معرفی زودهنگام فورد ماستنگ GT3

فهرست مطالب

پیش از شروع فصل جدید مسابقات، شرکت فورد چند تصویر از ماستنگ GT3 را در پیست Sebring به معرض نمایش گذاشته است.

”خودروساز آمریکایی پس از غیبت 27 ساله، قصد دارد با ماستنگ GT3 در مسابقات 24 ساعته لمان نیز حاضر شود.طراحی ظاهری فورد ماستنگ GT3 همان چیزی است که از یک خودروی مسابقه‌­ای GT3 انتظار داریم. البته برخی نورآوری‌ها نیز در طراحی این خودرو اتفاق افتاده، همچون باله بزرگ عقب که به جای در صندوق، به ستون‌های عقب متصل شده است. البته در ماه سپتامبر و زمانی که شش نسخه مسابقه‌­ای از ماستنگ معرفی شد، این ویژگی را مشاهده کرده بودیم. البته در ماه فوریه، تصویری تبلیغاتی از یک ماستنگ مسابقه‌­ای انتشار یافت که از چنین طراحی در باله عقب، بی­‌بهره مانده بود. احتمالا این تصویر به مدل GT3 هیچ ارتباطی نداشته است.

نسبت به مدل اولیه، شبکه هوای روی شیشه کوچک عقب حذف شده و ابعاد دیفیوزر عقب نیز افزایش یافته است. نمای خشن جلو بدون تغییر باقیمانده هرچند محل هواکش‌های روی کاپوت تغییر کرده و چند مسیر هوا به گلگیرهای جلو اضافه شده است، که از نظر ظاهری، فرم خروجی­‌های اگزوز در بخش جانبی بدنه را تداعی می­‌کند.

در ساخت برخی قطعات بدنه فورد ماستنگ GT3 از ماده فیبرکربن استفاده شده است.

فورد ماستنگ GT3

علاوه بر تصاویر، یک فیلم کوتاه از حضور فورد ماستنگ GT3 در پیست هم توسط فورد پرفورمنس انتشار یافته است، که عملکرد سریع این خودرو و صدای پیشرانه V8 آن را نمایش می‌­دهد.

از آنجا که فورد ماستنگ GT3 هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است، از مشخصات فنی آن اطلاعی نداریم. البته می­‌دانیم که شریک قدیمی فورد یعنی Multimatic هم در روند طراحی این خودرو شرکت داشته و براساس برخی شایعات، نسخه تقویت شده از پیشرانه 5 لیتری V8 فورد برای آن نصب شده است.

به هرحال فورد به تست و بررسی ماستنگ GT3 تا قبل از حضور در مسابقات فصل 2024 ادامه می­‌دهد. خودروساز آمریکایی پس از غیبت 27 ساله، قصد دارد با ماستنگ GT3 در مسابقات 24 ساعته لمان نیز حاضر شود.

فورد ماستنگ GT3

همانطور که قبلاً اشاره شد، ماستنگ GT3 یکی از شش نسخه مسابقه‌­ای است که براساس کوپه عضلانی شکل می‌­گیرد. علاوه بر دو مدل مسابقه‌­ای که بر پایه نسخه Dark Horse ساخته خواهد شد، برای ساخت ماستنگ GT4، نسخه مخصوص مسابقات استرالیا و مدل مخصوص مسابقات درگ هم برنامه­‌ریزی شده است.