هزینه تعویض دینام چقدر است؟

فهرست مطالب

 

هر بار که از چراغ‌های جلو، رادیو، جی‌پی‌اس، کولر، بخاری، یخ‌ساز، صندلی‌های برقی، چراغ راهنما، چراغ‌های گنبدی یا پریزهای برق استفاده می‌کنید، دینام شما با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی همه چیز را به کار می‌اندازد.

نیازی به گفتن نیست که وقتی می میرد، ماشین شما نمی تواند کار کند. این باعث می شود جایگزینی آن به یک اولویت بسیار بزرگ تبدیل شود. برای اینکه شما را برای خرابی احتمالی دینام آماده نگه دارید (احتمالی که با افزایش سن خودرو وجود دارد)، در اینجا نگاهی به هزینه تعویض یکی از این نیروگاه های کوچک می اندازیم.

چگونه یک دینام را تعویض کنیم؟

در زیر مرحله جایگزینی آلترناتور آمده است

  1. باتری را جدا کنید.
  2. سیم ها را جدا کنید
  3. تسمه را از قرقره بردارید.
  4. پیچ و مهره را بردارید.
  5. نیمه راه وجود دارد.
  6. جایگزینی را بررسی کنید.
  7. مراحل حذف را معکوس کنید.
هزینه تعویض دینام

مرحله 1: باتری را جدا کنید

اولین و مهمتر از همه: باتری را جدا کنید. ممکن است چندین سیم یا فقط یک سیم روی دینام شما وجود داشته باشد، اما مطمئن باشید که یکی از آنها داغ است.

اگر باتری را جدا نکنید، به احتمال زیاد در طول این فرآیند یک سیم برق را به زمین متصل خواهید کرد. این باعث می شود که همه چیزهای بد اتفاق بیفتد که کمترین آنها شما را کاملاً شوکه می کند.

مرحله 2: سیم ها را جدا کنید

اکنون که باتری از سر راه خارج شده است، سیم یا سیم ها را از پشت دینام جدا کنید. این معمولاً یک فرآیند بسیار ساده است، اما اگر مطمئن نیستید که آنها کجا می روند، همانطور که آنها را شل می کنید به آنها برچسب بزنید.

مرحله 3: تسمه را از قرقره بردارید

هر پروژه یک نقطه سخت دارد و این نقطه سختی برای تعویض دینام است: تسمه را از قرقره بردارید. جایی در وسیله نقلیه شما، یک قرقره کشنده وجود دارد. باید آنقدر آن را حرکت دهید تا تسمه از قرقره خارج شود. GMC سال 95 ما دارای یک کشنده استاندارد GM با فنر است که ما را ملزم می کند آن را با آچار عقب بکشیم.

در برخی از وسایل نقلیه، کشش‌های پیچی یا میله‌ای را می‌بینید که با چرخاندن یک پیچ از طریق رزوه‌ها برای افزایش/کاهش طول میله، کشش ایجاد می‌کنند. اینجا می‌بایست، فقط پیچ و مهره را با یک آچار یا سوکت بچرخانید تا کشش کافی آزاد شود تا بتوانید تسمه را بردارید.

در مورد ما، یک آچار 17 میلی‌متری کراس فورس Craftsman را گرفتیم و به شدت فشار دادیم. به طور معمول این یک تجربه بسیار دردناک خواهد بود، اما نیروی متقاطع دقیقا برای چنین موقعیتی طراحی شده است.

 

در وسط آچارهای Cross Force یک پیچش 90 درجه وجود دارد، بنابراین در نهایت روی یک سطح صاف فشار می آورید. نتیجه: می‌توانستیم بدون ناراحتی بیشتر فشار بیاوریم. بنابراین ما فقط در آن قرار گرفتیم و کمربند آزاد شد.

مرحله 4: پیچ و مهره ها را بردارید

پس از جدا شدن تسمه کافی است هر پیچ و مهره ای را که دینام را به براکت متصل می کند بردارید و شما آماده حرکت هستید. مدل ما نیاز به برداشتن سه پیچ داشت: یکی در جلو و دو پیچ در عقب.

مرحله 5: نیمه راه

با در دست داشتن دینام قدیمی، نیمه راه خانه را طی کرده اید. احتمالاً متوجه خواهید شد که بازگرداندن نسخه جدید بسیار سریع‌تر انجام می‌شود، زیرا از قبل می‌دانید سر پیچ‌ها چه اندازه هستند و همه چیز کجاست.

مرحله 6: جایگزینی را بررسی کنید

قبل از مونتاژ مجدد، واحد جایگزین را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای برنامه شما کار می کند. جایگزین ما یک زباله‌دان بود، بنابراین کثیف‌تر کردن آن بسیار عالی است، اما این مزیت را دارد که در واقع بهبود قابل توجهی نسبت به واحد تخریب شده قبلی ما دارد.

مرحله 7: مراحل حذف را معکوس کنید

برای تکمیل پروژه فقط مراحل برداشتن را با دقت به مسیریابی و کشش تسمه معکوس کنید. جهنم، حتی اگر مجموعه آچارهای Cross Force را برای این کار خریداری کرده باشید، باز هم صدها از هزینه‌ای که یک فروشگاه می‌خرد جلوتر خواهید بود و ابزارهای جدیدی از آن به دست می‌آورید. ما می توانیم به نتایج بسیار بدتری فکر کنیم.

هزینه تعویض دینام

 

میانگین هزینه تعویض دینام بین 573 تا 742 دلار است. هزینه کار بین 123 تا 155 دلار تخمین زده می شود در حالی که قیمت قطعات بین 451 تا 587 دلار است. این محدوده شامل مالیات و هزینه‌ها نمی‌شود و خودروی خاص یا مکان منحصر به فرد شما را در نظر نمی‌گیرد. تعمیرات مرتبط نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

هنگامی که متوجه مشکلات خاصی می شوید، زمان تعویض دینام فرا می رسد. برای انجام این کار می توانید به فروشگاه خودروی محلی خود مراجعه کنید. اما باید برای یک صورت حساب سنگین آماده باشید.

  • دینام جدید: 200 تا 500 دلار
  • نیروی کار: 100 تا 200 دلار

قیمت های شما ممکن است بسته به مدل، مدل و سال وسیله نقلیه شما متفاوت باشد. علاوه بر این، ممکن است بتوانید با تعویض دینام خودتان، حتی در پول خود صرفه جویی کنید. اما فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که به توانایی خود در انجام تعمیرات خودرو اطمینان دارید.

آیا هنوز هم می توانم با دینام بد رانندگی کنم؟

در حالی که از نظر فنی هنوز می توانید با دینام معیوب رانندگی کنید ، توصیه نمی شود. دینام باتری را شارژ می کند. بنابراین، وقتی شروع به خراب شدن می‌کند، باتری سریع‌تر خالی می‌شود. علاوه بر نیاز به یک دینام جدید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه باتری جدید در بالای آن نیز داشته باشید.

آیا هنگام تعویض دینام باید باتری را تعویض کنید؟

دینام شما توسط تسمه مارپیچ شما اداره می شود . تقریباً در تمام خودروهای مدل آخر از یک تسمه سرپانتین یا تسمه محرک برای به حرکت درآوردن قرقره‌های اصلی استفاده می‌شود و برای برداشتن دینام باید آن را برداشت.

اگر مدتی است که تسمه تعویض نشده است یا علائم ترک خوردگی یا فرسودگی را نشان می دهد، اکنون زمان مناسبی برای تعویض آن است. در حال حاضر بخشی از کار برای برداشتن دینام خواهد بود، بنابراین تنها هزینه اضافه شده قیمت تسمه است.

در موارد نادر، دوشاخه دسته سیم که به دینام شما وصل می شود نیز تعویض می شود. این تنها زمانی است که گرمای بیش از حد باعث خراب شدن یا حتی ذوب شدن دوشاخه پلاستیکی شده باشد. آخرین موردی که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، همراه با دینام شما، باتری شما است.

راه اندازی وسیله نقلیه شما انرژی زیادی از باتری شما می گیرد. اگر دینام به طور مداوم آن را شارژ نمی کرد، فقط برای چند بار شروع به کار می کرد. اگر دینام شما خراب شود، وسیله نقلیه شما همچنان برای کار کردن به برق نیاز دارد.

 

این قدرت را در باتری شما پیدا می کند. متأسفانه، بدون اینکه دینام شما برای شارژ مجدد آن کار کند، این می تواند به سلول های باتری شما آسیب برساند. گاهی اوقات شما خوش شانس می شوید و باتری از فشار جان سالم به در می برد. تکنسین معمولاً قبل از شروع کار با یک آزمایش سریع متوجه می شود.

وقتی باتری در حالت ذخیره است، زمان زیادی ندارید، یک باتری 12 ولتی معمولاً تقریباً 30 دقیقه تا یک ساعت پس از توقف کار دینام کار می کند. در این حالت، بهتر است فوراً به نزدیکترین فروشگاه خودرو بروید تا دینام خود را تعویض کنید.

آیا بیمه تعویض دینام را پوشش می دهد؟

آلترناتورها معمولاً در اثر سایش و پارگی معمولی از بین می روند. در نتیجه، بیمه نامه ها معمولاً هزینه های بیمه جدید را پوشش نمی دهند. تنها استثناء این است که دینام در تصادف اتومبیل آسیب ببیند.

بیمه نامه شما هنوز هم می تواند به شما کمک زیادی کند. وقتی سیاستی دارید که همراه با امداد جاده ای باشد، می توانید به نزدیک ترین مغازه یدک بکشید. اگر دینام نامناسب شما را در کنار جاده سرگردان کند، این کار مفید است. شما هرگز نمی دانید که چه زمانی ممکن است یک دینام بد به شما ضربه بزند، بنابراین داشتن یک بیمه نامه که بتوانید به آن وابسته باشید بسیار مهم است!

 

خط پایین:

دینام بخش مهمی از وسیله نقلیه شما است که بسیاری از عملکردهای مهم را انجام می دهد. درک علائم هشدار دهنده خرابی دینام و میزان هزینه ای که می توانید برای دینام جدید بپردازید می تواند شما را برای زمانی که نیاز به تعویض دینام خودروی خود دارید آماده کند.

(این قیمت‌های تعمیر می‌توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی و همچنین مدل و مدل خودرو در نوسان باشند؛ این اعداد نشان‌دهنده میانگین‌ها هستند، نه قیمت‌های واقعی ارائه شده در هر تعمیرگاه خاص خودرو.)