اهمیت تعویض روغن در خودرو

فهرست مطالب

اهمیت تعویض روغن در خودرو

روغن موتور یک افزودنی حیاتی در  هر وسیله نقلیه موتوری است. این عنصر کلیدی برای یک موتور سالم نیاز است تا ماشین شما در مسافت هزاران کیلومتر به خوبی کار می‌کند. در واقع، تعویض روغن موتور خودرو بخش مهم و روتین مراقبت از خودرو است که Firestone Complete Auto Care سالانه بیش از شش میلیون تعویض روغن انجام می دهد!

اما در وهله اول چرا خودروها به تعویض روغن نیاز دارند؟ برای اینکه بدانید چرا خودروها برای عملکرد  مناسب خود به روغن نیاز دارند و مزایای فراوان روغن موتور  و سایر افزودنی ها در چه چیزی است.

چرا خودروها برای عملکرد  مناسب خود به روغن نیاز دارند؟

نقش اصلی روغن موتور روانکاری قسمت های متحرک موتور شماست. از آنجایی که قطعات پیچیده و سریع در یک موتور بسیار زیاد است،

روغن موتور با کاهش اصطکاک و ساییدگی، برای عملکرد روان قطعات ضروری است. گاهی اوقات تنها چیزی که مانع از آسیاب شدن قطعات موتور می شود، لایه نازکی از روغن موتور است.

با این حال، حتی یک موتور خوب روغن کاری شده، گرمای زیادی تولید می کند. به همین دلیل یکی دیگر از عملکردهای حیاتی روغن موتور این است

که گرما را از اجزای مختلف دور کند و به کارکرد موتور در دمای بهینه کمک کند. بدون روغن موتور، موتور شما به سرعت گیر می کند و ممکن است بیش از حد گرم شود.

اهمیت تعویض منظم روغن

علاوه بر این که بدانید روغن موتور چه کار می کند، مهم است که بدانید چگونه روغن خود را چک کنید، تا بدانید روغن خودروی شما کم شده است یا خیر.

تعویض منظم روغن برای به دست آوردن قابلیت اطمینان و حداکثر عملکرد خودرو شما بسیار مهم است. عدم تعویض روتین روغن می تواند

عواقب جدی برای سلامت خودرو داشته باشد و حتی در صورت کارکردن موتور بدون روغن می تواند منجر به خرابی کامل موتور شود.

در گذشته توصیه استاندارد این بود که روغن خود را هر 3000 تا 5000 مایل تعویض کنید، اما ممکن است بسته به برنامه تعمیر و نگهداری پیشنهادی سازنده شما،

نیاز به تعویض بیشتر یا کمتر داشته باشید. همیشه برای اطلاع از درجه روغن، نوع و برنامه نگهداری توصیه شده برای وسیله نقلیه خود به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

اگر چراغ قرمز روغن روی داشبوردتان ظاهر شد، فوراً خودرو خود را تعمیر کنید، زیرا ممکن است با فشار روغن کم یا بدون نشتی روغن مواجه شده باشید.

هنگامی که برای تعویض روغن آماده شدید، برای خدمات تخصصی و بررسی حسن نیت به نزدیکترین Firestone Complete Auto Care مراجعه کنید.

مزایای اضافی روغن موتور

فناوری روغن موتور از زمان اولین استفاده از آن در اواخر دهه 1800 راه طولانی را پیموده است. در حالی که وظیفه اصلی روغن موتور روانکاری

و خنک کردن قطعات موتور بود  و هنوز هم هست، بیشتر روغن موتورهای مدرن مزایای بیشتری را ارائه می دهند  و عملکرد موتور را بهبود می بخشد.

یکی دیگر از عملکردهای مهم روغن موتور این است که با پردازش کثیفی و سایر آلاینده ها از طریق فیلتر روغن به تمیز نگه داشتن موتور شما کمک می کند.

علاوه بر این، روغن موتور می‌تواند شامل انواع مختلفی از ترکیبات شیمیایی مفید معروف به مواد افزودنی باشد که می‌توانند عملکرد روغن را افزایش دهند.

 از مزایای استفاده  روغن موتور عبارتند از:

  • بازدارنده های خوردگی برای محافظت در برابر تشکیل زنگ
  • مواد پراکنده برای حذف و جلوگیری از تجمع لجن
  • بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته برای افزایش کارایی روغن در دماهای  بالا

روغن موتور کمک زیادی به کارکرد نرم موتور شما می کند. مزایای دقیق خودرو شما تا حد زیادی به نوع روغنی که استفاده می کند بستگی دارد،

از روغن موتور معمولی گرفته تا مسافت پیموده شده تا ترکیب مصنوعی و روغن موتور تمام مصنوعی. در حالی که روغن موتور فول سنتتیک

معمولاً اندکی قیمت بالاتری دارد، اما برای اکثر خودروها بهترین عملکرد را دارد.

مهم نیست که ماشین شما از چه نوع روغنی استفاده می کند، این یک جزء حیاتی است که باعث می شود موتور به طور موثر کار کند.

بعلاوه، تعویض منظم روغن با کمک به پوشاندن قطعات موتور و محافظت در برابر سایش، راه بسیار خوبی برای صرفه جویی در مصرف گاز است.

تعویض روغن مناسب با قیمت مناسب

اکنون که می دانید اهمیت روغن موتور در چیست و  چقدر برای عملکرد مناسب و بهینه خودروی شما اهمیت دارد، آیا برای تعویض روغن آماده هستید؟

برای تعویض روغن بعدی خود به فروشگاه های آنلاین سر بزنید و یک روغن با کیفیت و از برند و شرکت معتبر خریداری کنید.