نسخه هیبریدی چانگان UNI-K با مصرف ترکیبی 5.5 لیتر راهی بازار شد

فهرست مطالب

چانگان نسخه پلاگین‌هیبریدی کراس‌اوور یونی‌کی را با نام iDD به بازار فرستاده است. این نام مخفف عبارت intelligent Dual Drive به معنای درایو دوگانه هوشمند است. سیستم هیبریدی iDD چانگان شامل مدل‌های مختلف هیبریدی خفیف، هیبریدی معمولی، پلاگین‌هیبریدی و هیبریدی افزایش‌دهنده برد می‌شود.

مشخصات فنی چانگان UNI-K هیبریدی

یونی‌کی iDD به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 167 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با 147 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور و یک پکیج باطری 28.4 کیلووات ساعتی فسفات آهن لیتیومی مجهز است که برد تمام الکتریکی 135 کیلومتری را فراهم می‌کند. برد کلی خودرو 1000 کیلومتر است، به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 5.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند و می‌تواند ظرف 8.1 ثانیه از صفر به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. یونی‌کی iDD قابلیت شارژر با شارژرهای سریع DC را هم دارد که ظرف 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد باطری‌ها را شارژ می‌کند.

یونی‌کی iDD در ظاهر تفاوت خاصی با نسخه بنزینی خود ندارد که این یعنی شاهد همان ظاهر قبلی با ویژگی‌هایی مثل جلوپنجره بدون قاب، چراغ‌های جلوی باریک، دستگیره‌های در مخفی، رینگ‌های چند پره، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، چراغ‌های عقب سراسری و اسپویلر عقب با دو چراغ در وسط هستیم درحالی‌که نشان iDD هم در اینجا به چشم می‌خورد. این کراس‌اوور میان سایز چینی 4,865 میلی‌متر طول، 1,948 میلی‌متر عرض و 1,690 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,890 میلی‌متر است.

در داخل خودرو نیز ویژگی‌هایی مثل نمایشگر مرکزی بزرگ در بالای داشبورد، غربیلک فرمان مربعی شکل و صفحه آمپر دیجیتالی متشکل از سه صفحه‌نمایش LCD جلب‌توجه می‌کند. از این نمایشگرها، وسطی صفحه آمپر اصلی بوده و اطلاعاتی مثل ناوبری، سرعت، دور موتور و… را نشان می‌دهد درحالی‌که سمت چپی فشار باد تایرها را نشان می‌دهد و سمت راستی هم می‌تواند تصاویر دوربین دنده‌عقب و دنده درگیر را نشان دهد.

قیمت و تجهیزات چانگان UNI-K هیبریدی

یونی‌کی به دو ردیف صندلی مجهز است که برای صندلی‌های جلو تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویه ارائه می‌شود. علاوه بر این، صندلی راننده به ماساژور هم مجهز است و صندلی‌های عقب را می‌توان تا کرد. 12 بلندگوی سونی، سانروف پانورامای بزرگ 67 اینچی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص چهره، تعامل صوتی و سیستم پایش خستگی راننده هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این کراس‌اوور چینی هستند. ونی‌کی iDD در چهار تیپ با قیمتی از 187,900 یوآن معادل 27 هزار دلار تا 215,900 یوآن معادل 31 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود.