بازسازی گیربکس چیست؟ – هزینه بازسازی انتقال

فهرست مطالب

بازسازی گیربکس چیست؟ – هزینه بازسازی انتقال

یک گیربکس ناموفق می تواند یک مشکل واقعی باشد. و از آنجایی که این بخش بسیار مهمی از عملکرد منظم وسیله نقلیه شما است، نمی توانید مشکل را نادیده بگیرید. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که تعمیرات هزینه زیادی داشته باشد.

 

حتی در این صورت، باید رودررو با شیاطین گیربکس خود روبرو شوید تا با رانندگی با دنده های بد ، قسمت دیگری از ماشین خود را نکشید. در برخی موارد، این به معنای بازسازی است که همانطور که از نام آن پیداست، فرآیند تعمیر و جایگزینی بخش‌های گیربکس است تا دوباره به‌عنوان جدید عمل کند.

گیربکس‌های بازسازی‌شده می‌توانند شامل تعمیرات اساسی باشند، که در آن چندین قطعه تعویض یا تعمیر می‌شوند، یا می‌توانند فرآیند ساده‌تری با تنها چند قطعه تعویض و تمیز کردن خوب باشند. مهم نیست به کدام سمت باید بروید، مهم است که بفهمید چه اتفاقی می‌افتد و هزینه آن چقدر است.

 

بازسازی گیربکس چیست؟

بازسازی گیربکس یک تعمیر اساسی مکانیکی است که در گیربکس خودرو انجام می شود. گیربکس مانند موتور خودرو از مجموعه ای از قطعات مکانیکی مرتبط با یکدیگر تشکیل شده است که در طول زمان و با استفاده طولانی مدت فرسوده می شوند. بازسازی گیربکس خودرو این قطعات فرسوده را بدون تعویض کل گیربکس جایگزین می کند.

اگر قطعات گیربکس نیاز به تعویض دارند و به راحتی قابل دسترسی هستند، یا اگر مشکل الکتریکی وجود داشته باشد، ممکن است بتوان گیربکس را بدون جدا کردن آن از خودرو تعمیر کرد. این به تنهایی در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. با این حال، ممکن است توصیه شود که از همان ابتدا به تصویر بزرگتر نگاه کنید و گیربکس را به طور کامل توسط تکنسین بررسی کنید.

اگر برخی از قسمت های گیربکس شما آسیب دیده باشد، ممکن است قطعات دیگر نیز نیاز به تعویض داشته باشند. اما می دانید، هنگامی که تعویض قطعات شروع شود، می تواند یک نبرد بازنده باشد. در واقع، بازسازی گیربکس می تواند هوشمندانه ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب شما باشد.

 

چگونه می دانید که گیربکس شما نیاز به بازسازی دارد؟

برخی موارد می تواند به شما بگوید که سیستم انتقال شما نیاز به تعمیر اساسی دارد.

  • وقتی روی پدال گاز پا می گذارید، موتور صدای بلند و ناخوشایندی ایجاد می کند. آنجا و بعد، متوجه خواهید شد که انتقال مشکل دارد و نیاز به بازسازی دارد.
  • در حین حرکت، متوجه بوی سوزش یا بوی عجیبی خواهید شد که از موتور خارج می شود.
  • یکی دیگر از نشانه های قابل مشاهده نشتی مایع انتقال است.

وقتی وسیله نقلیه خود را برای مدتی در یک نقطه پارک می کنید، متوجه مایعات رنگی روی زمین می شوید. این نشانگر یک سیستم انتقال معیوب است. به یاد داشته باشید، روغن گیربکس در رنگ های متفاوتی عرضه می شود. به تشخیص آن از سایر روغن ها کمک می کند.

  • یکی دیگر از عوامل نشان دهنده ساییدن دنده ها است که باعث سخت شدن آن در هنگام تعویض دنده می شود. ممکن است در نتیجه گرم شدن یا کثیف شدن مایع انتقال، در نتیجه باعث آسیاب شدن چرخ دنده ها شود.
  • هنگام درگیر کردن دنده، در یک دنده می ماند یا اصلا درگیر نمی شود. باید به شما بگوید که سیستم انتقال شما نیاز به بازسازی دارد
  • علیرغم اینکه موتور خودرو به طور معمول کار می کند، خودرو قدرت کمی دارد یا اصلاً قدرت ندارد. به نظر می رسد این وسیله نقلیه در حال حرکت است. باید به شما بگوید که گیربکس مشکل دارد.
  • اکثر وسایل نقلیه دارای سیگنال های نور انتقال هستند. وقتی این چراغ بالا می‌آید، وقت آن است که انتقال را بررسی کنید

 

پس از توجه به علائم بالا، باید سیستم انتقال خود را بررسی کنید . در آن زمان است که می توانید تعیین کنید که آیا نیاز به بازسازی یا جایگزینی کل سیستم دارید.

فرآیند بازسازی انتقال چیست؟

یک عنصر مهم در تشخیص انتقال، تعیین منبع مشکل است تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که آیا بازسازی انتقال را ادامه دهید یا نه. فرآیند بازسازی انتقال معمولاً شامل موارد زیر است:

 

  • گیربکس را از وسیله نقلیه خود خارج کنید و آن را جدا کنید
  • گیربکس را با عبور دادن آن از طریق واشر قطعات، از نظر شیمیایی تمیز کنید
  • هر گونه قطعات گیربکس خراب، به علاوه تمام مهر و موم و واشر، با قطعات جدید جایگزین می شود
  • هر گونه تعمیرات برق مورد نیاز انجام می شود
  • ممکن است از زمانی که خودروی خود را خریداری کرده اید، پیشرفت هایی در قطعات و فناوری گیربکس خودروی شما ایجاد شده باشد. اگر چنین است، ممکن است این قطعات به روز شده برای بهبود عملکرد گیربکس شما و افزایش طول عمر آن گنجانده شوند
  • آخرین اما نه کم اهمیت، گیربکس بازسازی شده دوباره در وسیله نقلیه شما نصب می شود

چه چیزی باعث می شود که انتقال نیاز به بازسازی داشته باشد؟

برخی از قسمت‌های گیربکس شما را می‌توان بدون انداختن آن از خودرویتان تعمیر کرد، اما همه قطعات به راحتی قابل دسترسی نیستند. اگر قطعه ای نیاز به تعمیر داشته باشد که از قسمت زیرین خودرو قابل دسترسی نباشد، گیربکس باید جدا شود.

 

با این حال، برخی از آسیب ها فراتر از تعمیر یک جزء است. با گذشت زمان، سایش و پارگی می تواند به چرخ دنده ها و سایر اجزایی که برای عملکرد صحیح نیاز به تلرانس های محکم دارند، آسیب برساند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازسازی برای جایگزینی قطعات با قطعات جدید یا بازسازی شده مورد نیاز است.

دقیقاً چه چیزی برای بازسازی یک گیربکس انجام می شود؟

بازسازی کامل یک گیربکس شامل حذف گیربکس و جداسازی کامل آن است. هر جزء از نظر آسیب یا سایش بیش از حد بررسی می شود. قطعاتی که شکل خوبی دارند برای استفاده در گیربکس مونتاژ شده تمیز می شوند، در حالی که هر قسمتی که نیاز به تعویض داشته باشد در این مرحله مراقبت می شود. کلاچ ها، مهر و موم ها، واشرها و سایر اقلام فرسوده نیز تعویض خواهند شد.

 

تفاوت بین بازسازی و تعمیر گیربکس چیست؟

هیچ فرقی نداره این دو اصطلاح به یک معنا هستند، اما مردم در طول سال ها از آنها به جای یکدیگر استفاده می کنند. همچنان باید سؤالاتی بپرسید تا مشخص شود که واقعاً با بازسازی یا تعمیرات اساسی گیربکس چه چیزی دریافت می‌کنید تا مطمئن شوید که تعمیرگاه خدماتی را که می‌خواهید دریافت کنید، درک می‌کند.

هزینه بازسازی یک گیربکس چقدر است؟

با توجه به فرآیند پیچیده جداسازی و جداسازی گیربکس، ساعات زیادی نیاز است. این بدان معناست که درصد زیادی از هزینه صرف نیروی کار خواهد شد. هزینه نیز به میزان آسیب و قطعاتی که باید تعویض شوند بستگی دارد.

اکثر بازسازی ها بین 8 تا 15 ساعت طول می کشد که به 800 تا 1500 دلار هزینه نیروی کار تبدیل می شود.

مهم ترین عاملی که بر هزینه کل بازسازی گیربکس تأثیر می گذارد، میزان آسیب به انتقال و محل انتقال است.

به طور متوسط، بازسازی گیربکس با نیروی کار و قطعات حدود 2000 تا 3000 دلار هزینه خواهد داشت.

این امر در مورد بازسازی های گسترده صدق می کند، اما ممکن است بسته به اینکه چه قسمتی در حال بازسازی است و مدل ماشین مورد نظر، قیمت بالاتر یا کمتر باشد.

گیربکس بازسازی شده چیست؟

مردم اغلب یک گیربکس بازسازی شده را با یک گیربکس بازسازی شده اشتباه می گیرند.

 

در حالی که هر دو فرآیند شامل نوسازی گیربکس می‌شوند، یک گیربکس بازسازی‌شده به طور کامل با جایگزینی هر جزء، بدون توجه به شرایط آن، بازسازی شده است.

بنابراین یک گیربکس بازسازی شده هزینه بیشتری خواهد داشت، زیرا کار اضافی باید تکمیل شود و قطعات بیشتری جایگزین خواهند شد.

 

سوالات متداول

بازسازی گیربکس چیست؟

فرآیند بازسازی گیربکس معمولاً شامل موارد زیر است: حذف گیربکس از وسیله نقلیه خود و از بین بردن آن. گیربکس را با عبور دادن آن از طریق واشر قطعات، از نظر شیمیایی تمیز کنید. هر گونه قطعات گیربکس خراب، به علاوه تمام مهر و موم و واشر، با قطعات جدید جایگزین می شود. هر گونه تعمیرات برق مورد نیاز است

 

چگونه یک انتقال را بازسازی کنیم؟

 

فرآیند بازسازی انتقال معمولاً شامل موارد زیر است:

  • گیربکس را از وسیله نقلیه خود خارج کنید و آن را جدا کنید.
  • گیربکس را با عبور دادن آن از طریق واشر قطعات، از نظر شیمیایی تمیز کنید.
  • هر گونه قطعات گیربکس خراب، به علاوه تمام مهر و موم و واشر، با قطعات جدید جایگزین می شود.
  • هر گونه تعمیرات برق مورد نیاز انجام می شود.

آیا ارزش آن را دارد که یک گیربکس بازسازی شود؟

بازسازی گیربکس می تواند در کوتاه مدت پول زیادی را برای شما صرفه جویی کند و در عین حال پرداخت خودرو را از بودجه ماهانه شما دور نگه دارد. برای بسیاری، بازسازی انتقال آنها ارزش هزینه اولیه را دارد. بازسازی یک گیربکس ممکن است بیست و پانصد دلار یا بیشتر برای شما هزینه داشته باشد، که بخش قابل توجهی از تغییر است.

آیا بازسازی یا تعویض گیربکس ارزان تر است؟

تعویض گیربکس گران ترین گزینه هنگام تعمیر گیربکس است. در بسیاری از موارد، این را می شنوید که به عنوان «تولید مجدد» نامیده می شود. اساساً سازنده قطعات خراب شده را با قطعات اصلاح شده جایگزین می کند. این گزینه در صورتی است که گیربکس آنقدر آسیب دیده باشد که حتی به فکر بازسازی نیست.

هزینه بازسازی یک گیربکس چقدر است؟

بازسازی گیربکس خودرو به طور متوسط ​​1500 تا 3000 دلار هزینه دارد. با این حال، این بسته به عواملی مانند مدل خودرو، پیشرانه، آسیب و هزینه نیروی کار می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. هنگام بازسازی گیربکس، تنها قطعاتی که به درستی کار نمی کنند تعویض می شوند.

چه چیزی در بازسازی گیربکس گنجانده شده است؟

فرآیند بازسازی انتقال معمولاً شامل موارد زیر است:

  • گیربکس را از وسیله نقلیه خود خارج کنید و آن را جدا کنید.
  • گیربکس را با عبور دادن آن از طریق واشر قطعات، از نظر شیمیایی تمیز کنید.
  • هر گونه قطعات گیربکس خراب، به علاوه تمام مهر و موم و واشر، با قطعات جدید جایگزین می شود.
  • هر گونه تعمیرات برق مورد نیاز انجام می شود.

بازسازی گیربکس چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط، انتظار می رود که یک انتقال بازسازی شده بین 30000 تا 50000 مایل طول بکشد. اگر کار بسیار خوب انجام شود و تعمیر و نگهداری منظم انجام شود، بازسازی گیربکس می تواند تا زمانی که گیربکس اصلی (به طور متوسط ​​120000 تا 200000 مایل) طول بکشد.

 

آیا خرید گیربکس دست دوم بهتر است یا بازسازی شده؟

 

با بازسازی گیربکس یا حتی یک گیربکس بازسازی شده با کیفیت بالا از یک شرکت معتبر مانند گیربکس گواهی شده، خودروی شما ارزش فروش مجدد بیشتری نسبت به گیربکس دست دوم حفظ خواهد کرد.

علائم انتقال شما در حال خاموش شدن چیست؟

علائم هشداردهنده انتقال شما در حال خاموش شدن است:

  • بدون شروع یا شروع آهسته.
  • چرخ دنده لیز خوردن.
  • بوی سوختگی.
  • نشت مایع انتقال.
  • بالا رفتن یا پریدن.
  • نویز انتقال
  • تاخیر در حرکت
  • جابجایی سخت

آیا بازسازی یک انتقال سخت است؟

سطح دشواری. بازسازی گیربکس اتوماتیک به طور کلی به عنوان یک کار دشوار در نظر گرفته می شود زیرا تعمیرگاه باید با نوع خاص گیربکس شما آشنا باشد. گیربکس های اتوماتیک از خودرویی به خودروی دیگر بسیار متفاوت هستند و هر کدام به قطعات و ابزارهای کاملاً متفاوتی برای بازسازی نیاز دارند.

انتقال چقدر باید طول بکشد؟

برخی از انتقال ها می توانند بیش از 10000 مایل طول بکشند، در حالی که برخی دیگر بیش از 200000 مایل طول می کشند. با این حال، به طور کلی، تعمیر و نگهداری منظم خودرو عامل شماره یک است که بر طول عمر گیربکس تأثیر می‌گذارد و نگهداری خوب می‌تواند به دوام بیشتر آن کمک کند.

چگونه یک گیربکس لغزنده را تعمیر می کنید؟

سیال سوخته یا فرسوده – تخلیه و دوباره پر کنید

 

  • وسیله نقلیه را بالا ببرید و پیچ تابه را باز کنید.
  • فیلتر را بردارید و تعویض کنید.
  • واشر گیربکس قدیمی را خراشیده و تعویض کنید.
  • ماهیتابه را پیچ کنید و با ATF پر کنید.
  • خودرو را روشن کنید و نشتی را بررسی کنید.
  • برای تمیز کردن آشفتگی هایی که به تازگی ایجاد کرده اید، از مقادیر فراوانی از بستر بچه گربه استفاده کنید.

تعویض گیربکس چند ساعت طول می کشد؟

هزینه نیروی کار تعویض گیربکس: بخش بزرگی از هر جایگزینی یا بازسازی گیربکس، هزینه نیروی کار است. برداشتن و نصب یک گیربکس حداقل شش ساعت طول می کشد که اغلب دو برابر آن است.

چگونه یک انتقال بازسازی شده را بررسی می کنید؟

آیا می توانید گیربکس اتوماتیک را در خانه بازسازی کنید؟

باز هم، تا زمانی که برای هر قسمت مکانی و راهی برای تمیز کردن آنها دارید، این فرآیند می تواند توسط یک مکانیک آماتور تکمیل شود. در حالی که ممکن است برای جداسازی و مونتاژ مجدد به ابزارهای سنگین تری نیاز باشد، این کار شدنی است.

آیا ارزش بازسازی گیربکس CVT را دارد؟

در نتیجه، با در دسترس شدن و مقرون به صرفه شدن قطعات و ابزارهای ویژه (در صورت نیاز)، بازسازی CVT به تجربه لذت‌بخش‌تر و سودآورتری تبدیل خواهد شد. تا آن زمان، در مورد نحوه ادامه دادن احتیاط لازم است، زیرا در تجارت برای از دست دادن پول نیستید.

 

چگونه متوجه می شوید که یک انتقال از یک زباله دان خوب است؟

شفت خروجی باید زمانی بچرخد که گیربکس در یک دنده جلو/عقب قرار دارد و شفت ورودی می چرخد. در نهایت، شفت خروجی را بگیرید و آن را بکشید/فشار دهید تا بازی بیش از حد را بررسی کنید. اگر هیچ مشکل آشکاری مشاهده نشد، احتمالاً یک گیربکس زباله خوب دارید.

 

آیا انتقال بازسازی شده نیاز به خرابی دارد؟

پس از نصب گیربکس تازه بازسازی شده، شکستن کلاچ های جدید بخش مهمی از کل فرآیند است.

آیا هنگام بازسازی گیربکس نیاز به تعویض مبدل گشتاور دارید؟

خبر خوب این است که اگر فقط مبدل گشتاور شما مشکل دارد زیرا یک واحد مستقل است، ممکن است نیازی به تعویض یا بازسازی کل گیربکس خود نداشته باشید. مبدل های گشتاور را می توان به صورت تک واحدی سرویس یا تعویض کرد.

هزینه بازسازی گیربکس CVT چقدر است؟

میانگین هزینه تعمیر گیربکس CVT بین 3500 تا 8000 دلار است. قیمت بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه متفاوت است. خودروهای CVT نیسان و هوندا در رده‌های پایین‌تر قرار دارند در حالی که CVT‌های سوبارو در رده‌های بالاتر قرار دارند.

موتورهای بازسازی شده چقدر دوام می آورند؟

اگر این کار را درست انجام دهید، ممکن است برای مدت طولانی نگران موتور ماشین خود نباشید. اگر بازسازی موتور به درستی انجام شود، می تواند بیش از 100000 مایل دوام بیاورد! و حتی فقط نگهداری از وسیله نقلیه و انجام برخی از کارها به تنهایی به حفظ مسافت پیموده شده نیز کمک می کند.

 

تفاوت بین گیربکس بازسازی شده و بازسازی شده چیست؟

به طور کلی، “تجدید ساخته شده” نشان می دهد که یک واحد کار ماشینی اضافی داشته است که سطح کیفیت را به همان استاندارد یک قطعه جدید می رساند. در حالی که یک گیربکس “بازسازی شده” معمولاً به این معنی است که فقط قطعات فرسوده جایگزین شده اند، فرآیند ساخت مجدد گیربکس معمولاً بسیار دقیق تر است.