بررسی مشخصات فنی بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴

فهرست مطالب

برندهای رده بالا و لوکس سعی کرده‌اند محصولات ارزان و کوچک خود را با همان کیفیت همیشگی خود تولید کنند، برای مثال می‌توان به بی ام و سری ۱ و مرسدس بنز کلاس A اشاره کرد. هر چند این رویه همیشه موفقیت‌آمیز نبوده و انتقاداتی به بیوک انکور GX وارد شده است. مدل فعلی این کراس اوور جمع و جور را نمی‌توان یک بیوک درجه یک دانست، اما فیس‌لیفت جدید انکور GX می‌تواند نظرات را تغییر دهد. مدل ۲۰۲۴ کراس اوور کوچک بیوک، هم طراحی هوشمندانه‌ای دارد و هم اولین محصولی است که با لوگوی جدید برند آمریکایی روانه بازار می‌شود.

مزایا و معایب

+ طراحی نمای جلو با الهام از مدل مفهومی

+ تجهیز کابین به نمایشگرهای جدید

+ آپشن‌های ایمنی دستیار هوشمند

+ صندوق عقب جادار

+ اولین خودرو با لوگوی جدید بیوک

– موتورهای معمولی و نه‌چندان جذاب

مشخصات فنی

اگرچه انتظار نداریم کراس اوورهای جمع و جور دود و دم راه بیندازند و لاستیک‌هایشان را بسوزانند، اما حداقل بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ می‌توانست پیشرانه‌های بهتری داشته باشد. مشخصات فنی مدل جدید انکور با مدل‌های ۲۰۲۳ به قبل یکسان است. پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربو ۱۳۷ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن.متر خروجی دارد و دارای سیستم دیفرانسیل جلو است.

موتور ۱.۳ لیتری ۳ سیلندر توربو قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند که ۱۵۵ اسب بخار و ۲۳۶ نیوتن.متر است. هر چند شتاب ۹.۴ ثانیه‌ای بیوک انکور GX چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد، اما اگر منصفانه قضاوت کنیم، قابل قبول است.

مدل‌های دیفرانسیل جلو به گیربکس CVT مجهز شده‌اند، اما تیپ‌های دو دیفرانسیل از جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند. گیربکس اتوماتیک عملکرد بهتری نسبت به جعبه دنده CVT دارد.

مصرف سوخت بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ با موتورهای ۱.۲ و ۱.۳ لیتری به ترتیب ۷.۸ و ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در مقایسه با رقبا، خوش‌مصرف نیست.

خودروساز آمریکایی شش ابزار دستیار راننده را در سیستم Buick Driver Confidence برای هر سه تیپ گنجانده که شامل ترمز اضطراری خودکار، نور بالا خودکار، رانندگی بین خطوط و رادار خروج از خط می‌شود. کروز کنترل هوشمند، رادار تغییر لاین، رادار نقطه کور و آینه عقب دوربین‌دار از امکانات سفارشی بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ است.

مشخصات کلی

نوع موتور خودروخطی بنزینی
حجم موتور۱.۲ لیتر

۱.۳ لیتر

سیلندر / سوپاپ۳ / ۱۲
تنفس موتورتوربوشارژ
قدرت۱۳۷ اسب بخار

۱۵۵ اسب بخار

گشتاور۲۲۰ نیوتن.متر

۲۳۶ نیوتن.متر

گیربکساتوماتیک ۹ سرعته

CVT

محور محرکدیفرانسیل جلو

دو دیفرانسیل

شتاب۹.۴ ثانیه
سرعت—–
مصرف سوخت۷.۸ لیتر در صد کیلومتر

۸.۷ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگییورو ۶
فرمانبرقی
بدنهکراس اوور
نوع رینگآلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول۴۳۵۴ میلیمتر
عرض۱۸۱۴ میلیمتر
ارتفاع۱۶۲۸ میلیمتر
فاصله محورها۲۵۹۶ میلیمتر
وزن خالص۱۳۷۲ – ۱۴۷۷ کیلوگرم
تعداد سرنشین۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب۶۶۵ لیتر
حجم مخزن سوخت۵۰ لیتر
قطر رینگ۱۸ – ۱۹ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترلدارد
کروز کنترل هوشمنددارد
کنترل ایستایی در سربالاییدارد
کنترل سرعت در سرازیریندارد
کنترل کششدارد
کنترل پایداریدارد
اتو پارکندارد
سنسور جلودارد
سنسور عقبدارد
رادار نقطه کوردارد
رادار تغییر لایندارد
رادار تصادف جلوندارد
رادار تصادف عقبدارد
ترمز ضدقفلدارد
توزیع نیروی ترمزدارد
ترمز کمکیدارد
ترمز اضطراریدارد
ترمز پارک برقیدارد
پدال شیفترندارد
اتولایتدارد
چراغ روزدارد
دکمه‌های کنترلی فرماندارد
گرم‌کن فرماندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمیدارد
ناوبریدارد
نمایشگر هدآپندارد
دوربین عقبدارد
دوربین ۳۶۰ درجهدارد
کیسه هوادارد
ورود بدون کلیددارد
استارت بدون کلیددارد
تهویه اتوماتیکدارد
صندلی برقی رانندهدارد
صندلی برقی سرنشین جلودارد
گرم‌کن صندلی جلوندارد
سردکن صندلی جلوندارد
ماساژور صندلی جلوندارد
آینه بغل برقیدارد
گرم‌کن آینه بغلدارد
پانورامادارد
سانروفدارد

طراحی ظاهری

مدل جدید بیوک انکور GX فیس‌لیفت میان‌دوره این خودرو است، با این حال تغییرات ظاهری چشمگیری، به‌خصوص در نمای جلو داشته است. چهره انکور با الهام از مدل مفهومی وایلدکت EV از نو طراحی شده و همراه با جلوپنجره جدید و چراغ‌های باله‌دار، حالتی رو به جلو دارد. چراغ‌های باله‌دار شبیه هیوندای کونا فعلی است، اما نه آنقدر که بیننده را به اشتباه بیندازد.

انکور GX اولین خودرویی است که با لوگوی جدید بیوک و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی به بازار می‌آید. لوگوی سه‌سپر (tri-shield) همراه با کلمه BUICK روی در صندوق نیز درج شده است. تیپ‌های اسپرت تورینگ و اونیر دارای چراغ‌های عقب LED هستند. در نمای جلو و عقب مدل ST (اسپرت تورینگ) سپرهای مشکی رنگ براق دیده می‌شود و می‌توان سقف را نیز به رنگ سیاه سفارش داد.

جلوپنجره اختصاصی، چراغ‌های عقب LED با لنز شفاف، رینگ‌های ۹ اینچی مخصوص، تزیینات کرومی سپر و تزیینات مشکی پروفیل‌های جانبی از ویژگی‌های تیپ اونیر (Avenir) است.

طراحی داخل

همانند طراحی خارجی، فضای داخلی نیز حالتی مدرن پیدا کرده است. مواد نرم و باکیفیت در جای جای کابین به کار رفته، اما از این مهم‌تر، فناوری است که استفاده می‌شود.

بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ دارای سیستم ۱۹ اینچی VCS (اتاقک مجازی – Virtual Cockpit) است که جلوی راننده قرار می‌گیرد. این سیستم ترکیبی از نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۱ اینچی و کیلومترشمار ۸ اینچی است که زیر صفحه‌ای شیشه‌ای کار گذاشته شده. صفحه نمایشی با این اندازه در کلاس کراس‌اوورهای جمع و جور تاکنون فقط در خودروهای معدودی به کار رفته و سطح کابین را ارتقا داده است.

صندلی‌های برقی با روکش چرم، تم رنگی، فرمان گرم‌شونده، تصفیه هوا و پشت سری‌های گلدوزی‌شده از المان‌های اختصاصی تیپ اونیر است.

دوخت خاص صندلی و فرمان کات‌بک را می‌توان در تیپ ST یافت و مدل پایه بیوک انکور GX دارای صندلی‌های پارچه‌ای است.

از آنجایی که ابعاد و اندازه فضای داخلی تغییری نکرده، صندوق عقب این کراس اوور کوچک بزرگ و جادار است و ۶۶۵ لیتر فضا دارد.

انکور GX؛ اولین های بیوک

بیوک، برند رده‌بالا و لوکس‌ساز آمریکایی است، با این حال خودروهای ارزان و کوچکی هم در فهرست محصولاتش دارد. این خودروساز فیس‌لیفت جدیدی از بیوک انکور GX ارائه داده که از نظر طراحی ظاهری و داخلی پیشرفت چشمگیری پیدا کرده، اما مشخصات فنی تغییری نداشته است. عرضه نسخه جدید کراس اوور آمریکایی از بهار ۲۰۲۳ شروع می‌شود و برای خرید خودرو تیپ پایه باید ۲۷ هزار دلار پرداخت. تیپ‌های رده بالاتر ST و اونیر ۲۸ هزار و ۳۳ هزار دلار قیمت خورده‌اند. در این بخش بازار، رقبای زیادی وجود دارد، اما مزدا CX-30 و هیوندای کونا جدی‌ترین حریفان بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ به شمار می‌آیند.