مقایسه لیفان X50 با لیفان X60

فهرست مطالب

مقایسه لیفان ایکس 50 و ایکس 60

لیفان X50 یکی از محصولات کرمان موتور است. این ماشین یکی از کراس اوورهای کوچک شهری است. ظاهر X50 بسیار زیبا و جذاب است. از نظر ابعاد نیز این ماشین مناسب استفاده در کلان شهرها است. صندوق عقب این ماشین فضای بسیار خوبی دارد. با این امکانات بسیار از افراد گرایش زیادی به لیفان X50 دارند. این مدل ماشین به دو صورت اتوماتیک و دستی تولید می شود اما می دانید که با وجود داشتن مزایا این ماشین نیز دارای معایبی است. که در این مقاله ابتدا در مورد مزایا و معایب لیفان X50 توضیح خواهیم داد.

مشخصات فنی لیفان X50

  • حداکثر توان خروجی: ۱۰۲ اسب بخار
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۶/۵ لیتر
  • حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر
  • حجم صندق عقب: 570 تا 1136 لیتر
  • حداکثر سرعت: 160-170
  • شتاب صفر تا صد: 13.5

جالب است بدانید که در بین رقبای هم رده خود کمترین میزان شتاب را دارد. حجم باک این خودرو هم به شدت کم است، در ضمن حداکثر سرعت این خودرو هم در برابر رقبایش چیزی برای گفتن ندارد.

ابعاد لیفان X50

4100 طول (میلی متر). 1722عرض (میلی متر). 1540ارتفاع (میلی متر). 2550 فاصله بین دو محور (میلی متر).

درست است که به دلیل فضای کم خودروهای هایچ بک، همیشه کار برای طراحان این نوع خودروها دشوار است اما لیفان X50 یک هاچ بک جادار است که برای خانواده‌های 3-4 نفری مناسب است و این یک موفقیت برای طراحان این گونه اتومبیل‌ها محسوب می‌شود.

طراحی این خودرو و همچون ظاهر آن نظر بسیاری از افراد را جلب کرده است. طراحی داشبورد، غربیلک فرمان و همچنین طراحی زیبای صفحه کیلومتر برای خودرویی با این رنج قیمت نقطه قوت به شمار می‌آید.

مشخصات لیفان X50

کیفیت و شتاب خودرو

محصولات چینی که در ایران مونتاژ می شوند متاسفانه دارای کیفیت پایین هستند. از ماشین جک تا لیفان همگی این کیفیت پایین را دارا هستند. البته باید بگوییم که به شانس شما هم مربوط می شود زیرا امکان دارد یک خریدار، خودرویی که می خرد دارای کیفیت خوب مونتاژ باشد. یک ایرادی که در خودروهای چینی مشاهده می کنیم گیربکس این ماشین است که به دلیل عدم هماهنگی موتور و گیربکس در این ماشین دارندگان این خودرو از تنبلی و کم شتاب بودن خودرو همیشه گلایه مند هستند. یکی دیگر از ایرادهای این خودرو تعویض دنده این ماشین است که اصلا دارندگان این ماشین رضایت ندارند. از دیگر معایب لیفان X50 داشتن استهلاک بالا است. وقتی شما به سطح شهر بروید آمار خرابی این خودرو در تعمیرگاه بسیار بالا است که همین امر باعث دردسر و شکایت استفاده کنندگان این خودرو می شود. قبل از خرید این خودرو نزد تعمیرکاران رفته و بعد از تحقیق کافی اقدام به خرید آن کنید. البته هرگز فراموش نکنید که این کار را برای خودروهای رقیب لیفان X50 هم انجام دهید.

داشتن پیشرانه و شتاب ضعیف لیفان X50

همیشه بین قدرت موتور و وزن و ابعاد آن رابطه تنگاتنگی جاری است چرا که اگر وزن و ابعاد یک خودرو با قدرت موتور آن هماهنگ نباشد بی شک شتاب آن خودرو هم دچار مشکل خواهد شد. لذا در لیفان X50 ما شاهد این عدم هماهنگی هستیم که این مسئله در کنار گیربکس بد خودرو باعث شتاب کم لیفان X50 شده است.

درباره مشخصات پیشرانه هم باید بگوییم که لیفان X50 به پیشرانه چهار سیلندر خطی تجهیز شده است که این پیشرانه دارای ۱۴۹۸ سی سی حجم است. در ضمن این پیشرانه ۱۰۲ اسب بخار قدرت را برای لیفان X50 تولید می کند و گشتاورش هم ۱۳۳ نیوتن بر متر است. وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ های جلو لیفان X50 هم بر عهده ی یک گیربکس CVT است.

برای رسیدن به شتاب صفر تا صد، ایکس۵۰، سوار یکی از آنها شدیم و متوجه شدیم که شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳٫۵ ثانیه است که رقم کم و ناامید کننده ای محسوب می شود. در ضمن حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

امکانات رفاهی لیفان X50

  • سیستم های فرمان و هدایت: هیدرولیک برقی.
  • سیستم آینه و شیشه‌ها: آینه‌های جانبی برقی و گرم کن.
  • سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا: قابلیت پخش MP3 با ورودی USB – مجهز به ۸ بلندگو.
  • سیستم صندلی: صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت و سرنشین در ۴ جهت.
  • سیستم تهویه مطبوع: دستی.
  • سیستم روشنایی: تنظیم برقی ارتفاع نور، چراغ های جلو و DRL.
  • سایر امکانات: صندلی چرمی، سنسور دنده عقب و ایزوفیکس.

بررسی تخصصی محاسن و معایب لیفان  X60

معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۰ میلادی به وسیله ی خودروسازی لیفان برای بار نخست در نمایشگاه شانگهای چین صورت پذیرفت تا X60 لقب اولین خودروی شاسی بلند لیفان را به دوش بکشد. لیفان X60 بعد از سال ۲۰۱۰ تا به امروز چند بار با فیس لیفت جدید توسط این کمپانی ارائه گردید. لیفان ایکس۶۰ در ایران به وسیله کرمان موتور مونتاژ و به بازار وارد شد. لیفان X60 شاسی بلند شهری (کلاس D) به حساب می‌آید و هرگز نمی توان از آن انتظار یک شاسی بلند واقعی را داشت. برای بار نخست لیفان X60 به صورت گیربکس دستی به بازار ایران وارد شد و بعد از مدتی (در سال ۲۰۱۵ میلادی) با گیربکس اتوماتیک (CVT) هم عرضه شد.

مشخصات لیفان X60

مشخصات فنی لیفانX60

  • حداکثر توان خروجی: ۱۳۱ اسب بخار
  • مصرف سوخت ترکیبی: 10.5 لیتر
  • حجم باک بنزین: 55 لیتر
  • حجم صندق عقب: ۴۰۵-۴۳۵ لیتر
  • حداکثر سرعت: 170 کیلومتر
  • شتاب صفر تا صد: ۱۳٫۲ ثانیه

 بررسی تخصصی معایب لیفان X60

متاسفانه کمپانی کرمان موتور در امر مونتاژ دیگر مثل سابق خوب عمل نمی کند و محصولات این شرکت خودروساز ایرانی به هیچ وجه کیفیت ساخت خوب و مناسبی را ندارند. یکی دیگر از معایب این خودرو داشتن استهلاک بالا همانند لیفان X50 است. شاید این موضوع در اکثر خودروهای چینی عیب محسوب شود چرا که اکثر آنها بعد از مدتی افت کیفیت و قیمت زیادی را تجربه می کنند و لیفان X60 هم از این قاعده مستثنی نیست.

استفاده از مواد بی کیفیت در داخل کابین: بیشتر افرادی که پا به داخل کابین لیفان X60 گذاشتند با من هم عقیده هستند که با ورود به داخل کابین این خودرو شاهد بهره‌گیری کمپانی لیفان از متریال بد و بی کیفیت هستیم، استفاده از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی نمونه ای از این متریال بد است.

 بررسی تخصصی مزایای لیفان X60

طراحی زیبا و منحصر به فرد این خودرو نیز همانند لیفان X50 طرفداران بسیاری دارد. می‌توان گفت آینه‌های بزرگ، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های آن نقاط قوت طراحی بیرونی این خودرو است.

همانطور که گفتیم سال 2015 این نوع از لیفان به صورت اتوماتیک وارد بازار شد و نیمی از لوازم یدکی لیفان x60 از بلژیک به چین رفت. گیربکس آن 5 حالته است و به صورت دستی نیز قابل استفاده می‌باشد.