نقد و بررسی تویوتا راو 4

فهرست مطالب

نقد و بررسی تویوتا راو 4 / کم‌آپشن اما جان سخت!

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تویوتا راو 4

تویوتا راو 4 جزو پرفروش‌ترین SUV های بازار آمریکا است که از محبوب‌ترین خودروهای بازار جهانی نیز محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمپانی تویوتا از همان ابتدا به ساخت خودروهای بادوام و با کیفیت مشهور است. تویوتا راو 4 نیز جزو آن دسته از محصولات پرفروش و محبوب این شرکت محسوب می‌شود که نسل اول آن در سال 1994 راهی بازار جهانی شد.

اما نسلی که امروز تصمیم به بررسی آن داریم، از سال 2014 تا 2018 روی یک اتاق تولید می‌شد. در مدل‌های 2014 تا 2016، طراحی ظاهری این خودروی ژاپنی کمی قدیمی است اما تویوتا در سال 2017 با انجام فیس‌لیفتی روی همان اتاق، ظاهر این کراس‌اوور را به کلی تغییر داد.

مشخصات فنی

شاید بتوان گفت، بزرگ‌ترین نقطه قوت این خودرو، پیشرانه خوب و کم استهلاک آن باشد. چراکه تویوتا راو 4 از یک پیشرانه خطی چهار سیلندر با حجم 2.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد و خوشبختانه خبری از توربو و تکنولوژی GDI نیست که با بنزین بی‌کیفیت داخلی، زود مستهلک شده و خراب شود.

تویوتا این پیشرانه را روی تعداد دیگری از محصولات خود مانند کمری نیز استفاده کرده است. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعته تیپ‌ترونیک به صورت همزمان به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. به واسطه این موتور، تویوتا راو 4 می‌تواند شتابی نزدیک به 10 ثانیه را به ثبت برساند.

طراحی ظاهری

همان‌طور که در ابتدای گزارش اشاره کردیم، طراحی نسل چهارم تویوتا راو 4 در ابتدا نسبتا قدیمی بود اما شرکت تویوتا با انجام فیس‌لیفتی، طراحی سپر و چراغ‌ها را به کلی عوض کرد. سعی ما در این گزارش، بررسی نسخه فیس لیفت شده است.

در قسمت جلوی خودرو، با یک طراحی خشن همراه با خطوط شکسته روبه‌رو می‌شویم که نسبت به الان، کمی قدیمی است اما این طراحی در زمان خود، زیبا و به‌روز بود. خطوط شکسته و برآمدگی‌های بدنه به قسمت جانبی نیز کشیده شده و در این قسمت نیز، شلوغ کاری‌هایی در طراحی به چشم می‌خورد.

اگر به فکر سفر آفرودی با این خودرو باشید، باید این فکر را از ذهن خود خارج کنید. زیرا ارتفاع شاسی از روی زمین، کم است و با کوچک‌ترین پستی و بلندی، احتمال گیر کردن خودرو وجود دارد. همچنین رینگ‌هایی که تویوتا راو 4 استفاده می‌کند، از نوع آلومینیومی و با اندازه 18 اینچ است.

Toyota rav 4 back

تویوتا این خط طراحی را در بخش عقب نیز استفاده کرده است. به‌طوری‌که این بخش به صورت طبقه‌ای، برآمدگی و تو رفتگی‌هایی دارد که به واسطه چراغ‌های سه بعدی عقب، ظاهر جذابی به قسمت عقب خودرو بخشیده است. همچنین شیشه عقب، اندازه کوچکی دارد و انتظار می‌رود دید راننده از این قسمت کم باشد.

طراحی داخلی

طرح داخلی این خودرو نیز همانند قسمت بیرونی، کمی قدیمی و از مد افتاده است اما این کابین نیز در همان سال معرفی، به‌روز و قابل قبول بود. تریم داخلی کابین به سفارش مشتری می‌تواند مشکی یا دو رنگ مشکی-قهوه‌ای باشد.

در اکثر قسمت‌های کابین، پلاستیک خشک به چشم می‌خورد و ممکن است در برخورد اول کمی توی ذوق بزند اما طی این سال‌ها، قطعات داخل کابین امتحان خود را پس داده‌اند و همان دوام مشهور تویوتا را دارند.