فهرست مطالب

جیلی اطلس از ابتدای معرفی در سال 2016 تاکنون، در کشور چین با نام بویو – Boyue – عرضه شده است. نسل اول این خودرو در سال 2016 معرفی شد و در سال 2019 مورد بروزرسانی و البته تغییر چهره قرار گرفت. نسل دوم این خودرو با طول بلندتر بدنه و با لقب L در انتهای نام، در سال 2022 معرفی شد و اکنون نوبت به نسخه استاندارد از این خودرو رسیده است تا جایگزین نسل قبل شود.

”همچون نسخه L، جیلی بویو کول هم براساس پلتفرم ماژولار CMA شکل گرفته، که توسط مهندسین ولوو طراحی شده است.طراحی بدنه جیلی بویو کول از زبان طراحی مشترک با نسخه L برخوردار است، هرچند که اختلاف در تمام ابعاد مخصوصا در طول و فاصله بین محورها، باعث ایجاد تفاوت در چهره این خودروها شده.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای جیلی بویو کول به ترتیب 4.51، 1.865، 1.65 و 2.701 متر اعلام شده است، درحالی‌که این ارقام برای جیلی بویو L به ترتیب 4.67، 1.9، 1.705 و 2.777 متر خواهد بود.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین جیلی بویو کول در اختیار رسانه­‌ها قرار نگرفته است و نمی‌­توان از وجود تفاوت با مدل L، اطمینان داشت.

همچون نسخه L، جیلی بویو کول هم براساس پلتفرم ماژولار CMA شکل گرفته، که توسط مهندسین ولوو طراحی شده است.

جیلی بویو کول

در حال حاضر، فقط یک تریم از جیلی بویو کول با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 181 اسب­‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور معرفی شده است. خروجی این پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌­شود.

جیلی قصد دارد نسخه هیبرید از این خودرو را نیز در آینده نزدیک ارائه کند، اما همچون نسخه L، از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ در این مدل خبری نیست.

پس از رونمایی رسمی جیلی بویو کول در آوریل، فروش این خودرو از تابستان در چین آغاز خواهد شد.