معرفی فیس‌لیفت بی‌ام‌و X5 M و X6 M با ظاهر جدید

فهرست مطالب

پس از اینکه حدود سه هفته پیش فیس‌لیفت ب‌ام‌و X5 و X6 معرفی شد، حالا فیس‌لیفت نسخه‌های M این دو خودرو هم رونمایی شده است. این شاسی‌بلندهای اسپرت همچنان از همان موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند اما حالا سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت به آن اضافه شده است. این سیستم شامل یک موتور الکتریکی با 12 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور می‌شود که در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ادغام شده است. بااین‌حال، این خودروها مثل قبل همچنان 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارند.

به گفته ب‌ام‌و، سیستم هیبریدی خفیف باعث بهبود شتاب گیری خودروها در آغاز حرکت می‌شود و مصرف سوخت را هم کاهش می‌دهد. همچنین موتور V8 هم حالا با قطعات جدیدی مثل منیفولد اگزوز صلیبی، میل‌لنگ تقویت‌شده، سوپاپ الکتریکی توربوها، اصلاح کانال ورود هوا و پمپ روغن جدید، بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، شاسی‌بلندهای اسپرت ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد به سیستم اگزوز M Sport مجهز شده‌اند که با مبدل کاتالیزوری جدید، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.

X5 M و X6 M جدید مدل 2024 می‌توانند ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسند که نسبت به قبل تغییری نداشته است. حداکثر سرعت خودروها به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما می‌توان با سفارش پکیج راننده M این رقم را به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش داد. ب‌ام‌و همچنین گیربکس این شاسی‌بلندها را هم بروز کرده است و حالا سه دنده اول ضریب کوتاه‌تری دارند.

X5 M و X6 M مدل 2024 مثل نسخه‌های معمولی خود در ظاهر به چراغ‌های جلوی جدید و باریک‌تری مجهز شده‌اند و جلوپنجره کلیوی شکل آن‌ها نیز حالا کاملاً مشکی شده است. برای این خودروها رنگ‌های بیرونی جدیدی شامل خاکستری بروکلین، سبز متالیک و خاکستری منجمد هم ارائه شده است. در داخل خودروها هم شاهد صفحه‌نمایش خمیده جدید ب‌ام‌و هستیم که شامل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 12.3 اینچی و صفحه آمپر 14.9 اینچی می‌شود. در اینجا تریم فیبر کربنی هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

تولید فیس‌لیفت X5 M و X6 M دو ماه دیگر در کارخانه ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی آغاز می‌شود. قیمت X5 M کامپتیشن در آمریکا از 123,295 دلار و قیمت X6 M کامپتیشن از 128,195 دلار آغاز می‌شود.