رنو اسپیس ۲۰۲۴ معرفی شد

فهرست مطالب

کراس اوور جذاب و خانوادگی فرانسوی رنو اسپیس 2024 – Renault Espace رونمایی شد. مشخصات و امکانات این خودرو چیست و چه تفاوتی از نظر ظاهری با نسل قبلی کرده است؟ دنیای کراس اوورها روز به روز در حال پیشرفت است و خودروسازان تلاش می‌کنند با تولید بهترین‌های این سگمنت، پول هنگفتی به جیب بزنند. به تازگی شرکت فرانسوی رنو از کراس اوور جدید خود رونمایی کرده است. این خودروی جذاب شباهت‌های بسیاری با نیسان ایکس تریل خواهد داشت.

رنو اسپیس ۲۰۲۴ به زودی عرضه می‌شود

رنو اسپیس 2024

رنو طی سالیان اخیر به تولید و فروش مینی ون رنو اسپیس مشغول بوده و پنج نسل از این محصول را راهی بازارهای جهانی کرده و حالا تصمیم گرفته این مینی ون را تبدیل به کراس اووری جذاب و پرفروش کند. بنابراین هم اکنون کراس اوور رنو اسپیس ۲۰۲۴ در سایز متوسط و سوار شده روی پلتفرم ایکس تریل به نمایش گذاشته شده است.

  • رنو کولیوس و رنو مگان جدید به ایران وارد می‌شوند؛ البته نه از فرانسه

مشتریان و ماشین بازها می‌توانند شباهت‌های بسیاری بین اسپیس و مدل آسترال پیدا کنند. همچنین تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو مدل وجود دارد که می‌توان به فاصله محوری کشیده تر و کابین جادارتر اسپیس اشاره کرد. (کابینی با نسخه ۵ یا ۷ نفره) از نظر ظاهری نیز این دو خودرو بی‌شباهت نیستند و فرانسوی‌ها آسترال را الگوی خود قرار داده‌اند.

رنو اسپیس 2024

مثلا تا حدودی بدنه و بخش جلویی اسپیس به آسترال شباهت دارد، ولی از ستون B به بعد شاهد فرم و بدنه بزرگتر و انتهای عمودتر هستیم. از نظر طولی این خودرو 4 متر و 722 میلی‌متر است و فاصله محوری به 2738 میلی‌متر می‌رسد. این خودرو در قیاس با آسترال 212 میلی‌متر کشیده‌تر و نسبت به مینی ون همچنان کوتاه خواهد بود.

رنو فرانسه اسپیس ۲۰۲۴ را در سه مدل مختلف راهی بازار خواهد کرد. تکنو، لاکزیریس آیکونیک و اسپریت آلپین سه تیپ مختلف این کراس اوور جذاب هستند. با ورود به کابین شاهد تعبیه یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی عمودی ۱۲ اینچی خواهیم بود و از دیگر امکانات کابین داخل می‌توان به ۶ درگاه یو اس بی، پد شارژر وایرلس و دو خروجی برق ۱۲ ولت اشاره کرد.

  • داستر و ۳ مدل دیگر از خودروهای داچیا به زودی در ایران

رنو اسپیس 2024

با خرید مدل‌های فول آپشن می‌توانید از نورپردازی داخلی ۴۸ رنگ و سیستم صوتی هارمن کاردون به همراه ۱۲ بلندگو بهره‌مند شوید. با خرید تیپ اسپریت آلپین تودوزی آلکانترا و چرم مصنوعی نصیبتان خواهد شد در حالی که تیپ آیکونیک چرم و تریم‌های چوبی دارد. اسپیس یک ویژگی جذاب و بی‌نظیر دارد و آن سانروف ۱۳۳ سانتی متری با عرض ۸۴ سانتی متری است.

خوشبختانه مشتریان نیازی نیست برای نسخه ۷ نفره این کراس اوور پول بیشتری بپردازند؛ چرا که تفاوت قیمتی وجود ندارد. سرنشینان ردیف وسط می‌توانند صندلی‌های خود را تا ۲۲۰ میلی‌متر به جلو یا عقب بکشند و در صورتی که هر سه ردیف صندلی باز باشند، ۱۶۰ لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. اگر صندلی‌های ردیف سوم را بخوابانید، فضای بار بین ۴۷۷ تا ۶۷۷ لیتر متغیر می‌شود. حجم فضای بار نسخه ۵ نفره ۵۸۱ تا ۷۷۷ لیتر است.

زیر کاپوت رنو اسپیس ۲۰۲۴ یک پیشرانه هیبریدی قرار می‌گیرد و این موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ با باتری لیتیوم یونی ۲ کیلووات ساعتی قادر خواهد بود ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد.

رنو اسپیس 2024

کراس اوور اسپیس می‌تواند در عرض ۸.۸ ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک کراس اوور متوسط قابل قبول است. حداکثر سرعت هم ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. پیشرانه هیبریدی این خودرو باعث شده مصرف بنزین به ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد و کربن دی اکسید کمتری نیز تولید کند. برد حرکتی مفید اسپیس ۱۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است.

همان‌طور که گفتیم پلتفرم به کار رفته برای رنو اسپیس جدید پیش تر روی خودروهایی نظیر نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر و آسترال امتحان شده و حساب خود را پس داده است. از بهار سال جاری مشتریان این کراس اوور سایز متوسط می‌توانند سفارش خرید خود را ثبت کنند.