رفع کشش ماشین به یک سمت ، به علت خرابی جلوبندی

فهرست مطالب

رانندگی در وضعیت کشش ماشین به یک سمت ، باعث می شود حواس شما پرت شود و از رانندگی خسته شوید و نتوانید خودرو را در یک مسیر مستقیم حرکت دهید. دلایل زیادی برای کشیدن وسیله نقلیه به یک طرف وجود دارد ، از جمله لاستیک کم باد گرفته تا خرابی سیستم تعلیق ؛ قبل از انجام هر کاری ، شناسایی زمان کشیدن ماشین یه یک سمت مهم است:

✔ آیا  در طول هر تردد به طور مداوم به یک طرف می کشد؟

✔  آیا فقط هنگام ترمز گرفتن است؟

✔ فقط هنگام شتاب گرفتن است؟

✔ آیا بعد از نصب لاستیک های جدید شروع شد؟

✔ آیا فرمان هم می لرزد؟

با فهمیدن اینکه چه موقع وسیله نقلیه شروع به حرکت به سمت چپ یا راست می کند ، می توان علل احتمالی را بررسی کرد و راه حل های کارآمد و مناسب را به کار گرفت.

آنچه می خوانید :

  1. کشش ماشین به یک سمت
  2. کشش ماشین به یک سمت ، هنگام ترمز گیری
  3. کشش ماشین به یک سمت ،هنگام شتاب گیری
  4. کشش ماشین به یک سمت ، پس از نصب تایر های جدید
  5. کشش ماشین به یک سمت و لرزش فرمان

کشش ماشین به یک سمت

رایج ترین دلیل برای کشیدن مداوم ماشین به یک سمت ،  در هنگام رانندگی ،  فشار ناهموار تایر و تراز نامناسب چرخ است.

1.فشار نامناسب تایر

رفع کشش ماشین به یک سمت ،  می تواند به وسیله راه کار ساده ای همچون  قرار دادن هوای بیشتر در لاستیک یا بیرون آوردن مقداری هوا  از آن ، برطرف شود.
لاستیک هایی که بیش از حد باد می شوند یا بیش از حد کم باد می شوند ، می توانند نحوه کج شدن ماشین شما را تحت تأثیر قرار دهند و متعاقباً در تراز خودرو تأثیر بگذارند.

به محض اینکه متوجه شدید ماشین شما به یک طرف می کشد ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فشار باد تایر را بررسی کنید. اگر فشار باد تایر مشکلی نداشت و ماشین به سمت چپ یا راست انحراف داشت ، بروز این  این مسئله ، علت دیگری دارد.

2.تراز نامناسب چرخ

رایج ترین دلیل کشیده شدن ماشین به یک طرف ، تراز نامناسب چرخ است. در این حالت ، هنگام آزاد كردن فرمان ، ماشین در یك جهت منحرف می شود و بعید است كه فرمان به حالت عادی خود برگردد. در صورتی که تراز نامناسب چرخ سبب کشش ماشین به یک سمت باشد ، اگر لاستیک های خود را بررسی کنید ، احتمالاً متوجه ساییدگی ناهموار آج می شوید.

بهم خوردن تراز چرخ اغلب به دلیل  رد شدن از چاله یا برخورد با حاشیه جاده ، رخ می دهد .

شما می توانید تراز کردن چرخ خودرو خود را به تکنسین مجرب وستینال بسپارید ؛ متخصصین ما چرخ ها ، لاستیک ها و سیستم تعلیق را  با استفاده از فناوری و ابزارهای تخصصی ترازبندی ، تنظیم می کنند و آن را به تنظیمات استاندارد باز می گردانند.

شما می توانید تراز 2 یا 4 چرخ را انتخاب کنید. همانطور که از نام آنها مشخص است ، ترازو 2 چرخ فقط بر روی دو چرخ متمرکز است ، در حالی که تراز 4 چرخ ، هر دو محور جلو و عقب را اصلاح می کند و ثبات خودرو را تضمین می کند.

کشش ماشین به یک سمت هنگام ترمز گیری

اگر کشش فقط در هنگام ترمزگیری اتفاق بیفتد ؛نشان دهنده آن است که  در سیستم ترمز مشکلی پیش آمده است . این مسئله به علت گیر کردن کولیس ترمز گیر یا فرسودگی قطعات سیستم تعلیق ، بروز پیدا کند.

1.گیر کردن کولیس ترمز

کولیس ها از سیستم ترمز هیدرولیک نیرو می گیرند و به لنت های ترمز فشار می آورند تا ماشین متوقف شود. هر چرخ کولیس مخصوص به خود را دارد و اگر یکی از آنها گیرکند و بچسبد ، وسیله نقلیه به آن سمت کشیده می شود.

متناوباً ، ممکن است مشکلی در سیلندر چرخ یا نقص هیدرولیکی وجود داشته باشد. اصطکاک غیرضروری روی ترمز در نتیجه هر یک از این عیب ها باعث گرم شدن بسیار زیاد آن می شود و ممکن است بوی سوختنی و همچنین کشش ماشین به یک سمت را مشاهده کنید.

سیستم ترمز یک جز مهم ایمنی است. به همین علت لازم است  توسط یک مکانیک حرفه ای بررسی و رفع شود.

2.قطعات فرسوده سیستم تعلیق

اگر سیستم ترمز مطابق انتظار کار می کند ولی هنگام ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می شود ؛ علت این مشکل فرسودگی قطعات سیستم تعلیق می باشد.   به عنوان مثال ، بوش هاب طبق  پایین که نیاز به تعویض دارند ممکن است باعث شود طبق هنگام ترمز حرکت کند ، متعاقباً موقعیت چرخ را تغییر داده و باعث کشیدن خودرو به یک طرف شود.

در طول عمر یک ماشین ، بیشترین تعویض قطعات مربوط به  سیستم تعلیق خودرو می باشد. شدن قطعات این سیستم، باعث کشیدن ماشین به سمت چپ یا راست می شوند.

کشش ماشین به یک سمت ، هنگام شتاب گیری

مشابه کشش هنگام ترمز ، خودرویی که در هنگام شتاب گرفتن به یک طرف می رود ،  ناشی از تراز نامناسب چرخ نیست. این تقریباً منحصراً نتیجه چیزی به نام هدایت گشتاور است.

هدایت گشتاور

اگرچه هدایت گشتاور  بیشتر بر روی چرخ های جلو ماشین  تأثیر می گذارد ، اما می تواند باعث کشش ماشین به یک سمت نیز بشود.

تست کنید : اتومبیل را در حالت خنثی قرار داده دهید ، آن را در جاده ای هموار برانید . اگر به یک طرف کشیده نشود ، تراز چرخ مشکلی ندارد و علت مشکل می تواند هدایت کننده گشتاور  باشد.

دلایل متعددی برای مشکل در هدایت گشتاور وجود دارد ، از جمله :

      • میل تعادل دارای لرزش بیش از حد
      •  سیبک دارای حرکت بیش از حد است یا در حال خراب شدن

اگر بعد از شتاب گرفتن متوجه شدید که ماشین شما به یک طرف می کشد ، بهتر است به یک تکنسین حرفه ای اجازه دهید تا مشکل را بررسی کند.

کشش خودرو به یک سمت ، پس از نصب تایر جدید

اگر قبلاً هرگز متوجه کشش ماشین خود به چپ یا راست نشده اید اما پس از نصب لاستیک های جدید به طور ناگهانی شروع به کار می کند ، احتمالاً لاستیک (های) جدید دارای آج متفاوت است یا از کیفیت پایینی برخوردار است.

الگوهای مختلف آج

هر لاستیک با الگوی آج خاصی تولید می شود. مارک های مختلف و حتی لاستیک های مختلف از یک مارک دارای الگوهای مختلف آج هستند که از مشخصات سایشی و غلتکی یکسانی برخوردار نیستند.

چیزی به سادگی تعویض یک تایرکه با سه تایر دیگر  مطابقت نداشته باشد ، می تواند باعث کشش ماشین به یک سمت شود ، خصوصاً اگر آن تایر در جلو باشد.

توصیه می شود همیشه سعی کنید لاستیک ها را به صورت جفت تغییر دهید و لاستیک های جدید را روی محور عقب قرار دهید.

کشش اتومبیل به یک سمت و لرزش فرمان

1.توازن چرخ

تعادل چرخ همان تراز بودن چرخ نیست. برای اطمینان از توزیع وزن به طور مساوی در کل چرخ ، وزنه های متعادل کوچک  متقابل به لبه اضافه می شوند.

چرخ نامتعادل باعث لرزش لاستیک می شود که در نتیجه باعث لرزش فرمان می شود. اگر وزن یک طرف چرخ بیش از حد باشد ، می تواند باعث کشیدن ماشین به آن طرف و همچنین تکان دادن فرمان شود.

2.جدا شدن لاستیک

بعضی مواقع لاستیک ها ضعیف تولید می شوند و  به نرمی یا در یک خط مستقیم نمی چرخند. جدا شدن لاستیک زمانی اتفاق می افتد که هوا کمربندهای فولادی را مجبور به جدا شدن از قاب لاستیک کند.

به طور معمول ، می توانید جدا شدن تایر را سریعا تشخیص دهید زیرا چرخ و فرمان شروع به لرزش می کند. جدا شدن لاستیک به طور بالقوه بسیار خطرناک است زیرا می تواند باعث خرابی  تایر شود.