مشخصات احتمالی شاسی‌بلند برقی کیا EV9 جدید منتشر شد

فهرست مطالب

توسعه شاسی‌بلند جدید و برقی کیا EV9 به عنوان پرچمدار خودروهای الکتریکی این شرکت ادامه دارد و اکنون اخباری از قدرت نسخه پایه، شعاع حرکتی و قیمت احتمالی آن منتشر شده است. همان‌طور که می‌دانید کیا EV6 یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی بازار بوده اما کره‌ای‌ها مشغول توسعه یک پرچم‌دار بدون آلایندگی جدید هستند. شاسی‌بلند برقی کیا EV9 جدید تا سال آینده پدیدار نخواهد شد اما کار اند درایور به برخی مشخصات و جزئیات محصول جدید کیا دست یافته است. یکی از کاربران کار اند درایور اطلاعاتی را به نشریه موردبحث فرستاده است. ظاهراً اطلاعات جدید این خودرو از نظرسنجی فرستاده شده به مالکان کیا تلوراید درباره تصمیم آن‌ها برای خرید یک خودروی برقی به دست می‌آید.

ظاهراً شاسی‌بلند سه ردیفه و برقی کیا در نسخه پایه بصورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد و قوای محرکه برقی آن قدرت ۲۰۰ اسب بخار خواهد داشت. کیا EV9 پایه با قیمت حدود ۵۶ هزار دلار در دسترس خواهد بود و شعاع حرکتی حدود ۳۲۲ کیلومتری را ارائه خواهد کرد. نسخه گران‌تر دیفرانسیل عقب از این محصول با شعاع حرکتی بیشتر و شتاب گیری بهتر در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

گفته می‌شود تریم چهار چرخ محرک کیا EV9 خروجی ۴۰۰ اسب بخاری و قیمت ۶۳ هزار دلاری خواهد داشت. شعاع حرکتی مدل مذکور ۴۱۸ کیلومتر خواهد بود درحالی‌که شعاع حرکتی نسخه دیفرانسیل عقب گران‌قیمت‌تر به ۴۶۷ کیلومتر می‌رسد. البته مدل چهار چرخ محرک ظرفیت یدک کشی بیشتر و شتاب گیری بهتری خواهد داشت. نهایتاً به تریم فول می‌رسیم که با قیمت ۷۳ هزار دلاری خود گشتاور بیشتر، صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای و برخی ویژگی‌های خاص‌تر را ارائه خواهد نمود. اینکه کیا نظرسنجی مخصوصی را برای مالکان تلوراید می‌فرستد خیلی سورپرایز کننده نیست. EV9 برادر برقی شاسی‌بلند پرفروش کیا خواهد بود و تصاویر جاسوسی منتشر شده نیز خبر از تناسبات و ابعاد مشابه دو خودرو می‌دهند. البته قیمت EV9 جدید به اندازه تلوراید مناسب نخواهد بود اما در صورت ارائه تجهیزات مناسب می‌تواند خودرویی پرفروش باشد.