تمامی نقاط ضعف خودرو رنو ساندرو را میدانید؟

فهرست مطالب

یکی از انواع خودروهای هاچ بکی که می توان به آن اشاره کرد رنو ساندرو می باشد که  توسط شرکت پارس خودرو یکی از زیر مجموعه های شرکت خودروسازی سایپا در آذر ماه سال 1394 وارد کشور ایران شد. البته لازم به ذکر است که این خودرو در کشورهای اروپایی با نام داچیا ساندرو عرضه می گردد که محصول مشترک شرکت رنو کشور فرانسه و داچیای رومانیایی می باشد که اولین نسل آن در سال 2007 عرضه گردید و در بازار جهانی امروزی نسل دوم آن به فروش می رسد؛ اما لازم به ذکر است که در کشور ایران نسل اول این خودرو موجود می باشد.

این خودرو تنها در کشور ایران با نام رنو ساندرو شناخته نمی شود بلکه این نام در کشورهایی مانند مصر، مکزیک، آمریکای جنوبی، روسیه و برخی دیگر از کشورها با همین نام ارائه می شود. خودروی رنو ساندرو به دو نسخه ی رنو ساندروی معمولی و استپ وی تقسیم می شود که در ادامه به بررسی و تفاوت هر یک می پردازیم.

 رنو ساندرو

رنو ساندرو

بررسی مشخصات ساندرو

نسل دوم این خودرو توسط شرکت داچیا با پیشرانه های دیزلی و بنزینی در نسخه های متفاوت تولید می گردد اما همان طور که گفته شد نسل اول این خودرو توسط شرکت پارس خودرو با بکارگیری پیشرانه K4M 696 تولید می شود؛ این پیشرانه در خودروی تندر 90 نیز به کار گرفته شده است. این پیشرانه ی 1.6 لیتری توانایی تولید 105 اسب بخار و 5750 RPM (دور در دقیقه) را دارد و همچنین گشتاور 140 نیوتن را به خودروی رنو ساندرو می دهد.

 در نسل اول این رنو ساندرو گیربکس خودرو به دو نوع 5 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک تقسیم می شود که با توجه به اطلاعاتی که توسط شرکت پارس خودرو ارائه شده است سرعت 175 کیلومتر بر ساعت در گیربکس دستی و همچنین سرعت 170 کیلومتر بر ساعت در مدل های اتوماتیک را دارد. ترمزهای به کار رفته در خودروی رنو ساندرو همانند دیگر خودروهای هاچ بک از نوع دیسکی و کاسه ای می باشد.

تفاوت¬های طراحی ظاهری

خودروی رنو ساندروی معمولی  طراحی بسیار ساده و در عین حال مشابه خودروی تندر را داراست؛ در این خودرو درست مانند خودروی تندر تقریبا در تمام بخش های بدنه  لبه های تیز دیده می شود. همچنین از دیگر شباهت های این دو خودرو ارتفاع از سطح زمین می باشد که برای هر دوی آن ها 12 سانتی متر ارزیابی شده است و لازم به ذکر است که با توجه به گفته شرکت سازنده، به دلیل اضافه شدن برخی از المان ها به بدنه ی خودرو، تفاوت هایی بین رنو ساندروی معمولی و رنو ساندرو استپ وی ایجاد شده که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش 6 سانتی متری بدنه از سطح زمین اشاره کرد؛ که همین موضوع باعث شده که استپ وی در برابر سطوح ناهموار و پست عملکرد بهتری از خود نشان دهد.


پیشنهاد مطالعه : آشنایی با نیسان آریا 2021


در نمای جانبی رنو ساندروی معمولی برجستگی زیاد موج های روی درب خودرو و همچنین قوس زیاد روی چرخ ها به چشم می خورد. چراغ عقب خودرو به صورت عمودی قرار گرفته اند که ظاهری اسپرت را به رنو ساندرو می بخشند. از آن جا که این خودرو، خودرویی به نسبت قدیمی تلقی می شود از داشتن نمایشگر روی داشبورد یا سیستم موقعیت یابی محروم است و نمی توان از خودرویی که در سال 2007 ساخته شده انتظارات یک خودروی ساخته شده در سال 2020 را داشت. رنو ساندرو با به کار گیری از پلتفرم B0 توانایی بالای حرکتی را برای شما به ارمغان می آورد.

همچنین لازم به ذکر است که این پلتفرم در خودروی تندر 90 نیز به کار رفته است. این پلتفرم در محور جلو به سیستم تعلیق مستقل مک فرسون به همراه بازوهای جناغی و همچنین در محور عقب با سیستم تعلیق نیمه مستقیل با فنرهای پیچشی تعبیه شده است. شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که این مجموعه ی تعلیق باعث ایجاد چه چیزی در خودرو می شود؟ این مجموعه چسبندگی و هندلینگ بسیار مناسب در پیچ ها را برای شما فراهم می سازد. همچنین طبق اطلاعات ارائه شده توسط شرکت پارس خودرو در رنو ساندرو از کیسه ی هوای راننده و سرنشین جلوی خودرو به همراه کلید غیر فعال سازی آن برخوردار می باشد. همچنین این خودرو با داشتن قلاب‌های ISOFIX  برای نصب صندلی کودک و کمربند سه نقطه ای برای سرنشینان عقب استفاده شده است.

 خودرو ساندرو

خودرو ساندرو

فرمان استفاده شده در خودروی رنو ساندرو از نوع دنده شانه ای  با تقویت هیدرولیکی می باشد که همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی مالکان این خودرو شده است؛ برخی از افراد بر این باورند که این فرمان به سختی حرکت می کند یا به اصطلاح سفت برخی دیگر از قرارگیری این فرمان ناراضی هستند و برخی دیگر نیز بر این باورند که فرمان خودرو به نسبت کلاسی که قرار می گیرد، بسیار بالاتر قرار گرفته است؛ اما با این حال این خودرو مورد تایید کارشناسان قرار گرفته است و از بین دیگر رقبای چینی این خودرو آن  را برتر تلقی می کنند.فاصله این خودرو تا زمین 12 سانتی متر برآورد شده است که باعث می شود این خودروی هاچ بک در سطوح جاده حرکت در طیف گسترده ای را در پیش بگیرد.

 در ادامه به بررسی برخی از تفاوت های دو مدل رنو ساندروی معمولی و استپ وی می پردازیم:

سپر جلو ساندرو

در مدل رنو ساندروی معمولی سپر جلو و عقب خودرو یک رنگ دارند و همرنگ بدنه ی خودرو می باشند؛ اما در خودروی رنو ساندرو مدل استپ وی قسمتی از سپر خودرو همرنگ با بدنه و قسمتی دیگر به رنگ مشکی می باشد.

چراغ های خودرو:

بر خلاف خودروی رنو ساندروی معمولی که چراغ های جلوی خودرو پس زمینه ای استیل دارند، این پس زمینه در مدل استپ وی به رنگ مشکی و دودی دیده می شود.

قیمت:

 از دیگر تفاوت های این خودرو قیمت خودروهاست که مدل رنو ساندرو استپ وی از قیمت بالاتری برخوردار است.

باربند:

همان طور که در عکس زیر مشاهده می شود رنو ساندروی استپ مجهز به بارند می باشد و این در حالیست که رنو ساندروی معمولی فاقد باربند است.

 رنو ساندروی معمولی و استپ وی

رنو ساندروی معمولی و استپ وی

گیربکس خودرو

گیربکس دستی به کار رفته در استپ وی در پلوس( قطعه ای که نیرو را از موتور به چرخ ها منتقل می کند. سمت چپ فاقد گردگیر می باشد،  همچنین این دو خودرو در محل اتصالات کابل گیربکس خودرو تفاوت دارند.

امکانات رفاهی

آینه های جانبی برقی این خودرو مجهز به سیستم گرم کن می باشند و سیستم صوتی این خودرو مجهز به پورت USB و چهار بلندگو شده است. از ویژگی های مهمی که این خودرو دارد می توان به دارا بودن قفل مرکزی به همراه امکان کنترل از راه دور و همچنین سیستم ضد سرقت اشاره کرد.

ایمنی خودروی رنو ساندرو

نسل اول این خودرو با شرکت در تست های یورو انکپ موفق به دریافت 3 ستاره ایمنی از 5 در ایمنی بزرگسالان، 4 ستاره از 5 در ایمنی کودکان و دریافت 1 ستاره از 4 ستاره در تست ایمنی برخورد با عابر پیاده گردید. رنو ساندرو توانسته است که با کسب امتیاز 4 از 5 از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد شرکت ایران (ISQI) به یکی از با کیفیت ترین خودروهای داخل کشور تبدیل گردد.

نکات مثبتی که درباره رنو ساندرو باید بدانید:

1. فضای داخلی بزرگ

 با وجود این که رنو ساندرو در دسته ی خودروهای هاچ بک کوچک قرار می گیرد؛ اما طراحان این خودرو توانسته اند از کمترین فضای ممکن بیشترین بهره را ببرند و خودرویی را عرضه کنند که برای سرنشینان عقب و جلوی خودرو فضایی راحت را به ارمغان بیاورند.

نمای داخلی ساندرو

نمای داخلی ساندرو

2. قیمت

 این خودرو به نسبت قیمتی که دارد می تواند خریداران را راضی نگه دارد؛ همچنین لازم به ذکر است که رنو ساندرو تنها خودرویی است که با این قیمت موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا EuroNCAP گردیده است.

3. فنربندی

 برخلاف تصوراتی که بین مردم رایج است این خودروی هاچ بک با فنر بندی نرمی که دارد، در جاده هایی که پستی و ناهمواری دارند سواری نرم و با  تکان های خفیف را برای شما به ارمغان می آورد.

4. گیربکس خودرو

 عملکرد گیربکس خودرو در سربالایی و سرپایینی کم نقص و هوشمند می باشد و همین عملکرد و قیمت این گیربکس آن را به یکی از بهترین های بازار تبدیل کرده است.

5. ترمز های قوی

عملکرد ترمزهای رنو ساندرو در سطوح خیس و یا سطوحی که اصطکاک کمی دارند قابل قدردانی است.

6. کولر خودرو

در فصول گرم سال هر خودرویی نیازمند یک کولر قدرتمند با توانایی تامین دمای مورد نظر بدون وارد کردن فشار بر موتور خودرو است، که این موضوع به صراحت در رنو ساندرو دیده می شود؛ علاوه بر مواردی که ذکر شد کولر این خودرو می تواند بار را به خوبی به فضای داخل کابین برساند.

معایب رنو ساندرو استپ وی

1. کیفیت کابین

در طراحی اجزای داخلی کابین رنو ساندرو از پلاستیک خشک استفاده گردیده و همین موضوع باعث شده که فضایی بزرگ اما خشک و بی روح و فاقد جذابیت در کابین به وجود بیاید. اگر از رنو ساندروی دنده اتومات استفاده می کنید حتما با سروصدای زیاد موتور که در کابین خودرو می پیچید آشنایی دارید؛ این سروصدا بیشتر زمانی ایجاد می شود که خودرو با سرعت زیاد درحال حرکت باشد.

2. کیفیت مونتاژ

موضوع مهمی که در هر خودرویی وجود دارد کیفیت مونتاژ خودرو می باشد که متاسفانه رنو ساندروهایی که در کشور ایران تولید می شود نقص هایی دارند که می توان به خالی بودن فضای بین کاپوت و بدنه اشاره کرد.

3. طراحی ظاهری

همانطور که گفته شد نسل اول این خودرو در کشور ایران به فروش می رسد در نتیجه رنو ساندرو از ظاهر نه چندان خوب و دل چسبی برخوردار است.

شتاب کم و مصرف بالای بنزین در نسخه ی اتومات این خودرو از دیگر معایبی است که می توان به آن اشاره کرد.

کیفیت ساخت خودرو

شرکت رنو با ارائه محصولات خوب و باکیفیت باعث شده که در کشور ایران به یک برند معتبر تبدیل شود و همواره مورد استقبال افراد قرار بگیرد؛ بسیاری از افراد خودروهای ساخته شده توسط این شرکت را به خودروهای چینی ترجیح می دهند اما از  آن جا که رنو ساندرو به نسبت خودروهایی از جمله پژو 206 و پژو 207 از قیمت بالاتری برخوردار است به وجود آمدن اصلی ترین نکته منفی در این خودرو شده است.

 قیمت ساندرو