معرفی رسمی چری تیگو 9؛ شروع قیمت از یک میلیارد و 300 میلیون!

فهرست مطالب

سرانجام پس از انتشار تصاویر مختلف، چری رسماً شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید خود یعنی تیگو 9 را در چین رونمایی کرده است. این خودرو با 4,820 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,699 میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تاریخ چری محسوب می‌شود. تیگو 9 همان‌طور که از نامش مشخص است در سبد محصولات چری بالاتر از تیگو 8 قرار می‌گیرد.

این کراس‌اوور جدید چینی با ویژگی‌هایی مثل طرح دورنگ با سقف و ستون‌های مشکی، دستگیره‌های در مخفی، رینگ‌های 20 اینچی و تریم تزئینی روی گلگیر و درهای جلو، ظاهر جذابی دارد تا جایی که می‌توان آن را زیباترین عضو خانواده تیگو دانست. این ماشین در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره با دو یا سه ردیف صندلی به بازار عرضه خواهد شد و با فاصله محوری 2,820 میلی‌متری در داخل فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

داخل چری تیگو 9

تیگو 9 همچنین از کابین چشمگیری برخوردار است که صفحه‌نمایش خمیده دوگانه شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی LCD و نمایشگر لمسی 12.3 اینچی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است. این صفحه‌نمایش به سمت راننده زاویه دارد که در خودروهای چینی کمتر دیده می‌شود. پردازش سیستم‌های دیجیتالی خودرو نیز توسط چیپ کوالکام اسنپ‌دراگون 8155 انجام می‌گیرد.

کنسول مرکزی تیگو 9 با پد شارژر بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند، انتخاب‌گر حالات رانندگی و کنترل صدای سیستم صوتی بسیار شیک به نظر می‌رسد. زیر این کنسول نیز یک محفظه اشیاء بزرگ با پورت‌های USB و خروجی برق 220 ولت تعبیه شده است. چری این کراس‌اوور پرچم‌دار جدید خود را به سیستم صوتی فراگیر سونی با 14 بلندگو و سیستم نورپردازی داخلی 255 رنگ مجهز کرده است. همچنین ازآنجایی‌که چینی‌ها به گوشی‌های هوشمند بزرگ علاقه دارند، پدهای شارژر بسیار بزرگ طراحی شده‌اند.

پیشرانه‌های چری تیگو 9

تیگو 9 در ابتدا با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی جدید به بازار عرضه می‌شود که 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال‌های تعویض دنده دستی مجهز است که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد. حداکثر سرعت بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چری 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.چری بعداً یک نسخه پلاگین‌هیبریدی با موتور 2 لیتری توربو را هم برای تیگو 9 ارائه خواهد کرد. چری فعلاً قدرت این مدل را اعلام نکرده وای گفته است که تیگو 9 پلاگین‌هیبریدی ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برد کلی آن 1300 کیلومتر است. قرار است تیگو 9 از اردیبهشت آینده در چین برای فروش عرضه شود. به گفته چری، قیمت این خودرو از حدود 160 هزار یوآن معادل 23 هزار دلار یا یک میلیارد و 300 میلیون تومان آغاز می‌شود که برای چنین خودروی بزرگی با کابین لوکس و پیشرانه 261 اسب بخاری قیمت بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.