سنسور فشار تایر می تواند شما را از باد کردن نجات دهد

فهرست مطالب

 

بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) نمایش داده می شود و دارای یک چراغ هشدار زرد روشن است تا در صورت کمبود باد یک یا چند لاستیک به شما هشدار دهد.

سنسورهای فشار تایر جزء ضروری سیستم مانیتورینگ فشار تایر (TPMS) هستند. میلیون‌ها دستگاه از این سیستم‌ها از سال 2008 که در ایالات متحده اجباری شد در خودروهای سواری نصب شده‌اند.

سنسورهای فشار تایر معمولاً به مجموعه میل سوپاپ هر تایر متصل می شوند و با باتری کار می کنند.

به شما هشدار می دهد که تایر شما کم است

در صورتی که حسگر تشخیص دهد که فشار هوا در لاستیک به میزان خطرناکی 25 درصد زیر فشار هوای توصیه شده طبق مقررات دولت فدرال کاهش یافته است – یک پیام هشدار یا یک چراغ در دسته ابزار نمایش داده می شود.

توصیه‌های فشار لاستیک برای لاستیک‌هایی که در اصل روی خودرو بودند، معمولاً روی برچسب روی لبه درب راننده یافت می‌شوند.

حسگرهای TPMS با باتری هایی تغذیه می شوند که برای چندین سال طراحی شده اند اما در نهایت شارژ خود را از دست می دهند. از آنجایی که وقتی باتری خالی است نمی توان سنسورها را به راحتی جدا کرد، کل سنسور باید تعویض شود.

سنسورهای تعویض لاستیک بسته به نوع خودرو قیمت متفاوتی دارند و از منابع بسیاری، از آمازون گرفته تا قطعات خودروی پیشرفته و تایر رک یا در فروشگاه لاستیک محلی شما در دسترس هستند. حداقل 100 دلار برای یک مجموعه 4 تایی که باید در تعمیرگاه یا فروشگاه لاستیک تعویض شود، انتظار داشته باشید.

شما می‌توانید با یک یا چند چرخ از کار افتاده حسگر TPMS به طور نامحدود به رانندگی ادامه دهید، اما اگر پنچری را تشخیص داده باشید و در شرف منفجر شدن هستید، سیستم هرگز نمی‌تواند به شما هشدار دهد.

نوع دومی از سیستم کنترل فشار تایر وجود دارد که کاملاً متفاوت عمل می کند. هیچ سنسور فشار لاستیک در لاستیک ها استفاده نمی شود، اما از سنسورهای سرعت چرخ سیستم ترمز ضد قفل برای تعیین اینکه آیا سرعت یک تایر خاص مطابقت ندارد یا خیر استفاده می شود.

 

این نشان می دهد که دور تایر مشکوک تغییر کرده و ممکن است فشار هوا را از دست داده باشد.

برای اطمینان از روشن ماندن سنسورهای فشار سیستم TPMS خودروی شما تا زمانی که ممکن است، همیشه پس از بررسی فشار هوا یا باد کردن لاستیک‌ها، درپوش میل سوپاپ را تعویض کنید. این به جلوگیری از خوردگی میل سوپاپ کمک می کند، به خصوص زمانی که از نمک برای پاکسازی جاده ها در زمستان استفاده می شود .

سنسور فشار تایر

 

اگر چراغ هشدار TPMS روشن شود

 

هدف TPMS ( سیستم مانیتورینگ فشار تایر ) این است که به شما هشدار دهد زمانی که فشار باد لاستیک خیلی پایین است و ممکن است باعث ایجاد شرایط رانندگی ناایمن شود. اگر چراغ روشن باشد، لاستیک‌های شما ممکن است کم باد شده باشند، که می‌تواند منجر به سایش بیش از حد لاستیک و آسیب احتمالی تایر شود.

درک اهمیت باد کردن مناسب تایرها و اینکه چگونه TPMS می تواند به شما در جلوگیری از یک موقعیت خطرناک کمک کند، مهم است.

هم پر شدن بیش از حد و هم کم پر شدن می تواند منجر به سایش زودرس آج و خرابی احتمالی لاستیک شود. تورم بیش از حد می تواند منجر به کاهش کشش، سایش و پارگی زودرس و ناتوانی در جذب اثرات جاده شود. لاستیک های پر شده نشان دهنده سایش زودرس در مرکز آج است.

از سوی دیگر، کم باد شدن منجر به واکنش کند لاستیک، کاهش مصرف سوخت، ایجاد گرمای بیش از حد و اضافه بار تایر می شود. لاستیک با فشار هوای ناکافی، سایش زودرس را در هر دو طرف لبه‌های آج یا “شانه” نشان می‌دهد.

اگر این اولین باری است که در مورد حسگرهای فشار باد لاستیک ها یاد می گیرید، پیدا کردن نشانگر TPMS روی داشبوردتان آسان است. این چراغ نعل اسبی با علامت تعجب در وسط است.

چراغ هشدار TPMS به چه معناست؟

آیا می دانید با روشن شدن نماد فشار کم لاستیک TPMS چه کاری انجام دهید؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که به صورت دستی فشار باد لاستیک خود را با فشار سنج بررسی کنید و هوا را تا زمانی که فشار به مشخصات سازنده خودرو برسد اضافه کنید. (فشار صحیح را می توان روی درب درب راننده یا در دفترچه راهنمای مالک پیدا کرد، نه روی دیواره جانبی لاستیک – این حداکثر فشار لاستیک است.)

توجه داشته باشید که TPMS شما جایگزینی برای نگهداری فشار لاستیک معمولی نیست. این ابزاری است که می‌توان از آن برای اطلاع‌رسانی در هنگام کم شدن فشار استفاده کرد. با این حال، یک لاستیک می تواند مدت ها قبل از روشن شدن چراغ هشدار TPMS به زیر فشار صحیح لاستیک کاهش یابد. نشانگر TPMS زمانی روشن می شود که فشار باد تایر خیلی کم یا زیاد شود.

  • چراغ Tpms هنگام رانندگی روشن می شود: وقتی چراغ TPMS روشن می شود و روی آن می ماند حداقل یکی از لاستیک های شما در سطح فشار پایین است. فشار تمام لاستیک ها را با یک گیج بررسی کنید و علت افت فشار را مشخص کنید و هوا را اضافه کنید یا لاستیک (های) را در صورت لزوم سرویس کنید.
  • چراغ Tpms روشن و خاموش می شود: هنگامی که فشار(های) تایر نزدیک به سطحی است که هشدار را ایجاد می کند، دماهای نوسان ممکن است باعث روشن و خاموش شدن چراغ TPMS شما شود. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فشار در طول شب به دلیل کاهش دمای محیط که باعث روشن شدن نور می‌شود، کاهش می‌یابد. هنگامی که فشار در طول روز به دلیل افزایش دمای محیط و/یا گرمای تولید شده از رانندگی وسیله نقلیه افزایش می یابد، ممکن است چراغ خاموش شود. از یک گیج برای بررسی فشار همه لاستیک ها استفاده کنید و به هر لاستیکی که کم است هوا اضافه کنید
  • چراغ Tpms چشمک می زند و سپس روشن می ماند: اگر هر بار که ماشین خود را روشن می کنید تقریباً 60 تا 90 ثانیه چشمک می زند و سپس روشن می ماند، به این معنی است که TPMS به درستی کار نمی کند و باید آن را برای مدتی به مرکز خدمات خودرو ببرید. بازرسی. تا زمانی که تعمیر نشود، TPMS از کار افتاده است و نمی تواند به شما در مورد فشار کم لاستیک هشدار دهد. فشار باد همه لاستیک ها را با یک گیج بررسی کنید و به لاستیک هایی که به آن نیاز دارند هوا اضافه کنید.

آیا Tpms جایگزین کنترل فشار لاستیک های معمولی می شود؟

نه! درک اینکه چراغ هشدار TPMS به چه معناست و وقتی روشن می شود چه باید کرد، بخش مهمی از مسئولیت راننده است. با این حال، نباید جایگزینی برای بررسی منظم فشار باد لاستیک باشد. چرا؟ بسته به موقعیت، TPMS ممکن است دارای محدودیت هایی مانند:

  • چراغ هشدار TPMS را می توان طوری تنظیم کرد که کمتر از فشار لاستیک مورد نیاز برای حمل بار در خودرو روشن شود.
  • سنسورها ممکن است اطلاعات فشار تایر را به طور دقیق به رایانه داخلی منتقل نکنند.
  • اگر تایرهای دیگر با همان سرعت فشار را کاهش دهند، ممکن است سیستم نتواند به دقت تعیین کند که تایر خیلی کم است یا خیر.

 

بنابراین، باید از TPMS برای بررسی فشار باد لاستیک یک بار در ماه و قبل از یک سفر طولانی یا هنگام حمل بار اضافی استفاده کنید.