علت روشن نشدن ماشین بعد از کارواش چیست؟

فهرست مطالب

بسیاری از افراد ماشین خود را برای تمیز کردن به کارواش می برند. با این حال ممکن است کارواش رفتن مشکلاتی را برای ماشین، علی الخصوص خودروهای قدیمی ایجاد کند. یکی از این مشکلات روشن نشدن ماشین است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن ماشین بعد از کارواش پرداخته‌ایم.

در مورد اینکه چقدر کارواش می تواند به ماشین شما آسیب برساند، بحث های مختلفی وجود دارد. اگرچه کارواش روشی راحت برای شستشوی ماشین شماست، اما ممکن است آسیب هایی را به همراه داشته باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تمیزی و براقی ماشین خود اهمیت می دهید ممکن است ماشین خود را به کارواش ببرید. اما این موضوع کاملاً بی خطر نیست و گهگاهی مشاهده شده که ماشین بعد از رفتن به کارواش روشن نمی شود. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی “علت روشن نشدن ماشین بعد از کارواش” پرداخته‌ایم تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

علت روشن نشدن ماشین بعد از کارواش

علت روشن نشدن ماشین بعد از کارواش

با موتوری که سوخت تزریق می شود، یعنی آب وارد کاربراتور نمی شود. علت روشن نشدن ماشین بعد از کارواش می تواند از مشکل سیستم جرقه زنی باشد. آب روی قسمت های ولتاژ بالا سیستم یا حتی بخار می تواند باعث شود سیستمی که تا چند دقیقه پیش خوب کار می کرد، نتواند ماشین را روشن کند.

روشن نشدن ماشین بعد از کارواش بیشتر در ماشین های قدیمی دیده می شود. مواد موجود در سیم پیچ احتراق و عایق سیم و درپوش شمع های ماشین همگی با گذشت زمان تخریب می شوند و اغلب ترک های کوچکی را ایجاد می کنند. هنگامی که سیستم خشک است، مشکلی وجود ندارد، اما هنگامی که این ترک ها و سطوح تخریب شده خیس می شوند، به الکتریسیته اجازه می دهند با ولتاژ راه اندازی معمولی هدایت شود و اساساً شمع را اتصال کوتاه می کند.

علاوه بر این، ممکن است آب با سیستم الکتریکی خودرو و از جمله باتری تماس داشته باشد و باعث روشن نشدن ماشین شود. همچنین توجه داشته باشید که شما هرگز نباید ماشینی که روشن است را با آب تمیز کنید. این بدین دلیل است که برخورد آب سرد به موتور داغ و وارد شدن به اجزای الکتریکی در حین فعال بودن آنها می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد.