معایب لیفان X50 و دلایل نخریدن لیفان X50

فهرست مطالب

متاسفانه روند ورود خودروهای بی کیفیت چینی رو به افزایش است، میزان افرادی که از خودروهای چینی ناراضی هستند بسیار بیشتر از کسانی هست که از این خودروها رضایت دارند، اگر به دنبال ظاهر زیبا اما خودرویی با ضعف های فراوان هستین بی شک لیفان X50 جوابگو نیاز شماس لیفان ایکس 50 انتخاب افرادی هست که بیشتر به ظاهر خودرو در یک نگاه، توجه می‌کنند و به جزئیات اصلی خودروی خود توجهی ندارند.

کاتالوگ لیفان X50

در بازار فروش خودرو داخلی وجود تحریم ها و نیز بازار انحصاری خودروهای داخلی باعث انحصار بازار ایران در سلطه‌ی خودروهای چینی و داخلی است و ما مجبور هستیم طیف وسیعی از ایرادات که رو به افزایش است را در این خودروها ببینیم، با فروش خودرو همراه باشین تا به بررسی این چینی تازه وارد بازار فروش خودرو نگاهی بیندازیم.

  • گیربکس

یکی از ایرادات خودروهای ارزان اتومات نبود سیستم تعویض دنده مناسب و هم خوان با موتور خودرو است، تکنولوژی قدیمی ساخت گیربکس، کیفیت ساخت پائین از مهمترین ایرادات گیربکس لیفان X50 است بارها از مالکان این خودرو شنیده شده که از گیربکس اتومات X50 رضایت ندارند. یک گیربکس اتوماتیک خنگ و کند می‌تواند به‌شدت خسته کننده باشد و در مسیرهای ناهموار و با شیب تند شما را دچار مشکل کند. متاسفانه گیربکس ایکس 50 علاوه براینکه تعویض دنده دقیقی ندارد، به‌شدت سریع دچار عیوب متعدد فنی شده و شما را ناچار به هزینه های بالا می کند. در یک کلام باید گفت که هر خودرویی با گیربکس اتومات ارزش خرید ندارد. در خودروهای چینی برای کاهش هزینه های از گیربکس AMT که در اصل همان گیربکس های دستی که با کمی تغییرات در گیربکس به اتومات تبدیل شده اند استفاده می گردد.

  • کیفیت مونتاژ

در ایران بهترین مثالی که می توان برای خرید خودروهای چینی و برخی خودروهای داخلی پیدا کرد هندوانه سربسته است، کمتر خودروی داخلی و چینی وجود دارد که ایرادات مونتاژی نداشته باشد و نمی‌دانیم این خودروساز‌های ما می‌خواهند با اسمبل و ساخت محصولات روز دنیا مانند پژو و هیوندایی، چگونه رفتار کنند اما لیفان X50 کاملا با ایرادات مونتاژی خود، خریداران را کلافه کرده است. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید یک مدل با کمترین ایراد مونتاژی را داشته باشید اما همه خریداران این خودرو، خوش‌شانس نیستند. و از کیفیت پائین مونتاژ و تولید خودروها رنج می برند.

  • موتور لیفان X50

موتور مهمترین بخش هر خودرو محسوب می شود شاید اگر لیفان ایکس 50 از موتور خوبی برخوردار بود از بسیاری از ایرادات آن می توانست در کنار ضعف های دیگر کمی چشم پوشی کرد زیرا بسیاری از خودروها در این رنج در بازار فروش خودرو از آن رنج می برند، متاسفانه ایکس 50 موتور قدرتمندی ندارد. لیفان X50 مجهز به پیشرانه  ۱۴۹۸ سی‌سی با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ نیوتن بر متر گشتاور است. این پیشرانه اصلا کشش خوبی ندارد و مفهوم شتاب نیز در این خودرو اصلا قابل فهم نیست چرا که شتابی وجود ندارد. این پیشرانه به همراه گیربکس اتومات ضعیف، تمام شرایط را فراهم می‌کند تا شما در جاده‌های شیب دار دچار مشکل شوید. اصلا چیزی بعنوان شتاب همانند ایمنی از مراکز معتبر اروپایی در کاتالوگ این خودرو در رسانه‌های خارجی ثبت نشده اما گفته می‌شود که شتاب صفر تا 100 آن در حدود 14 ثانیه است چیزی که شاید در حد خودروهای 40 سال قبل است و بسیار نا امید کننده می باشد.

  • جنس قطعات داخلی

ای کاش زودتر این مقاله به اتمام می رسید زیرا هرچه جلوتر می رویم با خودرویی خسته کننده آشنا می شویم. شما با خرید این خودرو فقط ظاهر بدست می‌آورید و از کیفیت در آن خبری نیست. کابین سرتاسر پلاستیکی با بدترین سطح استاندارد، اصلا حس خوشایندی ندارد و در طولانی مدت شما را خسته خواهد کرد. زمانی که در خودرو صفر لیفان ایکس 50 سوار می شود بوی نا مطبوع ناشی از کیفیت پائین مواد به کار رفته در کابین به مشام می رسد.

  • کیفیت سواری

تجربه سواری لیفان X50 تنها دلیل نخریدن این خودرو را در ما تقویت می کند سیستم جلوبندی ضعیف با هندلینگ بی‌دقت و نافرمان، بسیار شما را آزار خواهد داد، کوبش‌های کابین کمی بیش از حد  خودروهای هاچ بک ناراحت‌کننده بود. در سر پیچ‌ها خودرو عملکرد مناسبی ندارد و تمایل خروج از پیچ و پرت شدن به اطراف در آن دیده می‌شود. از قدرت و شتاب نیز خبری در این خودرو نیست.

  • ظرفیت صندوق عقب

همانند بسیاری از خودروهای هاچ بک لیفان ایکس 50 ظرفیت مناسبی برای چمدان‌های شما در مسافرت‌ها ندارد و همین خانواده‌ها را دچار مشکل خواهد کرد و بیشتر به‌درد مجردها و سفرهای کم جمعیت می‌خورد تا بتوانید از صتدلی عقب بعنوان فضای بار استفاده کنید. همچنین باربند روی سقف می‌تواند یک انتخاب خوب برای دارندگان ایکس 50 باشد.

  • مصرف سوخت

با توجه به مصرف سوخت نه‌چندان کم ایکس پنجاه ظرفیت باک بنزین این خودرو بسیار کم است. این خودرو با ظرفیت باک 42 لیتری عرضه شده که با توجه به مصرف سوختی که دارد کمی مالکان را در تعداد مراجعه به ایستگاه‌های بنزین، دچار مشکل می‌کند. در حالی که کمپانی عدد ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را برای آن اعلام کرده است. این خودرو نیز همانند سایر خودروها داخلی و چینی تنها اعداد ذکر شده در حد رویا می باشد و خودرو مصرف سوختی به مراتب بالاتر دارد.

نتیجه گیری

در سایت اینترنتی فروش خودرو خریداران و آگاهی داشتن از خرید خودرویی مناسب بسیار اهمیت دارد. تجربه 12 ساله در امر فروش خودرو باعث گردیده است تا با آگاه‌سازی مناسب مردم ایران، بهترین انتخاب را در بدترین شرایط بازار خودرو داشته باشند. باید قبول کنیم که پرداخت مبلغ 56 میلیون تومان برای لیفان ایکس 50، چیزی جز دردسر را به‌همراه نخواهد داشت و خریدار را دچار مشکلات متعددی خواهد کرد. در حال حاظر وجود رقبایی همانند رنو ساندرو، ساندرو استپ وی و یا پژو 207 اتومات از گزینه های مناسبی برای انتخاب و خرید خودرو در این رنج می باشند، امیدواریم شاهد عرضه خودروهای با کیفیت در رنج قیمت زیر 60 میلیون تومان باشیم. در انتها چنانچه از این خودرو استفاده می کنید و یا تجارب مفید و سازنده ای دارید با دیگران به اشتراک بگذارید تا انتخابی آگاهانه داشته باشند.