مقایسه جک J4 با لیفان X50

فهرست مطالب

کارموند: چند سالي است که خريد خودرو سخت‌تر از هميشه شده و همچنان نيز سخت‌تر مي‌شود. در گذشته ليفان X50 يک خودروي ارزان قيمت محسوب مي‌شد اما اين‌روزها شرايط آن تغيير کرده و بايد آن را در دسته خودروهاي ميان رده قرار داد. خودرويي که با وجود برخي معايب، طرفداران خاص خود را نيز دارد. جک J4 نيز نتوانسته موفقيت جک در ايران را ادامه دهد ولي همچنان به رشد قيمت خود ادامه مي‌دهد. اين دو خودرو قيمتي نزديک بهم دارند، بنابراين امروز در سايت چرخان به سراغ اين 2 محصول رفته‌ايم تا ببينيم با هم چه تفاوت‌هايي دارند و کدام‌يک ارزش پرداخت مدت‌ها پس‌انداز ايراني‌ها را دارد.

طراحي خارجي جک J4 از زبان طراحي خودروي‌هاي قديمي جک موجود در ايران بهره مي‌برد. يعني شما در نماي جلويي شباهت‌هاي زيادي با خودروهايي همانند اس5 مشاهده مي‌کنيد اما اين به معناي زيبا بودن جک جي4 نيست. چراغ و جلو پنجره ظاهري زيبا دارند اما در قسمت پاييني طراحي قديمي و يکنواختي ديده مي شود. در نماي عقبي طراحي چراغ‌ها دفرمه بنظر مي‌رسد و همچنين سپر يک تکه که در داخل آن چراغ‌هاي خطر بي‌روح قرار داده شده‌اند، طراحي خوبي ندارند.

در کل طراحي جک جي4 نمره متوسطي دريافت مي‌کند اما يک سر و گردن از ساير محصولات جک در ايران پايين‌تر است. در سوي ديگر ليفان X50 به دليل کپي برداري از محصولات به روز دنيا شرايط بهتري دارد. نماي جلويي و چراغ‌ها طراحي زيبايي دارند و ‌لامپ‌هاي درون آن به‌خوبي طراحي شده‌اند. در بخش جانبي خطوط هدفمند قرار داده گرفته و در بخش عقب نيز شما يک آلفارومئو جوليتا را مشاهده مي‌کنيد که در شب با روشن شدن چراغ‌ها، تفاوت زيادي بين اين 2 خودرو ديده نمي‌شود. کابين در داخل کابين جي4، اوضاع بسيار خوب است و يکي از مدعيان کلاس خود خواهد بود. شباهت‌هاي زيادي بين اين کابين با ساير محصولات جک ديده مي‌شود که از اين لحاظ مي‌توان کمپاني چيني را حرفه‌اي دانست.

متريال داخلي از جنس پلاستيک همانند ساير خودروهاي چيني است و در بحث فضاي داخلي جک جي 4 شرايط خوبي دارد. در اين کابين نمايشگر کوچکي در وسط داشبورد قرار داده شده است که جاي خالي يک نمايشگر بزرگ با کيفيت در آنجا حس مي‌شود. بطور کلي طراحي داخلي جي4 نمره قبولي مي‌گيرد. اما در مقابل ليفان چندان جذاب نيست و يک کابين بسيار ساده و با متريال بي‌کيفيت را نشان مي‌دهد. در بحث طراحي داخلي نمي‌توان ليفان ايکس 50 را دوست داشت چرا که هيچ خلاقيت و نکته مثبتي نمي‌توان در اين بخش يافت و اگر ليفان کابين اين خودرو را هم با کپي‌برداري از آلفارومئو آماده مي‌کرد، بي‌شک شرايط خيلي بهتر مي‌شد. بخش فني موتور جک J4 با حجم 1.5 ليتري و 4 سيلندر، توانايي توليد 103 اسب بخار قدرت و 146 نيوتن متر گشتاور را دارد که به يک جعبه دنده اتوماتيک CVT متصل شده است.

ليفان ايکس50 نيز از موتور 1.5 ليتري با توان 103 اسب بخار قدرت و 133 نيوتن متر گشتاور در کنار يک جعبه دنده اتوماتيک CVT بهره مي‌برد. عملکرد هر 2 خودرو از لحاظ قدرت موتور و هماهنگي گيربکس تقريبا مشابه است و در بحث کيفيت سواري تا حدودي جک جي4 را مي‌توان برتر دانست. تجهيزات جک جي4 از 2 ايربگ، سنسور پارک عقب، ايموبلايزر، تهويه مطبوع دستي و اتوماتيک، سيستم صوتي با 6 بلندگو، گرمکن آينه‌هاي جانبي، کامپيوتر سفري و کروز کنترل، سيستم کنترل فشار باد تايرها بهره مي‌‌برد و ليفان ايکس 50 نيز مجهز به ايربگ، ايموبلايزر، تهويه مطبوع دستي و اتوماتيک، سيستم صوتي مجهز به 4 بلندگو و سانروف است. از لحاظ تجهيزات اگرچه هر 2 محصول نزديک به هم هستند ولي جک جي4 شرايط بهتري دارد. کلام آخر اگر چه هر 2 خودرو نکات ضعف و قوتي دارند اما بايد توجه داشت که جي4 محصولي جديدتر در ايران با مشخصات بهتر است و سابقه خودروهاي جک در کشور ما درخشان‌تر از محصولات ليفان است. بنابراين جک جي4 خودروي برتر خواهد بود و ارزش خريد بيشتري دارد.

Carmond.ir (فروشگاه کارموند):

Digimond.ir (فروشگاه دیجی موند):