آغاز رسمی پروژه تولید نیسان اسکای لاین GT-R R32 برقی

فهرست مطالب

نیسان چند روز پیش با اعلام خبر تولید اسکای لاین GT-R R32 برقی همه را شگفت‌زده کرد. هم‌اکنون با انتشار ویدئویی جدید از این خودرو اعلام شده پروژه تولید نسخه برقی R32 به‌صورت رسمی کلید می‌خورد.

نیسان ژاپن ویدئویی از خودروی موردبحث را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و وضعیت کنونی آن را درست قبل از حذف قوای محرکه درون‌سوز به نمایش گذاشته است. همانند تمامی مدل‌های اسکای لاین تولیدی بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳، این خودرو نیز نمونه‌ای فرمان راست بوده و از بدنه‌ای دو درب استفاده می‌کند. پروژه R32 برقی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و ایده‌های مهندسی متنوعی روی آن پیاده خواهد شد.

مقامات رده‌بالای نیسان تولید چنین خودرویی را تائید کرده‌اند و بنابراین پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی مشهور نیسان با قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۶۸ نیوتون متر از روی اسکای لاین GT-R R32 پیاده خواهد شد تا جا برای نصب قوای محرکه برقی باز شود. البته همان‌طور که مطلع هستید قدرت پیشرانه درون‌سوز اسکای لاین به خاطر “توافق جنتلمن‌ها” که بین خودروسازان ژاپنی صورت گرفته بود کمتر از میزان واقعی اعلام شد. این توافق در سال ۱۹۸۹ به دست آمد هرچند در سال ۲۰۰۵ دیگر خبری از آن نبود. در واقعیت باید گفت پیشرانه RB26DETT با حجم ۲.۶ لیتر قدرت حدود ۳۳۰ اسب بخار را تولید می‌کرد اما با تیون های مختلف می‌توان قدرتی فراتر از ۲۰۰۰ اسب بخار را نیز به دست آورد.

نیسان هنوز جزئیات فنی مدل برقی اسکای لاین را اعلام نکرده اما می‌گوید به دنبال حفظ سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و بنابراین باید دو پیشرانه برقی را برای آن در نظر بگیرد. شاید از قوای محرکه کراس اوور برقی آریا در اسکای لاین R32 برقی استفاده شود اما چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. البته انتظار نمی‌رود پروژه موردبحث به این زودی‌ها خاتمه یابد زیرا نیسان هنوز در ابتدای راه بوده و همچنین مشخص نیست که آیا فقط یک دستگاه از آن برای پیش‌نمایش پروژه‌های آینده تولید خواهد شد یا خیر.