شاسی‌بلند چری کایی T17 با نام احتمالی تانگو روانه بازار می‌شود

فهرست مطالب

ایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های چری به تازگی از شاسی‌بلند کامپکت جدید خود با کدنام T17 رونمایی کرده است. این خودرو احتمالا با نام تانگو (Tanggu) و در محدوده قیمت ۱۱۷۰۰ الی ۱۶۲۰۰ دلار روانه بازار می‌شود.

بد نیست بدانید کایی (Kaiyi) قبلا با نام کووین (Cowin) شناخته می‌شد. این برند، تولیدکننده سدان‌ها و کراس اوورهای مبتنی بر پلتفرم‌های قدیمی چری است. البته کووین بیشتر در شهرهای کوچک چین محبوبیت داشت و همین موضوع باعث شده بود تا این برند، به سود و درآمد چندانی دست پیدا نکند. بنابراین کووین تصمیم گرفت تا با تمرکز روی مشتریان جوان‌تر، وضعیت خود را تغییر دهد. برای تحقق این هدف، کووین به یک لوگو و نام انگلیسی جدید روی آورد.

محصول جدید کایی با ۴۷۱۶ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۸ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲.۷۱ متر می‌رسد. این شاسی‌بلند کامپکت و جمع‌وجور بر اساس پلتفرم T1X چری ساخته شده و ظاهر بسیار جذاب و جوان‌پسندی دارد. نمای مقابل این خودرو شامل یک جلوپنجره ماتریسی و چراغ‌های باریک و کشیده‌ای می‌شود که امتداد آن‌ها به لوگوی جدید Kaiyi می‌رسد. این لوگو هم‌زمان با چراغ‌های جلو روشن شده و در ساعات شب جلوه خاصی از خود به نمایش می‌گذارد. کاربرد تزئینات کرومی در لب سپر تصمیم هوشمندانه‌ای بوده که به جذابیت ظاهری خودرو افزوده است.

در نمای عقب، بازهم لوگوی کایی هم‌زمان با چراغ‌های باریک و کشیده عقب روشن می‌شود. یک اسپویلر برجسته در امتداد سقف، دو جفت خروجی اگزوز دایره‌ای شکل و آنتن باله کوسه‌ای از دیگر مشخصات کایی T17 یا همان تانگو به حساب می‌آیند.

کایی تانگو در نسخه‌های درون‌سوز (ICE) و پلاگین هیبرید (PHEV) وارد بازار خواهد شد. نسخه ICE به موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز است، حال‌آنکه نسخه پلاگین هیبرید از موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و همین‌طور یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که به تنهایی قادر به پیمایش مسافتی حدود ۱۲۰ کیلومتر است.