نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو: 10 نکته برتر برای تمیز کردن داخل خودرو

فهرست مطالب

نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو: 10 نکته برتر برای تمیز کردن داخل خودرو

خودروی شما احتمالاً در چند ماه گذشته بیش از حد معمول بیکار مانده است، اما این امر مانع از تجمع گرد و غبار و کثیفی در داخل نشده است. حتی اگر کارواش شما در طول همه‌گیری همه‌گیر باز بماند، ممکن است نخواهید کسی داخل خودرویتان را تمیز یا کامل تمیز کند. همچنین، این کار می تواند 100 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد، باید ماشین خود را بیاورید و جمع آوری کنید، و به راحتی می توانید آن را به تنهایی انجام دهید.

 

تمیز نگه داشتن ماشین شما همچنین از ایجاد بو جلوگیری می کند و همچنین می تواند بر ارزش فروش مجدد آن بیفزاید. و یک تمیز کردن کامل درست قبل از فروش کافی نخواهد بود – برای پاک کردن تمام لکه ها و کثیفی که در طول سال ها نشسته اند بسیار دیر خواهد بود.

چه زمانی باید داخل خودرو خود را تمیز کنید؟

داخل خودروی شما باید ماهی یک بار به طور کامل تمیز شود، اما باید هر کاری که در توان دارید برای حذف گرد و غبار سطحی و پاکسازی وسیله نقلیه از شر زباله به طور منظم انجام دهید. زباله ها می توانند بوی بد ماشین شما را ایجاد کنند و از بین بردن بوها سخت تر است.

 

متأسفانه، هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چند وقت یکبار باید داخل خودرو را تمیز کنید وجود ندارد.

تعیین فرکانس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • شرایط رانندگی
  • تعداد مسافران
  • چند وقت یکبار رانندگی می کنید

اگر شما یا شخص دیگری غذا یا نوشیدنی را در ماشین ریخت، باید در اسرع وقت آن را تمیز کنید. هر بار که شما و مسافران وارد خودرو می شوید، خاک، گل و لای و سایر آلودگی ها وارد داخل خودرو می شوند.

 

شما می توانید همه آن را تمیز کنید. با این حال، اگر ما چیزی از همه‌گیری COVID-19 آموخته‌ایم، این پاتوژن‌های نامرئی هستند که می‌توانند آسیب بزرگی به بار آورند.

همانطور که به نظر می رسد، فضای داخلی خودرو – به دلیل نداشتن کلمه بهتر – می تواند بسیار کثیف باشد، حتی زمانی که تمیز به نظر می رسد.

این موارد را در نظر بگیرید:

آیا می دانستید که به عنوان مثال، فرمان به طور متوسط ​​حاوی 629 باکتری در هر سانتی متر مربع ( واحد تشکیل کلونی یا CFU ) است؟ شاید این عدد تهدید آمیز به نظر نرسد. اگر بخواهیم آن را در منظر قرار دهیم، این بسیار کثیف تر از موارد زیر است:

 

  • صفحه نمایش تلفن همراه (100 CFU)
  • صندلی توالت عمومی (172 CFU)
  • دکمه های آسانسور عمومی (313 CFU)

 

آیا می توانید تصور کنید که فرمان شما چهار برابر کثیف تر از صندلی توالت است – برای عموم؟

 

دو باکتری رایجی که در داخل ماشین با آنها در تماس هستید عبارتند از:

  • استافیلوکوک. یک باکتری گرم مثبت که می تواند از جمله باعث MRSA، مسمومیت غذایی و عفونت پوست شود.
  • پروپیونی باکتریوم یک باکتری گرم مثبت و بی هوازی که باعث التهاب و عفونت می شود.

برخی افراد توصیه می کنند که حداقل دو بار در سال فضای داخلی خودرو را تمیز کنید (تمیز کردن عمیق). برخی دیگر این کار را بیشتر انجام می دهند – یک بار در ماه یا یک هفته یا یک روز در میان.

اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید، باید زمان آن را نیز در نظر بگیرید. به دلیل محدودیت زمانی، ممکن است نتوانید وسیله نقلیه خود را هر چند وقت یکبار که می خواهید تمیز کنید. در این زمینه، شما این فرصت را دارید که جزئیات طراحی داخلی خود را توسط متخصصان انجام دهید.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات مورد نیاز:

  • گوش پاک کن
  • داستر
  • شلنگ باغچه
  • پارچه میکروفیبر
  • برس اسکراب (پرهای نرم)
  • اسفنج
  • مسواک
  • جارو برقی
  • دستمال مرطوب (ضد میکروبی)
  • سطل زباله
  • با شلنگ، ضمائم ابزار شکاف یا shop-vac جاروبرقی بکشید
  • سطل
  • پارچه را برزنت بزنید یا رها کنید
  • چاقوی کسل کننده یا پیچ گوشتی سر صاف (اختیاری)
  • خط کش یا چوب همزن رنگ
  • بطری اسپری (اختیاری)

مواد مورد نیاز:

  • زغال چوب فعال
  • جوش شیرین
  • سفید کننده (بر پایه اکسیژن)
  • مایع ظرفشویی
  • کیسه زباله
  • پاک کننده چرم
  • نرم کننده چرم
  • دستمال توالت
  • تمیز کننده اثاثه یا لوازم داخلی
  • شیشه پاک کن (بدون آمونیاک)

چگونه داخل خودرو را تمیز کنیم؟

تمیز کردن فضای داخلی خودرو ممکن است بوی بد خودروهای جدید را برگرداند، اما مطمئناً کیفیت هوا را بهبود می بخشد. شستن شیشه‌ها، تمیز کردن زباله‌ها و آشغال‌ها و تمیز کردن فرش و صندلی‌ها می‌تواند تنفس را آسان‌تر کند و حتی مهارت‌های رانندگی شما را بهبود بخشد.

جزئیات حرفه ای می تواند بسیار پرهزینه باشد، اما تنها با چند ابزار و لوازم تمیز کننده ای که احتمالاً در دست دارید، می توانید ماشین خود را مانند حرفه ای ها تمیز کنید.

مرحله 1. زباله ها و زباله ها را جمع آوری کنید

قبل از اینکه وسایل جاروبرقی و تمیز کردن را بیرون بیاورید، از شر زباله های آشکار خلاص شوید. همه چیز را به طور کامل بررسی کنید. تمام زباله ها را از روی تخته های کف، جا لیوان ها، جیب های در و جیب های صندلی جمع آوری کنید. صندلی‌های ماشین، اسباب‌بازی‌ها و سایر وسایلی را که جاروبرقی شما قادر به تحمل آن‌ها نیست، از ماشین خارج کنید. اینها اسرار نظافتی است که فقط خرده فروشان خودرو می دانند.

گام 2. فرش های کف را بردارید و تمیز کنید

 

تشک های کف اغلب از کثیف ترین وسایل داخل خودرو هستند. برای تمیز کردن راحت تر همه آنها را از ماشین خارج کنید. قبل از شروع تمیز کردن، هر تشک را به خوبی تکان دهید یا جاروبرقی بکشید. سپس آنها را به جای روی زمین کثیف روی یک برزنت یا انواع دیگر پارچه قرار دهید.

برای فرش فرش، از یک پاک کننده فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای تشک های لاستیکی، وینیل یا سیلیکونی، از شلنگ برای شستشوی کثیفی اضافی استفاده کنید. یک محلول آب گرم و چند قطره صابون ظرفشویی را در یک سطل مخلوط کنید. یک برس شستشو را در محلول آغشته کنید و تشک ها را تمیز کنید. قبل از قرار دادن دوباره در ماشین و ادامه تمیز کردن سایر قسمت های داخلی، خوب بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

 

توجه: – برخی از فرش‌های فرش شده را می‌توان با لکه‌بر و شستشوی ماشینی تمیز کرد، اما برچسب را بررسی کنید.

مرحله 3. پنجره های داخلی و آینه را تمیز کنید

برای از بین بردن مه از پنجره های داخلی، از یک پارچه میکروفیبر و پاک کننده پنجره تجاری غیر آمونیاکی (آمونیاک می تواند به پلاستیک های داخلی آسیب برساند) در یک بطری اسپری استفاده کنید.

با مخلوط کردن یک فنجان آب، دو قاشق غذاخوری سرکه و یک فنجان الکل برای یک شیشه پاک کن خانگی موثر، شیشه پاک کن خود را بسازید. پنجره ها را کمی پایین بیاورید و از بالای پنجره شروع کنید و پایین بیایید تا چکه هایی از آن گرفته شود.

 

مرحله 4. کنسول مرکزی را تمیز کنید

کنسول وسط معمولاً دارای جا لیوانی است که ممکن است کثیف شود. اگر جا لیوانی قابل جدا شدن است، اجازه دهید در مقداری آب گرم و کمی مایع ظرفشویی خیس بخورد. آن را با اسفنج تمیز کنید. کار را با پاک کردن آن با یک پارچه نرم و شستشوی خوب با آب تازه به پایان برسانید. کنسول را خشک کرده و دوباره سرهم کنید.

برای تمیز کردن چرخ دنده و سایر کنترل ها، از یک پارچه میکروفیبر تمیز که فقط کمی مرطوب است استفاده کنید. برای رسیدن به گوشه های تنگ، از یک مسواک قدیمی، یا سواب پنبه ای مرطوب استفاده کنید، یا یک حوله کاغذی مرطوب را دور نوک یک چاقوی کسل کننده یا پیچ گوشتی سر صاف بپیچید.

نکات تمیز کردن داخل ماشین شما

 

رسیدن به شکاف های کوچک از یک خلال دندان یا یک موچین استفاده کنید تا به آرامی زباله‌ها را از کوچک‌ترین گوشه‌ها و شکاف‌های داخلی خودرو پاک کنید. همچنین می توانید ابزار شکاف جاروبرقی خود را روی کنسول (و داشبورد) اجرا کنید تا ذرات گرد و غبار را از بین ببرید.

مرحله-5. گرد و غبار داشبورد و گرد و غبار را پاک کنید

از گردگیر استفاده کنید تا تا حد امکان گرد و غبار را از داشبورد و سواب های پنبه ای پاک کنید تا وارد فضاهای کوچک اطراف دریچه ها و دستگیره ها شوید. پس از گردگیری، از یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب استفاده کنید تا هرگونه کثیفی و اثر انگشت را پاک کنید.

گرانج داشبورد پنهان را حذف کنید. با پیچاندن یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب به دور خط کش یا همزن رنگ چوبی، به قسمت باریک داشبورد جایی که به شیشه جلو می پیوندد برسید. آن را در منطقه بلغزانید تا زباله ها را جمع آوری کنید.

مرحله-6. فرمان را ضد عفونی کنید

تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها را از روی فرمان و دستگیره‌های تعویض دنده با یک دستمال ضدعفونی‌کننده از بین ببرید. با یک پارچه میکروفیبر تمیز خشک کنید.

 

مرحله-7. چرم تمیز صندلی ماشین

اگر صندلی‌های چرمی ماشین دارید، از ابزار خلاء شکاف استفاده کنید تا گرد و غبار و آلودگی را از روی دوخت و قسمتی که پشتی و صندلی‌های پایین به هم می‌پیوندند با دقت پاک کنید. هر صندلی را با یک پاک کننده چرم تجاری یا محلول آب و صابون زین پاک کنید.

پس از تمیز کردن صندلی، برای بازگرداندن لطافت و درخشش، از نرم کننده چرمی استفاده کنید.

مرحله-8. پارچه تمیز صندلی ماشین

 

برای صندلی های پارچه ای ماشین، با جاروبرقی هر صندلی شروع کنید. نواحی شدیداً لکه دار را با کمی پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی تمیز کنید یا دستورالعمل های مربوط به نوع خاصی از لکه را دنبال کنید. برای لکه های مبتنی بر رنگ مانند کول اید، خمیری از سفید کننده مبتنی بر اکسیژن پودری و کمی آب درست کنید. خمیر را روی ناحیه لکه دار بمالید و اجازه دهید حداقل یک ساعت کار کند قبل از اینکه باقی مانده ها را با جاروبرقی پاک کنید.

پس از پاک شدن لکه های سنگین، دستورالعمل های روی پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی را برای کل صندلی دنبال کنید. از یک برس اسکراب برای تمیز کردن پارچه استفاده کنید و سپس از یک پارچه میکروفیبر آغشته به آب معمولی استفاده کنید تا پاک کننده و کثیفی را پاک کنید.

در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید و اجازه دهید صندلی ها در هوا خشک شوند.

 

کمربندهای ایمنی را تمیز کنید: فراموش نکنید که کمربندهای ایمنی خود را تمیز کنید. از پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی برای تمیز کردن تسمه های پارچه ای استفاده کنید تا کثیفی و لکه از بین برود. بست های فلزی و بست های قالب گیری شده را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید.

مرحله 9. فرش داخلی را جاروبرقی و تمیز کنید

فرش یا کف ماشین را به عنوان یکی از آخرین مراحل برای مکیدن تمام کثیفی ها و زباله هایی که از دریچه ها و شکاف های شما خارج می شوند، جاروبرقی بکشید. در صورت وجود لکه بر روی فرش، از یک قالیشویی تجاری استفاده کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. فراموش نکنید که فرشی را که در صندوق عقب است جاروبرقی بکشید.

مرحله-10. پانل های درب را تمیز کنید

پانل درها ممکن است ترکیبی از فرش و وینیل یا چرم باشد. از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای پاک کردن سطوح و پاک کردن جیب ها استفاده کنید. فراموش نکنید که درب عقب یا هاچ بک را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن درها را باز نگه دارید تا کثیفی و شوره در قسمت بیرونی ماشین شما فرود بیاید.

 

مرحله 11. مقابله با بوهای سخت

در نهایت، اگر ماشین شما هنوز بوی کهنه می دهد، روی فرش و صندلی های پارچه ای را با جوش شیرین خشک بپاشید. بگذارید یک شب بماند و سپس با جاروبرقی تمیز کنید.

همچنین می توانید با قرار دادن مقداری جوش شیرین یا زغال چوب فعال در یک ظرف پلاستیکی در بسته، بوها را کنترل کنید. چند شکاف در درب آن را برش دهید و آن را زیر یکی از صندلی ها قرار دهید. یک ماه در میان محتویات را تغییر دهید.

چگونه داخل خودرو را تمیز کنیم؟

فرش و صندلی

اگر به طور منظم تمیز نشوند، خرده‌ها، ریخته‌ها و کثیفی‌ها شروع به بوییدن می‌کنند.

چه کاری باید انجام دهید: فرش و اثاثه یا لوازم داخلی پارچه را با استفاده از ضمیمه مناسب برای کار جاروبرقی بکشید. موهای کوتاه ابزار اثاثه یا لوازم داخلی می توانند کثیفی را از پارچه به هم بزنند. یک ابزار شکاف می تواند به زیر و بین صندلی ها و به گوشه ها برسد. بخارشوی لکه های فرش و اثاثه یا لوازم داخلی را از بین می برد، اما آب و صابون روی پارچه نرم نیز کار می کند.

چه کاری نباید انجام داد: صندلی ها را خیس نکنید. بالشتک های مرطوب باعث ایجاد کپک می شوند و می توانند بوی کپک ایجاد کنند.

 

چرم و وینیل

چرم و وینیل با یک پوشش محافظ که نیاز به تمیز کردن ملایم دارد درمان می شوند.

چه باید کرد: آنها را با یک پارچه نرم و مقدار کمی آب و صابون ظرف یا زین تمیز کنید. برای جلوگیری از خشک شدن چرم از نرم کننده چرمی استفاده کنید.

چه کاری نباید انجام داد: هرگز از محصولات حاوی سفید کننده یا پراکسید هیدروژن استفاده نکنید. و از اسپری‌های تجاری که سطح داشبورد را خیس یا براق می‌کنند، خودداری کنید، زیرا می‌تواند درخشندگی ایجاد کند.

سطوح سخت

به گفته CDC، محلول‌های حاوی حداقل 70 درصد الکل برای استفاده در اکثر سطوح سخت داخلی خودرو بی‌خطر هستند و همچنین در برابر ویروس کرونا مؤثر هستند.

 

چه باید کرد: یک برس کوچک و تمیز یا مسواک نرم را خیس کنید تا دریچه ها، درزها و جا لیوان ها تمیز شود. سپس الکل را روی یک پارچه میکروفیبر بمالید تا سایر سطوح سخت را به آرامی تمیز کنید.

چه کاری نباید انجام داد: از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا ممکن است ردی از پرز باقی بماند.

شیشه جلو

داخل شیشه جلو و سایر پنجره‌ها می‌تواند در اثر آلودگی هوای بیرون و همچنین بخارات داخلی که بقایایی از خود به جا می‌گذارد و ممکن است دید را مختل کند کثیف شود.

چه باید کرد: با یک پارچه نرم (ترجیحاً بابونه) ​​و شیشه پاک کن حاوی الکل تمیز کنید. از دو پارچه برای جلوگیری از ایجاد رگه استفاده کنید: محصول را با یکی بمالید و با دیگری شیشه را تمیز کنید.

 

کارهایی که نباید انجام دهید: برای جلوگیری از تمیزتر شدن اثاثیه داخلی، همیشه به یاد داشته باشید که پارچه را اسپری کنید نه شیشه را.

صفحات لمسی

صفحه نمایش‌های اطلاعات سرگرمی برجسته‌تر شده‌اند، به این معنی که گرد و غبار و اثر انگشتی که جمع‌آوری می‌کنند نیز برجسته‌تر شده‌اند. اینها به محصولات تمیزکننده متفاوتی نسبت به آنچه برای شیشه استفاده می کنید نیاز دارند.

چه باید کرد: یک پارچه میکروفیبر را با الکل ایزوپروپیل مرطوب کنید، سپس صفحه را به آرامی تمیز کنید.

کارهایی که نباید انجام داد: هرگز از شیشه پاک کننده های مبتنی بر آمونیاک یا شیشه پاک کن استفاده نکنید که ممکن است به پوشش های ضد تابش و اثر انگشت صفحه نمایش آسیب برساند.

سوالات متداول

هزینه تمیز کردن داخل خودرو چقدر است؟

خدمات اصلی جزئیات خودرو باید شامل شستشو، واکس، جاروبرقی داخلی، پولیش داخلی، شستشوی پنجره، تمیز کردن آینه و تریم و تمیز کردن لاستیک باشد. شما می توانید انتظار داشته باشید که 50 تا 125 دلار برای یک وسیله نقلیه با اندازه متوسط ​​و 75 تا 150 دلار برای یک SUV یا ون بپردازید. یک بسته ارتقا یافته معمولاً شامل توجه بیشتر به جزئیات است.

 

چه چیزی داخل خودرو را بهتر تمیز می کند؟

الکل مالشی: این بهترین پاک کننده خانگی برای داخل خودرو خواهد بود، زیرا یک وسیله خانگی بسیار همه کاره برای تمیز کردن داخل خودرو است. می توان از آن برای تمیز کردن قسمت های مختلف داخل خودرو مانند سطوح سخت، صندلی های چرمی یا وینیل و پارچه استفاده کرد.

چگونه داخل ماشینم را عمیق تمیز کنم؟

آیا بخارشوی برای خودروها خوب است؟

انتخاب بخار یک انتخاب عالی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن وسیله نقلیه است زیرا دمای بالا در واقع باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر را از بین می برد و از بین می برد. از آنجایی که بخار در هوا منتقل می شود، گرما به طور طبیعی هر گونه باکتری یا ویروس موجود در هوا را از بین می برد.

آیا می توانم از وثیقه در ماشینم استفاده کنم؟

محصول Pledge برای استفاده روی وینیل، چرم و صفحات چوبی بی خطر است، بنابراین احتمالاً می توانید آن را تقریباً در کل فضای داخلی اتومبیل خود استفاده کنید. Lemon Pledge مدت‌هاست که یک ترفند مخفی است که توسط نمایندگی‌های خودرو استفاده می‌شود تا به مشتریان خود ظاهری تمیز و براق بدهد که می‌توان از آن برای خرید خانه نیز استفاده کرد.

چگونه می توانم داخل خودرو را بدون جاروبرقی تمیز کنم؟

پاسخ ارائه شده توسط

  • یک جارو دستی و خاک انداز. از اینها برای پاک کردن هرگونه کثیفی و زباله استفاده کنید.
  • صابون یا پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی و آب. استفاده از اینها باید به طراوت فرش کمک زیادی کند!
  • فرچه. از آن برای مالش صابون روی فرش استفاده کنید تا از شر باقی مانده آلودگی خلاص شوید.

آیا می توانم از Windex در داخل خودرو استفاده کنم؟

Windex یک پاک کننده عالی برای داخل ماشین شما است که از شر شیشه ها، داشبورد، فرمان و اثاثه یا لوازم داخلی خلاص می شود. این بدون چربی است، بنابراین همه چیز را لغزنده نمی گذارد و به اثاثه یا لوازم داخلی و سطوح چوب مصنوعی آسیب نمی رساند.

چگونه فرش ماشینی کثیف را تمیز کنم؟

 

اگر فرش شما به خصوص کثیف است، می توانید از بخارشوی یا ماشین شستشوی فرش استفاده کنید تا تمیزی عمیق بیشتری داشته باشید. روش دیگر، استفاده از یک قالیشویی قابل حمل، مانند Bissell SpotClean با یک ضمیمه کوچک برای قرار دادن در داخل ماشین. اینها آب و شامپو را به عمق الیاف فرش می مالند.

 

چگونه جزئیات ماشین خود را مانند یک حرفه ای انجام دهم؟

چگونه جزئیات داخلی خودرو خود را در خانه ایجاد کنید:

  • کیسه ها یا جعبه های زباله را خالی کنید.
  • یک جاروبرقی با لوازم جانبی.
  • برس فوم یا مسواک قدیمی.
  • پارچه های پاک کننده میکروفیبر.
  • یک سطل آب گرم و تمیز.
  • مالش (ایزوپروپیل) الکل.
  • شیشه پاک کن (این هم یک شیشه پاک کن خانگی بدون رگه)
  • صابون ظرفشویی مایع.

چگونه می توان فضای داخلی خودرو را خوشبو کرد؟

سعی کنید از سرکه سفید برای پاشیدن فضای داخلی ماشین خود استفاده کنید. روش دیگری که می توانید برای خوشبو کردن ماشین خود امتحان کنید، این است که مخلوطی از آب و سرکه سفید به اندازه مساوی درست کنید. این مخلوط را در داخل ماشین خود بپاشید، بگذارید مدتی بماند و سپس صندلی ها و فرش را بشویید.

آیا جزئیات یک ماشین ارزش آن را دارد؟

جزئیات وسیله نقلیه شما کاملاً ارزشش را دارد، و نه فقط به این دلیل که شما را از شستن ماشین خود نجات می دهد. جزئیات منظم مزایای ارزشمندی برای وسیله نقلیه شما خواهد داشت، از خودروهای کلاسیک گرفته تا رانندگان روزانه.

جزئیات داخلی شامل چه مواردی می شود؟

جزئیات داخلی خودرو می تواند از کارهای ساده مانند جاروبرقی کفپوش ها و فرش ها تا جزئیات کامل که معمولاً شامل تمیز کردن وینیل، پانسمان، شامپو کردن فرش و خدمات تهویه مطبوع چرم است، متغیر باشد.

جزئیات داخلی از چه چیزی تشکیل شده است؟

جزئیات خودروی داخلی – جزئیات داخلی شامل تمیز کردن قسمت های داخلی یک وسیله نقلیه است. برخی از اجزای موجود در کابین داخلی شامل چرم، پلاستیک، وینیل، پلاستیک فیبر کربن و الیاف طبیعی است. برای تمیز کردن کابینت داخلی از تکنیک های مختلفی مانند بخارشوی و جاروبرقی استفاده می شود.

آیا بخار به رنگ خودرو آسیب می رساند؟

بخارشوی برای استفاده آسان و رویکرد مناسب برای فضای بیرونی خودرو. برای تمیز کردن فضای بیرونی خودرو با بخار، باید چیزهای ساده ای را بدانید: بخار باعث آسیب به رنگ خودرو نمی شود، اما میکروفایبر کثیف آسیب می زند، بنابراین برای جلوگیری از هر گونه آسیب تصمیم می گیریم همه مراحل را در یک مکان شرح دهیم.

چگونه ماشین را با بخار تمیز می کنید؟

آیا می توانم از پولیش مبلمان در داخل ماشینم استفاده کنم؟

یک گزینه بهتر این است که به سادگی داشبورد را تمیز نگه دارید و از پارک کردن زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید (در صورت امکان). برای کسانی که مایل به براق شدن روی داشبورد خود هستند، برخی از خرده فروشان استفاده از پولیش مبلمان Pledge را توصیه می کنند. مرحله اول تمیز کردن شیشه داخلی است.

آیا می توانید از پاک کننده چند سطحی روی ماشین استفاده کنید؟

پاک کننده همه منظوره سبز ساده نیز برای تمیز کردن فضای داخلی خودرو شما از جمله فرش، داشبورد، اثاثه یا لوازم داخلی و غیره عالی است. رنگ و سطوح داخلی خودروها و کامیون ها ایمن هستند زیرا فاقد مواد شیمیایی خشن هستند.

آیا می توانم از Pledge برای تمیز کردن داشبورد خود استفاده کنم؟

استفاده از آن بر روی سطوح وینیل، چرم، فولاد ضد زنگ و چوب بی خطر است. صندلی‌ها، فرمان، داشبورد، شیفترها و پانل‌های درها از کاربردهای معمول داخلی هستند. شما می توانید آن را در قسمت بیرونی برای هر چیز کرومی یا ضد زنگ و همچنین برای تمیز کردن و جلا دادن دیواره های بیرونی لاستیک های خود استفاده کنید.

 

چگونه می توانم فرش ماشینی خود را بدون قالیشویی تمیز کنم؟

آیا می توانید فرش ماشینی را با صابون ظرفشویی تمیز کنید؟

از هر گونه فرش شوی یا ترکیبی از آب، صابون ظرفشویی و سرکه سفید به عنوان محلول تمیزکننده خود استفاده کنید. قبل از پاک کردن و برداشتن پاک کننده، به شدت مسواک بزنید. ترفند تمیز کردن فرش خشک کردن است. ما خرید یا اجاره دستگاه جاروبرقی مرطوب/خشک را برای استخراج آب و محلول تمیزکننده توصیه می کنیم.

آیا می توانید از دستمال مرطوب کودک در داخل ماشین استفاده کنید؟

آیا استفاده از دستمال مرطوب نوزاد در ماشین بی خطر است؟ برای بقیه ما، دستمال مرطوب بچه برای تمیز کردن ماشین شما در چراغ قرمز یا حتی زمانی که در چند دقیقه یک مسافر در ماشین خود دارید، عالی هستند. بهترین بخش این است که برخلاف دستمال‌های ضدعفونی‌کننده، دستمال‌های مخصوص نوزادان رایحه‌ای باقی نمی‌گذارند که راز شما را خراب کند.

آیا سرکه برای داخل خودرو بی خطر است؟

سرکه برای تمیز کردن فضای داخلی خودرو کاملا مناسب است و برای تمامی سطوح بی خطر است. با این حال، مهم است که اجازه ندهید سرکه روی هیچ سطحی خشک شود، بلکه بلافاصله آن را با یک حوله میکروفایبر تمیز پاک کنید. سرکه نباید روی رنگ خودرو استفاده شود، زیرا باعث کدر شدن و آسیب به رنگ می شود.

چگونه فرش ماشینم را خشک کنم؟

  • وسایل محافظ بپوشید و مکان مناسبی برای کار پیدا کنید.
  • تا حد امکان آب استخر را حذف کنید.
  • فن ها و یک رطوبت گیر را برای دمیدن هوا برای خشک کردن تنظیم کنید.
  • زیر فرش ماشین را با یک اهرم DIY خشک کنید.
  • برای کمک به خشک شدن از محصولات جاذب رطوبت استفاده کنید.
  • در نهایت بررسی کنید که همه چیز کاملاً خشک شده باشد.

فروشندگان خودرو چگونه خودروها را تا این حد براق می کنند؟

خودروهای دلالان خودرو بسیار براق هستند، زیرا از کارکنان متخصص معروف به دیتیل استفاده می‌کنند که از محصولات و تجهیزات ویژه ریزه کاری خودرو برای تولید نمای براق نمایشگاه استفاده می‌کنند. محصولاتی مانند: شوینده خودکار. موم کارنوبا.