نحوه رفع خراش های عمیق روی خودرو- 3 راه آسان

فهرست مطالب

نحوه رفع خراش های عمیق روی خودرو- 3 راه آسان

کارموند: رانندگی ایمن کامل نیست و حتی احتیاط‌ترین رانندگان نیز گاهی به دلایل مختلف خودروهای خود را خراش می‌دهند. دیدن خودروی شما که به دلیل رانندگی ناشیانه شخص دیگری یک خراش بزرگ و زشت را به نمایش می گذارد، هم خسته کننده و هم آزاردهنده است، به خصوص اگر تازه رنگ آمیزی شده باشد یا واکس شده باشد.

 

خوشبختانه، برای رفع چند خراش عمیق نیازی به پرداخت هزینه های بالای تعمیر ندارید. با این راهنما، می توانید یاد بگیرید که چگونه خراش های عمیق روی ماشین خود را برطرف کنید.

به خاطر داشته باشید، در حالی که این اقدامات موثر هستند، خراش های بزرگ یا بسیار عمیق ممکن است برای تعمیر کامل نیاز به خدمات حرفه ای داشته باشند. با این حال، این نکات باید اکثر خراش ها را ترمیم کنند. بیایید چند روش مختلف برای رفع خراش های عمیق در ماشین شما را پوشش دهیم.

 

نحوه رفع خراش های عمیق با استفاده از کیت تعمیر خراش

اگر خراش های ماشین شما خیلی عمیق نیست، ممکن است بتوانید از یک کیت تعمیر خش استاندارد برای رفع آن استفاده کنید. اینها راه حل های مناسبی هستند که می توانند از اکثر فروشگاه های لوازم خودرو خریداری شوند.

کیت های تعمیر خراش همه چیزهایی را که برای از بین بردن خراش های کم عمق تا نسبتاً عمیق نیاز دارید، از جمله پولیش و خمیر حذف خراش، رنگ لمسی و بافرها را دارند. با این حال، این کیت ها برای رفع خراش های شدید بهترین نیستند، بنابراین قبل از خرید کیت تعمیر، شدت خراش را ارزیابی کنید.

1. اطراف خراش ها را تمیز کنید

با تمیز کردن کامل ناحیه اطراف خراش روی ماشین خود شروع کنید. آب و صابون معمولی برای این مرحله به خوبی جواب می دهد. شستن خراش و ناحیه اطراف آن، هرگونه زباله باقی مانده در داخل یا اطراف خراش را از بین می برد، بنابراین به طور تصادفی آن را به رنگ یا پولیش خود نمالید.

 

2. Scratch Remover را اعمال کنید

 

پس از تمیز کردن کامل محل، خمیر رفع خراش خود را از کیت تعمیر خراش بردارید و مقداری از آن را روی یک پارچه میکروفیبر یا یکی از پدهای صاف کننده همراه با کیت بمالید. خمیر را مستقیماً روی خراش های خود قرار ندهید، زیرا می تواند به رنگ شما آسیب برساند.

3. از پارچه صاف کننده برای از بین بردن خراش ها استفاده کنید

سپس، پد صاف کننده یا پارچه میکروفیبر را بردارید و خمیر حذف خراش را روی و روی خراش ها بمالید.

پولیش پاک کننده خراش با برداشتن یک لایه نازک از روکش شفاف ماشین شما (روکش مواد روی رنگ اولیه آن) کار می کند تا سطح خراش صاف و یکدست شود. برخی دیگر ممکن است با صاف کردن لبه های خراش ها کار کنند. صرف نظر از این، هیچ کدام از این روش ها نباید هیچ اثر نامطلوبی روی رنگ شما داشته باشد.

وقت بگذارید و روی خراش ها بمالید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا نتایج مثبت شروع شود.

 

4. هر پولیش اضافی را حذف کنید

پس از پاک کردن خراش ها به بهترین شکل ممکن، هرگونه پولیش اضافی را که قابل مشاهده است بردارید تا از تأثیر آن بر رنگ یا پوشش شفاف خودرویتان جلوگیری کنید.

 

چگونه خراش های عمیق خودرو را برطرف کنیم؟

بر کسی پوشیده نیست که رنگ خودرو به راحتی خراشیده می شود. تا به حال شده است که یک کیسه مواد غذایی را روی سقف، کاپوت یا درب صندوق عقب خود قرار دهید و سپس آن را بردارید؟ نتیجه را می دانید: خراش های فوری.

اما نترس ممکن است بتوانید این خراش های جزئی رنگ را در کمتر از یک ساعت و کمتر از 30 دلار از بین ببرید. برای اینکه ببینید آیا خراش های شما واجد شرایط این تعمیر DIY هستند، ناخن خود را روی خراش بکشید. اگر ناخن شما بدون گیرکردن روی خراش می‌لغزد، این یک خراش جزئی است که براق می‌شود. اما اگر خراش ناخن شما را گرفت، این کار برای یک بدنه فروشی است.

اگر خراش شما واجد شرایط است، کاغذ سنباده 3000 گریت، ترکیب مالشی و صیقل دهنده و پدهای پولیش را بردارید. شما همچنین به یک مته قابل حمل یا واحد پولیش دوگانه (DA) نیاز دارید. شما می توانید اکثر قطعات را به صورت خارج از قفسه در هر فروشگاه قطعات خودرو خریداری کنید. یا می توانید یک کیت کامل حذف خراش بخرید.

شاید در مورد روش خمیردندان برای از بین بردن خراش شنیده باشید. این فقط برای خراش های بسیار کم عمق کار می کند. خمیر دندان به اندازه کاغذ سنباده 3000 ساینده است و به عنوان یک ترکیب پولیش عمل می کند.

اگر ابزار و مواد لازم را ندارید، این یک گزینه عالی برای از بین بردن خراش های کوچک است. ابزارهایی که به دریل شارژی و پدهای مرکب پولیش نیاز دارید. مواد شما به کاغذ سنباده 3000 گریت، حوله میکروفیبر، ترکیب پولیش، ترکیب مالشی نیاز دارید.

1. خراش رنگ ماشین را سمباده بزنید

خراش و کاغذ سنباده را خیس کنید و کمی سنباده بزنید تا سطح آن کدر به نظر برسد و خراش دیگر مشخص نباشد. سپس سطح را با یک حوله میکروفیبر تمیز کنید.

2. ترکیب را اعمال کنید

ترکیب مالیده را روی پد پولیش بریزید و آن را با پد به اطراف پخش کنید. سپس پولیش یا مته را با سرعت 1200 دور در دقیقه اجرا کنید تا زمانی که مه خفیف ایجاد شود. برای بازگرداندن درخشش، یک ترکیب پولیش را دنبال کنید.

 

چگونه خراش های کوچک خودرو را از بین ببریم

خراش های کوچک به اندازه ای بزرگ هستند که در آزمایش ما ناخن انگشت شما را متوقف کنند. این خراش ها در لایه پایه فرو رفته اند. اما نگران نباشید، همچنان می توانید با استفاده از ابزارها و مواد اولیه آنها را بیرون بیاورید. به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به پاک کردن خراش، ماشین خود را بشویید. روند ساده را در زیر ببینید.

موادی که نیاز دارید

 

  • حوله میکروفایبر
  • ترکیب پولیش
  • ترکیب مالشی

1. محصول حذف خراش را اعمال کنید. یک مهره به اندازه یک چهارم را روی پد مالش دهید و مستقیماً روی خراش بمالید. محصول را روی ناحیه خراشیده و همچنین اطراف آن کار کنید.

2. باقی مانده را پاک کنید. هر گونه باقیمانده را با یک حوله میکروفیبر پاک کنید.

3. دو تا سه بار تکرار کنید. انجام این روش چند بار بی خطر است. ممکن است بعد از یک بار امتحان کمی تفاوت در خراش مشاهده کنید اما کاملاً از بین نرفته است. چند بار دیگر به آن بروید و خراش سخت تر و سخت تر دیده می شود.

 

در غیر این صورت، می توانید از DingGo برای یافتن متخصصانی در منطقه خود استفاده کنید که می توانند خراش را برای شما تعمیر کنند.

چگونه خراش های عمیق خودرو را از بین ببریم

رسیدگی به خراش های عمیق رنگ بسیار سخت تر است، اما هنوز هم می توان با کمی صبر از بین رفت. اگر می توانید تا صفحه فلزی را ببینید ، این روش برای شما مناسب است. مانند همه این روش ها، قبل از اقدام به پاک کردن خراش، ماشین خود را بشویید.

1. محل خراشیده شده را سنباده بزنید

با سمباده 2000 گریت سنباده بزنید تا به پانل فلزی ماشین خود برسید. همیشه در جهت خراش سنباده بزنید. نیازی به ایجاد خراش بیشتر نیست.

2. پرایمر را اسپری کنید و سپس روی ناحیه سمباده شده رنگ بزنید

 

برای جلوگیری از پخش شدن رنگ / پرایمر به هر ناحیه دیگری، ناحیه را با کاغذ و نوار ماسک بپوشانید. پرایمر خودرو را روی محل اسپری کنید و بگذارید خشک شود. سپس، محل مورد نظر را با رنگ همسان خودروی خود اسپری کنید. پیدا کردن رنگ مناسب ممکن است دشوار باشد، اما مشخصات سازنده شما کدی را به شما می دهد که با رنگ شما مطابقت دارد. مقدار زیادی رنگ را روی محل قرار دهید و بگذارید خشک شود.

3. تا زمانی که منطقه با بقیه ماشین مطابقت داشته باشد پولیش دهید

با صیقل دادن این نقطه، قسمت تازه رنگ شده را با بقیه ماشینتان مطابقت دهید. یک مهره به اندازه یک چهارم را روی یک پد پولیش یا حوله میکروفیبر قرار دهید و با حرکات دایره ای بمالید تا تمام لاک پاک شود.

روش های دیگر برای از بین بردن خراش

اگر متوجه می‌شوید که به گزینه‌های اضافی برای رفع خراش عمیق نیاز دارید، روش‌های مختلفی فراتر از کیت تعمیر خراش وجود دارد که می‌توان از آنها برای رفع خراش استفاده کرد.

 

اگر گوگ های بسیار عمیق تر از حد معمول برای مراقبت دارید، باید از مواد مختلفی استفاده کنید. ما استفاده از بتونه شیشه ای را توصیه می کنیم که می تواند گودها را پر کند و به شما امکان می دهد سطح آسیب دیده ماشین خود را دوباره رنگ کنید. اگر بتوانید فلز لخت زیر ناحیه خراش را ببینید، این بهترین روش برای تعمیر خراش است.

در اینجا نحوه انجام این فرآیند آمده است.

1. بتونه شیشه ای را بمالید

 

می توانید بتونه لعاب را از اکثر تعمیرگاه های خودرو یا فروشگاه های لوازم تهیه کنید. برای استفاده از بتونه لعاب، ابتدا محل خراش را با الکل تمیز کنید. این کار موم و کثیفی باقیمانده را از خراش و نواحی اطراف پاک می کند. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب رساندن به رنگ خود از یک پارچه میکروفیبر نرم استفاده کنید.

بعد، خراش را با بتونه لعاب خود پر کنید. برخلاف خمیر حذف خراش، شما می خواهید بتونه را مستقیماً روی سطح ماشین خود قرار دهید. یک مقدار به اندازه سکه معمولاً برای اکثر اندازه های خراش کافی است.

از یک ابزار پخش کننده یا آبگیر استفاده کنید تا آن را به آرامی در گوگ پخش کنید. بتونه باید فضای خراش را پر کند و به بازگرداندن آن به ساختار اولیه کمک کند. اجازه دهید بتونه به مدت دو یا سه دقیقه سفت شود و به آن زمان دهید تا بدون وقفه سفت شود.

 

2. بتونه اضافی را بردارید

برای رسیدن به سطحی صاف، باید بتونه اضافی باقی مانده را جدا کنید. برای انجام کار می توانید از تراز کننده رنگ مایع یا مایع مشابه استفاده کنید. تراز کننده رنگ مایع را اعمال کنید و با یک پارچه میکروفایبر به استفاده از آن ادامه دهید تا جایی که خراش مانند یک خط صاف و رنگی با اطراف آن شفاف به نظر برسد. پس از اتمام، می توانید در صورت تمایل، هر خراشی را که پر کرده اید، رنگ کنید.

3. روی خراش ها رنگ کنید

مهم نیست که کدام روش را برای ترمیم خراش های روی ماشین خود انتخاب می کنید، در نهایت باید آنها را رنگ کنید. اغلب می توانید این کار را با رنگ های اولیه لمسی انجام دهید، که معمولاً با کیت های حذف خراش سطح بالایی ارائه می شود.

برای خراش های مهم تر یا آشکارتر، ممکن است بخواهید آنها را توسط یک متخصص لمس کنید. وقتی صحبت از تطبیق رنگ به میان می‌آید، تاچ‌آپ‌ها می‌توانند دشوار باشند، بنابراین وقتی خراش‌های بزرگ‌تری دارید که باید با رنگ فعلی‌تان ترکیب شوند، اغلب بهتر است آن را به حرفه‌ای‌ها بسپارید.

 

4. از یک برس خوب برای لمس کردن رنگ استفاده کنید

اگر انتخاب می‌کنید که رنگ تاچ‌آپ را خودتان اعمال کنید، مطمئن شوید که از یک برس رنگ با موهای ظریف برای اعمال رنگ خود استفاده می‌کنید. اگر یکی در کیت تاچ آپ شما ارائه نشده بود، می توانید میکرو برس های ارزان قیمت را در اکثر خرده فروشان قطعات خودرو پیدا کنید.

با استفاده از قلم موی ظریف خود، رنگ لمسی را به آرامی و با احتیاط بمالید تا ناحیه مورد نظر را بپوشاند. پس از اتمام، اجازه دهید بین 8 تا 12 ساعت خشک شود. پس از خشک شدن، می توانید یک لایه مومی برای کمک به مهر و موم کردن و محافظت از رنگ جدید اعمال کنید.

Carmond.ir (فروشگاه کارموند):

Digimond.ir (فروشگاه دیجی موند):