتالیزوری بدی دارید
  • انواع مبدل های کاتالیزوری
  • هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری چقدر است؟
  • عوامل موثر بر هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری
  • آیا بیمه تعویض مبدل کاتالیزوری را پوشش می دهد؟

مبدل کاتالیزوری چیست؟

مبدل کاتالیزوری بخشی از وسیله نقلیه شما است که انتشار گازهای گلخانه ای را کنترل می کند. شبیه صدا خفه کن است.

هر مبدل کاتالیزوری ساختاری شبیه لانه زنبوری در داخل دارد. گازهای خروجی باید قبل از ترک وسیله نقلیه شما از این ساختار عبور کنند.

هنگامی که گازها از مبدل کاتالیزوری عبور می کنند، با ذراتی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم داخل لانه زنبوری برهم کنش می کنند. این ذرات گازها را به گازهای گلخانه ای کمتر مضر تجزیه می کنند. هنگامی که گازها از لوله اگزوز شما خارج می شوند، آسیب کمتری برای جو و محیط زیست دارند.

آیا به مبدل کاتالیزوری نیاز دارم؟

شما در اکثر ایالت ها و کشورها به مبدل کاتالیزوری نیاز دارید. اگر ایالت شما برای گذراندن بازرسی به آزمایش آلایندگی یا مه دود نیاز داشته باشد، خودروی شما بدون مبدل کاتالیزوری که به درستی کار می کند در این آزمایش مردود می شود.

اگر مبدل کاتالیزوری ندارید، یا اگر مبدل کاتالیزوری شما ضعیف عمل می کند، تا زمانی که آن را تعمیر یا تعویض نکنید، نمی توانید وسیله نقلیه خود را رانندگی کنید.

مبدل های کاتالیزوری نیز برای عملکرد خودرو بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، اگر مبدل کاتالیزوری با کیفیت پایین دارید، می تواند جریان هوا را محدود کند و منجر به عملکرد بد موتور شود. هنگامی که برای مدت طولانی درمان نشود، یک مبدل کاتالیزوری بد حتی می تواند منجر به خرابی موتور شود.

مبدل های کاتالیزوری حتی می توانند منجر به آتش سوزی خودرو شوند. یک مبدل کاتالیزوری با عملکرد ضعیف می تواند قرمز شود و منجر به آتش سوزی خودرو شود.

البته مبدل های کاتالیزوری نیز برای کیفیت هوا و آلودگی محیط زیست مهم هستند. خودروهای بدون مبدل کاتالیزوری، یا خودروهایی با مبدل های کاتالیزوری ضعیف، در آلودگی هوا، مشکلات کیفیت هوا و مشکلات تنفسی از جمله خطرات دیگر نقش دارند.

به همه این دلایل، شما نیاز به مبدل کاتالیزوری دارید.

مبدل کاتالیزوری کجاست؟

مبدل کاتالیزوری در زیر ماشین شما قرار دارد. بخشی از سیستم اگزوز است.

به دنبال مبدل کاتالیزوری در وسط لوله اگزوز خود، بعد از منیفولد اگزوز و قبل از صدا خفه کن باشید.

اگر مبدل کاتالیزوری در کارخانه نصب شده باشد، در لوله اگزوز جوش داده می شود. اگر مبدل جایگزین باشد، در جای خود محکم می شود.

نشانه هایی که مبدل کاتالیزوری بدی دارید

مبدل های کاتالیزوری ممکن است در طول زمان از کار بیفتند. خوشبختانه، تشخیص مبدل کاتالیزوری بد آسان است.

اگر مبدل کاتالیزوری بدی دارید، می توانید تمام علائم زیر را مشاهده کنید:

  • چراغ چک موتور شما روشن است
  • موتور شما ضعیف کار می کند، از کار می افتد، یا مشکلات غیرعادی دیگری دارد
  • لوله اگزوز شما بوی نامطبوع و فاسد تخم مرغ را خارج می کند
  • هنگامی که ماشین در حالت بیکار است صدای جغجغه مبدل کاتالیزوری را می شنوید
  • در حین رانندگی یا بعد از آن، مبدل کاتالیزوری ظاهری قرمز دارد
  • مصرف سوخت خودروی شما کاهش یافته است

گاهی اوقات، حتی بدون هیچ یک از این علائم، مبدل کاتالیزوری بدی دارید. ممکن است به نظر برسد که ماشین شما به طور معمول کار می کند، برای مثال، حتی اگر مشکل مبدل کاتالیزوری جدی داشته باشید.

اکثر مردم وقتی در تست مه دود رد می شوند متوجه مشکل مبدل کاتالیزوری می شوند. ممکن است مکانیک خرید یک مبدل کاتالیزوری جدید را برای اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما بازرسی بعدی خود را پشت سر می گذارد، توصیه کند.

انواع مبدل های کاتالیزوری

دو نوع اصلی فیت مبدل کاتالیزوری در ایالات متحده وجود دارد. همچنین دو نوع اصلی استاندارد انتشار وجود دارد. هزینه های شما بسته به نوع مبدل کاتالیزوری که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد.

انواع فیت مبدل کاتالیزوری

Direct-Fit: مبدل های کاتالیزوری مستقیم به طور خاص برای ساخت، مدل و سال خودروی خاص شما طراحی شده اند. نصب آنها آسان است اما گرانتر و سخت تر به دست می آیند.

یونیورسال فیت: مبدل های کاتالیزوری فیت جهانی برای هر وسیله نقلیه ای مناسب هستند، اما نصب آنها به کار بیشتری نیاز دارد. قطعات معمولا ارزان تر هستند، اگرچه ممکن است هزینه های نیروی کار بیشتری بپردازید.

انواع انتشار و عملکرد مبدل کاتالیزوری

فدرال: مبدل های کاتالیزوری فدرال مطابق با استانداردهای انتشار تعیین شده توسط دولت ایالات متحده هستند. این مبدل های کاتالیزوری استانداردهای انتشار را در اکثر ایالت ها برآورده می کنند و به شما امکان می دهند آزمایش مه دود را پشت سر بگذارید. با این حال، آن‌ها به اندازه کافی قوی نیستند که بتوانند آزمایش‌های مه دود را در کالیفرنیا، نیویورک، کلرادو، مین و سایر ایالت‌های دارای استانداردهای انتشار سخت‌گیرانه‌تر انجام دهند.

CARB: مبدل های کاتالیزوری هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) که به سادگی به عنوان مبدل های کاتالیزوری کالیفرنیا نیز شناخته می شوند، استانداردهای انتشار CARB را برآورده می کنند. این استانداردها سختگیرانه تر از استانداردهای فدرال هستند. کالیفرنیا، نیویورک، کلرادو، مین، و چندین ایالت دیگر برای گذراندن بازرسی، خودروها را ملزم به رعایت استانداردهای انتشار CARB می کنند.

هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری چقدر است؟

طبق تحقیقات ما، تعویض مبدل کاتالیزوری در اکثر خودروها بین 1100 تا 2600 دلار هزینه دارد. این هزینه ها شامل قطعات و نیروی کار است.

بسته به هزینه نیروی کار در منطقه شما، انتظار داشته باشید که از 50 تا 130 دلار در ساعت برای کار بپردازید.

هزینه های تعویض خاص بسته به مدل و مدل وسیله نقلیه شما متفاوت است. خودروهای تخصصی، کمیاب‌تر و خارجی هزینه‌های تعویض مبدل کاتالیزوری بالاتری دارند، در حالی که خودروهای داخلی و معمولی هزینه‌های جایگزینی ارزان‌تری دارند.

هزینه ها نیز بر اساس کیفیت مبدل جایگزین متفاوت است. برخی از مبدل های کاتالیزوری ارزان و اساسی هستند. آنها کار را انجام می دهند، اما این در مورد آن است. برخی دیگر مبدل‌های ویژه و سفارشی هستند که عملکرد خودرو را به حداکثر می‌رسانند.

بر اساس همه این عوامل، شما می توانید از 1100 تا 2600 دلار برای تعویض مبدل کاتالیزوری خود بپردازید.

عوامل موثر بر هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری

اگرچه برای جایگزینی مبدل کاتالیزوری متوسط ​​1100 تا 2600 دلار هزینه دارد، بسته به عوامل متعددی می توانید بیشتر یا کمتر هزینه کنید.

عواملی که بر هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری تأثیر می گذارد عبارتند از:

کیفیت مبدل کاتالیزوری: مبدل های کاتالیزوری ارزان تراکم کمتری از ذرات داخلی مانند پالادیوم و پلاتین دارند. این فلزات گران هستند و مبدل های کاتالیزوری با کیفیت بالاتر چگالی ذرات بالاتری دارند که باعث می شود برای کاهش انتشار سمی موثرتر باشند. همه مبدل های کاتالیزوری یکسان ایجاد نمی شوند.

ساخت، مدل و سن خودرو: خودروهای ارزان‌تر نسبت به خودروهای گران‌تر هزینه‌های جایگزینی مبدل کاتالیزوری ارزان‌تری دارند. علاوه بر این، وسایل نقلیه قدیمی تر نسبت به وسایل نقلیه جدیدتر هزینه جایگزینی ارزان تری دارند.

هزینه های نیروی کار: مناطق مختلف هزینه های نیروی کار متفاوتی دارند. کار قابل توجهی در جایگزینی مبدل کاتالیزوری وجود دارد. برای مثال، مکانیک ها ممکن است نیاز داشته باشند مبدل قدیمی و جوش داده شده را بریده و در یک واحد جدید گیره کنند.

ویژگی های منحصر به فرد خودرو (مانند سیستم های اگزوز دوگانه): برخی از سیستم های خودرو هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری را افزایش می دهند. به عنوان مثال، اگر وسیله نقلیه شما دارای سیستم اگزوز دوگانه است، برای تعویض مبدل کاتالیزوری خود باید دو برابر هزینه پرداخت کنید (زیرا دو برابر نیروی کار و دو برابر بیشتر قطعات نیاز دارد).

سایر مشکلات خودروی شما: گاهی اوقات، تعویض مبدل کاتالیزوری مشکلات خودروی شما را برطرف نمی کند. خودروی شما ممکن است مشکلات دیگری داشته باشد که باعث از کار افتادن آن شود. ممکن است تا زمانی که متخصصان مبدل کاتالیزوری شما را تعویض نکنند، از این مسائل بی خبر باشید. برای مثال، خودروی شما ممکن است مشکلات دیگری داشته باشد که باعث از کار افتادن اولین مبدل کاتالیزوری شما شده است. این مشکلات می تواند هزاران هزینه را برای تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری شما افزایش دهد.

نوع مبدل کاتالیزوری: انواع مختلفی از مبدل های کاتالیزوری وجود دارد. می‌توانید مبدل‌های کاتالیزوری مستقیم را پیدا کنید، به‌عنوان مثال، که برای ساخت، مدل و سال خاص وسیله نقلیه شما برای نصب آسان ساخته شده‌اند. همچنین مبدل های کاتالیزوری جهانی وجود دارند که برای هر وسیله نقلیه ای مناسب هستند اما برای نصب نیاز به کار بیشتری دارند. شما می توانید مبدل های کاتالیزوری فدرال (که با استانداردهای انتشار تعیین شده توسط دولت فدرال و بسیاری از ایالت ها مطابقت دارند) پیدا کنید. یا، می‌توانید مبدل‌های کاتالیزوری تایید شده توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) را بیابید که استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای سخت‌گیرانه‌تری دارند (همانطور که در کالیفرنیا، نیویورک، کلرادو، مین و برخی از ایالت‌های دیگر مورد نیاز است).

بر اساس همه این عوامل، شما می توانید از چند صد تا چند هزار دلار برای تعویض مبدل کاتالیزوری خود بپردازید.

آیا بیمه تعویض مبدل کاتالیزوری را پوشش می دهد؟

بیمه خودرو ممکن است بسته به نحوه وقوع آسیب، تعویض مبدل کاتالیزوری را پوشش دهد یا خیر.

اگر مثلاً مبدل کاتالیزوری شما به دلیل فرسودگی معمولی خراب شده باشد، بیمه آن را پوشش نمی دهد . فرسودگی بخش مورد انتظار مالکیت خودرو است. شما انتظار دارید قطعات خاصی را در طول زمان تعویض کنید و مبدل کاتالیزوری یکی از این قطعات است.

با این حال، بیمه خودرو سرقت مبدل کاتالیزوری را پوشش می دهد . مبدل های کاتالیزوری به دلیل وجود اجزای فلزی ارزشمند در داخل، اهداف رایجی هستند. اگر پوشش جامعی دارید و قربانی سرقت مبدل کاتالیزوری شده اید، بیمه گر شما باید هزینه های تعویض مبدل کاتالیزوری را پوشش دهد .

صحبت نهایی در مورد هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری

بسته به عوامل مختلفی، تعویض مبدل کاتالیزوری شما می تواند از 1100 تا 2600 دلار هزینه داشته باشد.

اگر مبدل کاتالیزوری خود را تعویض نکنید، ممکن است در تست های آلایندگی شکست بخورید، عملکرد خودرو را بدتر کنید و خطر آسیب دیدگی خودرو را افزایش دهید.

با یک تعمیرگاه در منطقه خود تماس بگیرید تا در مورد تعمیر و تعویض مبدل کاتالیزوری سوال کنید. یا با بیمه گر خود تماس بگیرید تا پس از سرقت درخواست تعویض مبدل کاتالیزوری را ارائه دهی

بیشتر بخوانید: