پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳ با موتور توربو بنزینی و دیزلی

فهرست مطالب

پیکاپ ریچ مدل 2023 جدیدترین وانت دوکابین چینی‌ها است که با دو پیشرانه مختلف به بازار می‌آید. در ادامه به طور کامل با Pickup Rich 2023 آشنا خواهید شد. چینی‌ها هنر خود را در ساخت پیکاپ‌های برقی مثل جیلی رادار R6 و وانت‌های مدرن مثل فوتون تونلند مارس ۷ نشان داده‌اند، اما هنوز هم فرمول ساخت وانت‌های اقتصادی را بلد هستند؛ البته اقتصادی از نگاه خودشان نه ایرانی‌ها! پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳ یا همان فیس لیفت مدل ۱۴۰۲ قرار است دوباره در قامت یک وانت ارزان قیمت راهی بازار شود؛ اما آیا به ایران هم می‌آید؟

فهرست عناوین:

  • معرفی کوتاه پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳
  • طراحی ظاهری و ابعاد وانت دوکابین ریچ فیس لیفت جدید
  • کابین و داشبورد وانت ریچ مدل ۱۴۰۲
  • مشخصات فنی و قیمت پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳

معرفی کوتاه پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳

وانت دوکابین ریچ فیس لیفت 1402

وانت دوکابین ریچ مدل ۲۰۲۳ تقریبا هم‌اندازه زامیاد ریچ و حدودا ۵ متری است. این نسخه به دو پیشرانه توربو دیزل و توربو شارژ بنزینی مجهز شده و گیربکس آن هم دستی است و می‌تواند نیروی موتور را به هر چهار چرخ ارسال کند. همچنین فراموش نکنید که این وانت، دست‌پخت دانگ فنگ است و با چینی‌های بی کیفیت، زمین تا آسمان فرق دارد.

طراحی ظاهری و ابعاد وانت دوکابین ریچ فیس لیفت جدید

اندازه و ابعاد پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳ تقریبا به ۵ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۱.۷ متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محورهای آن هم برابر با ۲.۹ متر است. رینگ‌های ۱۵ اینچی آلومینیومی حتی در نسخه استاندارد هم وجود دارند و به‌نظر می‌رسد که ارتفاع کف خودرو هم از سطح زمین، کمی افزایش پیدا کرده باشد.

وانت دوکابین ریچ فیس لیفت 1402

از آن‌جایی که این وانت، فقط مخصوص کار است و در دسته وانت‌های سایز متوسط اقتصادی طبقه‌بندی می‌شود، پس انتظار چهره جذابی را از آن نداریم. تنها تفاوت آن با پیکاپ ریچ زامیاد و ریچ فیس لیفت پارس خودرو، به طرح هواکش‌های کاپوت آن مربوط می‌شود و نمای کناری و عقب آن، بدون تغییر باقی مانده‌اند.

کابین و داشبورد وانت ریچ مدل ۱۴۰۲

وانت دوکابین ریچ فیس لیفت 1402

طراحی چینی در قسمت اتاق و داشبورد پیکاپ ریچ مدل 2023 کمی خود را به زحمت انداخته و این بخش را تغییر داده‌اند. مولتی‌مدیای 8 اینچی با پشتیبانی از بلوتوث و AUX از مهم‌ترین تفاوت‌های این قسمت با نسخه‌های قبلی است؛ اما سیستم تهویه هوای اتوماتیک همچنان باعث تاسف خواهد بود.

به‌علاوه از دنده کمکی هم خبری نیست و انتخاب حالت دیفرانسیل، توسط یک کلید چرخان انجام می‌شود. تنظیم آینه‌های جانبی هم کاملا برقی است، اما صندلی را باید دستی تنظیم کنید. روی کنسول میانی هم به جز یک جالیوانی و اهرم ترمز دستی، هیچ چیز دیگری وجود ندارد و تا جایی هم که چشم کار می‌کند، می‌توانید پلاستیک خشک را بیابید.

مشخصات فنی و قیمت پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳

پیکاپ دوکابین ریچ مدل 2023

پیکاپ دوکابین ریچ فیس لیفت مدل 1402 در دو نسخه بنزینی و دیزلی راهی بازار خواهد شد که هر دو آن‌ها، پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ را حمل می‌کنند. پیکاپ ریچ مدل 2023 در نسخه توربو دیزل با پیشرانه YCY24165-61، تقریبا 160 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس دستی 5 سرعته، به راننده تحویل می‌دهد.

پیکاپ دوکابین ریچ مدل 2023

این اعداد در پیکاپ ریچ مدل 2023 توربوشارژ بنزینی که به پیشرانه 2TZH مجهز شده، به 155 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور کاهش پیدا می‌کنند. مصرف سوخت ترکیبی نسخه دیزل و بنزینی در هر 100 کیلومتر رانندگی، به ترتیب برابر با 6.9 و 8.7 لیتر است که این فاکتور نسبت به پیکاپ ریچ زامیاد، به‌شدت کاهش یافته است. هر دو نسخه به سیستم حرکت 4WD مجهز هستند و سیستم ترمز تمام چرخ دیسک هم به‌صورت استاندارد، روی آن‌ها وجود دارد. همچنین امکانات رفاهی و آپشن‌های فیس لیفت جدید به چند مورد زیر خلاصه می‌شوند:

  • سیستم کنترل پایداری
  • دوربین دنده عقب
  • سنسور پارک در سپر عقب
  • ترمز ABS و سیستم توزیع نیروی ترمز
  • کنترل ارتفاع نور چراغ‌ها از داخل کابین
  • تریم طرح چرم برای برخی قسمت‌های کابین و صندلی‌ها
  • شارژر USB و فندکی 12 ولت
  • ۲ کیسه هوا
  • کنسول میانی
  • نمایشگر مولتی‌مدیا لمسی ۸ اینچی
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
در انتهای کار به قیمت پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳ می‌رسیم که از ۱۱.۳ هزار دلار شروع می‌شود و نهایتا به ۱۶.۵ هزار دلار می‌رسد. هرچند که این خودرو در تمام چین به‌عنوان یک وانت اقتصادی شناخته می‌شود، اما قیمت پیکاپ ریچ فیس لیفت مدل ۱۴۰۲ در ایران، احتمالا از ۱.۲ میلیارد تومان شروع شود و سرانجام به نزدیک ۱.۹ میلیارد تومان هم برسد. شرکت پارس خودرو و برند زامیاد در حال حاضر با نیسان کارون، کاپرا و وانت معروف زامیاد (نیسان آبی)، پادرا و پادرا پلاس، در بازار ایران فعالیت می‌کنند و مشتری‌های خود را دارند. پیکاپ ریچ مدل ۲۰۲۳ هم در برابر موارد یاد شده، چیز خاصی را ارائه نمی‌دهد؛ پس واردات آن به ایران، کمی دور از ذهن است، اما اصلا منتفی نیست.