چری eQ7 شاسی بلند برقی جدید چینی ها معرفی شد

فهرست مطالب

خودروساز چینی چری از شاسی بلند برقی eQ7 پرده برداشت. اس یو وی الکتریکی ای کیو 7 ویژگی‌هایی نظیر طراحی به‌روز و پیشرانه 210 اسب بخاری دارد. چینی‌ها مدت قابل توجهی است که به تولید خودروهای تمام برقی، از سدان گرفته تا شاسی بلند روی آورده‌اند. شاسی بلند eQ7 از چری هم یکی از برقی‌های جدید بازار چین است که به‌تازگی از آن رونمایی شد. پلتفرم الکتریکی اختصاصی جدید، قدرت 210 اسب بخاری پیشرانه و طراحی همگام با ترندهای روز برخی از ویژگی‌های این محصول تازه Chery هستند.

معرفی شاسی بلند تمام برقی چینی چری eQ7

طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی

نمای جلو شاسی بلند برقی چینی چری eQ7

در زمینه پایه‌ی ساخت و تولید باید ذکر کرد که ای کیو ۷ مبتنی بر پلتفرم الکتریکی جدیدی توسعه پیدا کرده و در بدنه آن حجم چشمگیری آلومینیوم به‌کار رفته است. این شاسی بلند چینی به‌لطف پلتفرم الکتریکی مذکور، اکنون ۲۵ درصد وزن کمتری دارد که مزایایی در زمینه‌های مختلف از جمله عملکرد آن را به‌دنبال خواهد داشت.

نمای کناری شاسی بلند برقی چینی چری eQ7

در طراحی نمای جلو شاسی بلند برقی چری eQ7 می‌توان شکل ذوزنقه‌ای‌مانند ناحیه پایین، طراحی جداگانه چراغ‌های جلو و ترکیب چراغ‌های نوربالا و نورپایین با منفذهای هوا در دو طرف را مشاهده کرد. در نمای کناری این شاسی بلند هم آینه‌های بغل مشکی و ستون D مشکی با طراحی سقف موسوم به «شناور» به‌چشم می‌آید. ضمن این، رینگ‌های 19 اینچی با پره‌های مستطیلی برای این خودرو چینی انتخاب شده‌اند. نمای عقب را هم چراغ سرتاسری، اسپویلر کوچک سقف با چراغ ترمز، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های وسط صندوق عقب و پنل مشکی پایین تشکیل می‌دهند.

نمای عقب شاسی بلند برقی چینی چری eQ7

ای کیو ۷ در زمره اس یو وی‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد. این محصول چری ۴۶۷۵ میلی‌متر طول، ۱۹۱۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و دو محور آن در فاصله ۲۸۳۰ میلی‌متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

کابین اس یو وی ای کیو 7

چری در فضای داخلی شاسی بلند الکتریکی eQ7 دو نمایشگر پیوسته را تعبیه کرده است. یکی از این نمایشگرها به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال، عهده‌دار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است. همچنین زیر کنسول مرکزی دریچه‌های هوای کشیده جا گرفته‌اند و در تصویر منتشر شده، اثری از دسته دنده در کنسول مرکزی نیست.

مشخصات فنی شاسی بلند برقی چری eQ7

قوای محرکه اس یو وی eQ7 را یک موتور الکتریکی 208 اسب بخاری تامین می‌کند و یک باتری پک لیتیوم آهن فسفات به‌عنوان منبع تغذیه آن در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت این خودرو چینی با این پیشرانه به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

زمان عرضه و قیمت ای کیو ۷ چری

شاسی بلند چری eQ7 در بازار چین می‌تواند رقیبی برجسته برای خودروهایی نظیر بی وای دی سانگ پلاس برقی باشد. این خودرو در نیمه دوم سال 2023 با قیمت 21,800 دلار تا 29,100 دلار روانه بازار می‌شود. در مقطع کنونی، هدف آن بازار چین است؛ ولی این احتمال وجود دارد که در آینده در بقیه بازارها به عرضه برسد.