مزایا و معایب خودروهای هیبریدی: همه آنچه که باید بدانید

فهرست مطالب

 

این بدان معنا نیست که خود وسیله نقلیه یک ماشین الکتریکی است . این فقط به این معنی است که وسیله نقلیه با محیط زیست سازگارتر است زیرا همیشه برای رانندگی و شتاب گرفتن از موتور نیرو نمی خواهد. خودروهای هیبریدی را باید خودروهای بنزینی در نظر گرفت که راندمان سوخت بالایی دارند.

با این حال، اتومبیل های هیبریدی بهترین راه حل برای رفت و آمد همه نیستند. در اینجا چند مزایا و معایب وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک خودروی هیبریدی برای شما مناسب است در نظر بگیرید.

مزایای خودروهای هیبریدی

اگر یک گزینه سازگار با محیط زیست می خواهید، رانندگی هیبریدی همان چیزی است که به دنبال آن هستید. دلیل آن این است که این وسایل نقلیه راه حل های رانندگی سبزتری را ارائه می دهند که می توانید در مورد آنها احساس خوبی داشته باشید. فراتر از آن، این وسایل نقلیه چندین مزیت اضافی را ارائه می دهند، از جمله:

مزایا و معایب خودروهای هیبریدی

 

1. گارانتی

سازندگان خودروهای هیبریدی معمولاً ضمانت 8 ساله ای را به مشتریان ارائه می دهند که در صورت بروز مشکل، کل سیستم هیبریدی را پوشش می دهد.

2. گاز و نفت کمتر مورد نیاز

در حالی که خودروهای هیبریدی نیاز به نفت و گاز را برطرف نمی‌کنند، اما مطمئناً میزان مورد نیاز آن را کاهش می‌دهند، زیرا موتور احتراق داخلی آنچنان مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. اگر افراد بیشتری خودروهای هیبریدی را برانند، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی آسان تر خواهد بود .

3. بهره وری سوخت

از آنجایی که برای رانندگی خود از بنزین استفاده نمی کنید، این بدان معناست که نیازی به پر کردن باک بنزین خود ندارید. این امر منجر به صرفه جویی در مصرف بنزین می شود، به خصوص اگر بیشتر در اطراف شهر یا در شهری رانندگی می کنید که ترافیک آن کندتر است.

4. اعتبارات مالیاتی

افرادی که یک وسیله نقلیه الکتریکی یا خودروی هیبریدی پلاگین را خریداری و استفاده می کنند، از مالیات بر درآمد خود 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال دریافت خواهند کرد. این مورد با پلاگین هیبریدهای همه سازندگان در دسترس نیست، بنابراین مطمئن شوید که محصول شما تأیید شده است.

5. دوستدار محیط زیست

خوب است که بگوییم وسایل نقلیه هیبریدی 100٪ سازگار با محیط زیست هستند، اما اینطور نیست زیرا هنوز از بنزین استفاده می کنند.

 

با این حال، آنها نسبت به خودروهای بنزینی سنتی برای محیط زیست بهتر هستند زیرا خودروهای هیبریدی انتشار کربن کمتری تولید می کنند. این یک گام به مسیر درست برای مبارزه با گرمایش جهانی نزدیک تر است.

معایب خودروهای هیبریدی

 

در حالی که برای رانندگی هیبریدی نکات مثبت زیادی وجود دارد، این نوع وسیله نقلیه ممکن است برای همه مناسب نباشد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از مشکلات احتمالی خودروهای هیبریدی بیندازیم:

1. هنوز هم گازهای گلخانه ای تولید می کند

در حالی که خودروهای هیبریدی می توانند آلایندگی خروجی اگزوز را صفر کنند، اما این تنها زمانی است که خودرو در حالت فقط برقی رانندگی می کند. هنگامی که انرژی الکتریکی ماشین شما تمام شود، به گاز تبدیل می شود که منجر به انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

2. رانندگی آهسته تر

با یک وسیله نقلیه هیبریدی نمی توانید به همان سرعتی که می خواهید رانندگی کنید. اگرچه خودرو به شما امکان می دهد با سرعت بالا رانندگی کنید، اما اگر این کار را انجام دهید، بیشتر از بنزین خود استفاده می کنید.

این امر در وهله اول تمام هدف خرید یک خودروی هیبریدی را باطل می کند زیرا قرار است در مورد استفاده از نیروی الکتریکی بیشتر و بنزین کمتر باشد. بنابراین، همیشه به شما توصیه می شود برای استفاده بیشتر از نیروی موتور الکتریکی، آهسته تر رانندگی کنید.

3. گران تر

خودروهای هیبریدی معمولاً چندین هزار دلار بیشتر از خودروهای اقتصادی معمولی هستند. می توانید انتظار داشته باشید که برای ارزان ترین خودروی هیبریدی حداقل 23000 دلار بپردازید.

این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما حدود 10000 دلار بیشتر از ارزان ترین خودروی اقتصادی است.

4. صرفه جویی در هزینه در مقابل گاز

اگرچه در هزینه بنزین صرفه جویی خواهید کرد زیرا وسیله نقلیه هیبریدی شما کمتر از آن مصرف می کند، کل پس انداز بنزین همچنان بر پول اضافی که برای خود وسیله نقلیه خرج می کنید بیشتر نخواهد بود.

بنابراین، زمانی که پول بیشتری را برای حق بیمه ماهانه خود پرداخت می کنید، ممکن است واقعاً صرفه جویی در هزینه ها را نسبت به زمانی که یک وسیله نقلیه معمولی خریداری کرده بودید، مشاهده نکنید.

 

5. بیشتر برای تعمیر

اگر مشکلی در عملکرد وسیله نقلیه شما وجود داشته باشد، در آن صورت مناطق بیشتری برای بررسی و عیب یابی مکانیک خودرو خود خواهید داشت.

ممکن است موتور الکتریکی یا موتور بنزینی مشکلاتی داشته باشد، به این معنی که حتی پول بیشتری را برای هزینه تعمیر این قطعات خرج خواهید کرد.