فهرست مطالب

هیوندای النترا نامی آشنا در میان خریداران ایرانی می‌باشد و کم‌تر کسی را می‌توان یافت که جذب ظاهر متفاوت و زیبای این خودرو نشده باشد. مدل 2018 این اتومبیل زیبا مدّتی است که در بازار خرید و فروش خودرو حضور دارد و تاکنون فروش مناسبی را کسب کرده است و به سرعت جایگاه خود در میان علاقه‌مندان به خودروهای سدان را بدست آورده است. در ادامه قصد داریم تا اطّلاعات مفید و جامعی را در رابطه با مدل 2018 هیوندای النترا عنوان نماییم و مزایا و معایب خرید این خودروی جذّاب و مشتری پسند را بازگو کنیم.

 هیوندای النترا

هیوندای النترا 2018 نسبت به نسل قبلی این خودرو تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده است

مزایای النترا 2018:

ظاهر اسپرت و زیبا:

مدل 2018 هیوندای النترا همچون نسل قبلی این خودرو دارای ظاهری اسپرت و زیبا می‌باشد و این مسئله نقش بسیار مهمّی را در میزان فروش آن ایفا کرده است. چراغ خودرو هیوندای النترا از طرّاحی بهتر و جدید‌تری برخوردار است و تناسب بسیار مناسبی را با سپر خودرو هیوندای النترا دارد. کاپوت این اتومبیل خارق العادّه از نظر حجم و اندازه تغییرات بزرگی را نسبت به مدل قبلی این خودرو پشت سر گذاشته است و زیبا‌تر و جذّاب‌تر ساخته شده است و به خوبی با شیشه خودرو هیوندای النترا ترکیب گردیده است.

از طرفی، به نظر می‌رسد که گلگیر خودرو هیوندای النترا تغییرات فاحشی را نسبت به نسل قبلی این خودرو تجربه نکرده است و طرّاحان از الگوهای ثابتی برای طرّاحی و ساخت این قسمت استفاده نموده‌اند و البتّه این کار با نتایج مثبتی نیز همراه بوده است و آسیبی را به ظاهر زیبای این خودرو وارد نکرده است. نمای جانبی هیوندای النترا از دیگر قسمت‌هایی است که طرّاحان ترجیح داده‌اند تا تغییرات گسترده‌ای را در آن ایجاد نکنند و از الگوهای ثابتی برای ساخت اجزای مختلف نمای جانبی این خودرو کرده‌اند و این مسئله موجب شده است تا امکان تشخیص مدل این خودرو با توجّه به نمای جانبی آن میسّر نباشد. با این حال، چراغ‌های عقبی مدل 2018 این اتومبیل از طرّاحی بهتر و کارآمد‌تری برخوردار هستند و کشیدگی این چراغ‌ها با طرّاحی این خودرو هماهنگ است. در کل، طرّاحی هیوندای النترا نسبت به نسل قبلی این خودرو ارتقاء یافته است و نمای روبرویی مدل 2018 حس مواجه شدن با خودروهای اروپایی و آمریکایی را در مخاطبان ایجاد می‌کند.

 النترا 2018

چراغ‌های جلویی این خودرو بسیار زیبا و مسحور کننده طرّاحی شده‌اند

مشخصات النترا 2018

هیوندای النترا به کمک موتور 2 لیتری خود می‌تواند در کم‌ترین زمان ممکن سرعت خود را به بیش از 200 کیلومتر در ساعت افزایش دهد و شتاب اوّلیه آن تنها 9.8 ثانیه می‌باشد که شتاب نسبتاً مناسبی برای یک خودروی اسپرت محسوب می‌شود. همچنین، گیربکس خودرو هیوندای النترا از نوع 6 سرعته و اتوماتیک است و با سرعت مناسبی فرایند تعویض دنده را انجام می‌‌دهد و از این نظر حتّی بهتر از برخی از مدل‌های گران قیمت عمل می‌کند.

اگرچه برخی از منتقدان خودرو معتقد هستند که موتور این اتومبیل نمی‌تواند انتظارات مشتریان را بطور کامل برآورده کند ولی بهتر است به این مورد توجّه کنید که هیوندای النترا یک خودروی نیمه لوکس محسوب می‌شود و هدف از تولید این خودرو دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا در کوتاه‌ترین زمان نیست و کمپانی هیوندای در تلاش بوده است تا خودرویی زیبا و در عین حال مناسب برای رانندگی در مسیر‌های شهری و جادّه‌ای را طرّاحی کند و در این زمینه بسیار موفّق ظاهر شده است. در کل، مواردی همچون: موتور پربازده، مصرف سوخت مناسب و گیربکس اتوماتیک باعث شده‌اند تا هیوندای النترا بتواند نظر مساعد خریداران را بدست آورد و فروش بالایی را در بازار‌های جهانی تجربه نماید.

 هیوندای النترا 2018

نمای جانبی و پشتی هیوندای النترا نسبت به سایر قسمت‌های این خودرو تغییرات کم‌تری را پشت سر گذاشته‌اند

کابین زیبا و پیشرفته:

کابین خودرو هیوندای النترا 2018 از دیگر قسمت‌هایی است که تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده است و طرّاحان کمپانی هیوندای از جدید‌ترین و زیبا‌ترین الگوها برای ساخت این قسمت استفاده نموده‌اند. داشبورد و پنل مرکزی این خودرو از یک طرّاحی یک پارچه و زیبا بهره می‌برند و مانیتور مرکزی این مدل از نظر زیبایی و کارایی بهتر از مانیتور مدل قبلی ساخته شده است. روکش چرمی فرمان و صندلی‌های هیوندای النترا از دیگر مواردی هستند که در نگاه اوّل توجّه خریداران را به خود جلب می‌کنند و کمپانی هیوندای انرژی و زمان زیادی را صرف ارتقاء این قسمت‌ها کرده است و وجود یک صفحه کیلومتر اسپرت که دارای یک مانیتور کوچک برای نمایش اطّلاعات ضروری خودرو می‌باشد باعث شده است تا رانندگی با این اتومبیل برای خریداران بسیار لذّت بخش باشد. در کل، استفاده از تریم‌های اسپرت و شیک در ساخت هیوندای النترا با نتایج درخشانی همراه بوده است و بسیاری از خریداران را دل باخته‌ی فضای کابین این خودرو کرده است.

خودرو النترا 2018

کابین مدل 2018 این اتومبیل از جمله قسمت‌هایی است که بسیار زیبا و مدرن ساخته شده است

امکانات رفاهی و ایمنی خارق العادّه:

هیوندای النترا 2018 یک خودروی اسپرت محسوب می‌شود و به همین دلیل، امکانات رفاهی و ایمنی آن با هدف افزایش لذّت رانندگی با این خودرو انتخاب شده‌اند. از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این اتومبیل می‌توان به مواردی همچون: 6 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلویی اتومبیل، فرمان الکتریکی با قابلیّت تنظیم ارتفاع و زاویه برای راحتی و تسلّط بیشتر راننده، سیستم تهویه مطبوع و اتوماتیک، ترمز ABS به همراه سیستم‌های جانبی BAS، ESC و EBD، استارت دکمه‌ای، نمایشگر 5 اینچی، امکان تنظیم برقی صندلی راننده، فرمان 3 حالته و اسپرت، سیستم گرمکن و سردکن صندلی‌های جلویی خودرو، سانروف پانوراما، سنسور باران، سیستم شناسایی نقاط کور خودرو و آینه‌های برقی اشاره کرد که امکانات سطح بالایی برای هیوندای النترا محسوب می‌شوند و وجود این امکانات و تجهیزات باعث شده است تا علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت دیدگاه مثبتی را نسبت به این اتومبیل داشته باشند.

 قیمت النترا 2018

هیوندای النترا از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی برخوردار است

معایب النترا 2018

حسّاسیت بالای موتور هیوندای النترا به کیفیّت بنزین:

موتور هیوندای النترا همچون موتور سایر خودروهای وارداتی با بنزین معمولی و با عدد اکتان پایین سازگار نیست و این مشکل در مدل 2018 این خودرو بیش از پیش موجب آزار خریداران می‌شود و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. استفاده از بنزین بی‌کیفیّت برای رانندگی با این خودرو موجب وارد شدن آسیب به موتور و افزایش هزینه‌های نگهداری آن می‌شود و برای جلوگیری از وقوع زود هنگام این مشکل بهتر است که همواره از بنزین‌های سوپر و مکمّل‌های سوخت برای مراقبت از موتور این خودرو استفاده نمایید تا با مشکلاتی همچون کاهش سرعت خودرو و بازده موتور در کوتاه مدّت و بلند مدّت مواجه نشوید.

عدم وجود دوربین‌های کمکی در هیوندای النترا:

وجود دوربین‌های کمکی در خودروهای شاسی بلند امری واجب محسوب می‌شود و خودروسازان مطرح دنیا از این نوع سنسور‌ها و دوربین‌های کمکی برای افزایش کارایی سایر انواع خودرو‌ها نیز استفاده می‌کنند و متاسّفانه خبری از این تجهیزات و امکانات در هیوندای النترا نیست و سازندگان این خودرو تنها به استفاده از یک سنسور تشخیص نقاط کور اکتفا کرده‌اند که نکته‌ای منفی برای این اتومبیل محسوب می‌شود.

 مشخصات النترا 2018

موتور این اتومبیل حسّاسیت بالایی را نسبت به کیفیّت بنزین دارد

پایین بودن شتاب خودرو در مقایسه با اتومبیل‌های هم رده:

شتاب اوّلیه 9.8 ثانیه برای یک خودروی مدل 2018 به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این مسئله در حالی است که هیوندای النترا با عنوان یک خودرو اسپرت به خریداران عرضه می‌شود و موتور این خودرو عملکرد جالبی را در شتابگیری‌های ناگهانی از خود نشان نداده است و در این گونه شرایط موجب ناامید شدن راننده می‌شود. اگرچه موتور این خودرو نسبت به نسل قبلی آن تغییرات مثبتی را پشت سر گذاشته است ولی هیوندای النترا از نظر قدرت و بازده موتور همچنان راه درازی را برای رسیدن به سطح خودروهای ژاپنی و اروپایی پیش روی خود دارد و نمی‌تواند در این زمینه با این مدل‌ها رقابت کند.

 معایب النترا 2018

هیوندای النترا از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی را به هیوندای سوناتا دارد

شباهت بیش از حد هیوندای النترا به هیوندای سوناتا:

طرّاحی نسل قبلی هیوندای النترا به شدّت انقلابی و زیبا بود ولی گویا سازندگان این اتومبیل مسیر انقلابی خود را گم کرده‌اند و قصد دارند تا شباهت این خودرو با سایر تولیدات کمپانی هیوندای را بیش از پیش افزایش دهند. این اتومبیل از نظر ظاهری شباهت‌های انکار ناپذیری را با نسل جدید هیوندای سوناتا دارد و از آنجایی که هیوندای سوناتا خودروی بسیار بهتری نسبت به هیوندای النترا محسوب می‌شود، بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای کره‌ای ترجیح می‌دهند تا هیوندای سوناتا را به جای این خودرو خریداری کنند.